معرفی 12 گوشی برتر نوکیا تا 10 میلیون تومان؛ گزینه های مقرون به صرفه و پرطرفدار

به گزارش مجله سی نوا، شرکت نوکیا که سال ها قبل سلطان بلامنازع بازار موبایل بود، به دلایل مختلفی سقوط عجیبی را تجربه کرد. در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفتند حق استفاده از نام نوکیا را به شرکت فنلاندی HMD Global واگذار نمایند که طی چند سال گذشته بیشتر تمرکز خود را معطوف به ساخت گوشی های مالی و مقرون به صرفه قیمت نموده است. در این مطلب قصد داریم 12 گوشی نوکیا تا 10 میلیون تومان بپردازیم که در خبرنگاران به فروش می رسند. به همین دلیل ممکن است بعضی مدل ها که در بازار ایران هستند ولی فعلا در خبرنگاران به فروش نمی رسند، در این فهرست حضور نداشته باشند.

معرفی 12 گوشی برتر نوکیا تا 10 میلیون تومان؛ گزینه های مقرون به صرفه و پرطرفدار

گوشی موبایل نوکیا مدل X20 5G

گوشی نوکیا X20 5G در سال 2021 راهی بازار شده و با وجود اینکه حدود دو سال از عرضه آن می گذرد، ولی در بازار ایران همچنان محبوبیت زیادی دارد و حدود 86 درصد از خریداران این گوشی در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند. این گوشی نوکیا بدون شک یکی از برترین گوشی های نوکیا تا قیمت 10 میلیون تومان محسوب می گردد که از نمایشگر 6.67 اینچی بهره می برد. حداکثر روشنایی این نمایشگر 450 نیت است و رزولوشن آن به 1080 در 2400 می رسد. روی هم رفته اگرچه این نمایشگر کیفیت فوق العاده ای ندارد، ولی با توجه به قیمت گوشی، عملکرد خیلی خوبی ارائه می دهد.

قلب تپنده این گوشی، چیپست اسنپدراگون 480 است که یکی از تراشه های میان رده مشهور به شمار میرود. بعلاوه باید به پشتیبانی از اینترنت 5G هم اشاره کنیم. این تراشه می تواند بازی های سنگینی مثل Call Of Duty را هم با تنظیمات گرافیکی Low اجرا کند. باتری قرار گرفته در بدنه 4470 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که با هر بار شارژ می تواند حدود 2 روز انجام وظیفه کند. بعلاوه نباید پشتیبانی از سرعت شارژ 18 وات را از قلم بیندازیم.

در پنل پشتی با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی روبرو هستیم که در کنار آن اولترا واید 5 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم به چشم می خورند. دوربین اصلی در محیط روز می تواند عکس های رضایت بخشی را ثبت کند. در خصوص دوربین اولترا واید هم باید بگوییم که نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید. اما در هر صورت این دوربین هم کار راه انداز است. در محیط شب هم دوربین اصلی عکس های به نسبت خوبی را به دست کاربر می رساند. در خصوص دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم مانند بیشتر گوشی های میان رده، در روز عملکرد خوبی دارد و در شب نمی تواند عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهد. روی هم رفته گوشی نوکیا X20 5G با توجه به داشتن نمایشگر مناسب، دوربین اصلی رضایت بخش، پردازنده قابل قبول و عمر باتری مناسب می تواند گزینه خوبی برای خرید در این محدوده قیمتی باشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل G21 TA-1418

یکی دیگر از برترین گوشی های نوکیا تا قیمت 10 میلیون تومان که در خبرنگاران به فروش می رسد، گوشی نوکیا G21 است که در سال 2022 است که این یعنی گوشی چندان قدیمی محسوب نمی گردد. در طراحی این گوشی تا حد زیادی همان زبان طراحی آشنای گوشی های نوکیا به کار گرفته شده است. نمایشگر 6.5 اینچی گوشی نوکیا G21 مبتنی بر پنل IPS LCD است و رفرش ریت 90 هرتز و حداکثر روشنایی 400 نیت ارائه می دهد. این نمایشگر از رزولوشن 720 در 1600 بهره می برد. بنابراین با وجود اینکه نمایشگر این گوشی روشنایی و رزولوشن بالایی ندارد، اما در عوض رفرش ریت 90 هرتز را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در پنل پشتی این گوشی سه دوربین تعبیه شده است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی قرار نیست معجزه کند ولی با توجه به قیمت گوشی می تواند عملکرد خیلی خوبی در محیط روز ارائه کند. حتی این دوربین در محیط شب هم می تواند عملکرد رضایت بخشی داشته باشد. در این دوربین خبری از دوربین اولترا واید نیست و کنار دوربین اصلی، با دوربین ماکرو 2 مگاپکیسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی روبرو هستیم. برای ثبت عکس های سلفی می توانید از دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده کنید که بهتر است در شب و محیط های تاریک چندان روی کیفیت عکس های ثبت شده با آن حساب نکنید.

پردازش های این گوشی به وسیله چیپست Unisoc T606 انجام می گردد که برای بسیاری از کاربران، شرکت Unisoc برند شناخته شده ای محسوب نمی گردد. اما چیپست های ساخت این شرکت در گوشی های میان رده مقرون به صرفه قیمت و گوشی های مالی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل با وجود اینکه این چیپست برای انجام کارهای روزمره با مسئله ای روبرو نمی گردد، اما از پس انجام کارهای سنگین مانند اجرای بازی هایی مانند Call Of Duty به خوبی برنمی آید. البته این تراشه انرژی بسیار کمی را مصرف می نماید و به همین دلیل باتری 5050 میلی آمپر ساعتی موجود در بدنه، می تواند تا سه روز دوام بیاورد. در نهایت نباید پشتیبانی از شارژ 18 وات را از قلم بیندازیم. در این محدوده قیمتی، نوکیا G21 بدون شک یکی از برترین گوشی های موجود در بازار ایران محسوب می گردد و 77 درصد از خریداران آن در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند.

گوشی موبایل نوکیا مدل G20 TA-1365

این گوشی که در سال 2021 راهی بازار شده، طبیعتا مدل جدیدی محسوب نمی گردد ولی می توانیم آن را در لیست برترین گوشی های نوکیا تا قیمت 10 میلیون تومان قرار دهیم. نمایشگر استفاده شده برای این گوشی 6.52 اینچ میزان دارد و رزولوشن 720 در 1600 را ارائه می دهد. این نمایشگر با توجه به قیمت گوشی، رزولوشن قابل قبولی دارد ولی برای استفاده زیر نور خورشید ممکن است تا حدی با مشکل روبرو شوید.

چیپست استفاده شده هلیو G35 مدیاتک است که از فناوری ساخت 12 نانومتری بهره می برد. این چیپست میان رده می تواند بازی های سنگینی مانند Call Of Duty را با تنظیمات گرافیکی Low اجرا کند و برای انجام کارهای روزمره، عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهد. ماژول دوربین این گوشی ابعاد کوچکی دارد که در آن دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اولترا واید 5 مگاپیکسلی، تشخیص عمق 2 مگاپکیسلی و ماکرو 2 مگاپکیسلی واقع شده است. در خصوص سنسور تشخیص عمق و دوربین ماکرو که نباید انتظار خاصی داشته باشیم ولی دوربین اصلی هم عملکرد معمولی دارد و دوربین اولترا واید هم در کل کار راه انداز محسوب می گردد. ضمناً نباید بهره گیری از دوربین سلفی 8 مگاپکیسلی را از قلم بیندازیم که در شرایط نوری مناسب، می تواند سلفی های به نسبت خوبی را ثبت کند.

انرژی گوشی نوکیا G20 از طرف باتری 5050 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که در صورت استفاده معمولی، می تواند حدود 2 روز کاربر را همراهی کند. با توجه به پشتیبانی از سرعت شارژ 10 وات، برای شارژ کردن این گوشی باید مدت زیادی منتظر بمانید. با توجه به اینکه حدود 2 سال از عرضه این گوشی می گذرد و طی این مدت رقبای زیادی راهی بازار شده اند، ولی در بازار ایران در این محدوده قیمتی گزینه های مناسب زیادی وجود ندارند و این گوشی همچنان محبوبیت خود را بین کاربران ایرانی حفظ نموده است.

گوشی موبایل نوکیا مدل C31

گوشی نوکیا C31 یکی دیگر از گوشی های پایین رده نوکیا محسوب می گردد که در حال حاضر در محدوده قیمتی زیر 5 میلیون تومان یکی از برترین گوشی های نوکیا محسوب می گردد. این گوشی طبیعتا از بدنه پلاستیکی بهره می برد و در پنل پشتی می توانیم ماژول دوربین مستطیلی شکل و حسگر اثر انگشت را مشاهده کنیم. صفحه نمایش 6.75 اینچ با رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع IPS برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این صفحه نمایش توانایی نمایش 260 پیکسل در هر اینچ را دارد. این نمایشگر از نظر عملکردی، مانند بسیاری از گوشی های پایین رده نوکیا است و عملکرد رضایت بخشی دارد. ولی طبیعتا زیر نور خورشید خوانایی خیلی خوبی ارائه نمی دهد.

با توجه به قیمت گوشی، قرار نیست با دوربین های خیلی خوبی روبرو شویم اما در کل دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی عملکرد رضایت بخشی دارد. در کنار آن هم ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی واقع شده است که بیشتر برای افزایش تعداد دوربین ها قرار گرفته اند و عملکرد قابل توجهی ندارند. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم در برترین حالت کار راه انداز است. چیپست Unisoc SC9863A عملکرد خیلی خوبی ندارد و حتی برای انجام کارهای روزمره هم تا حدی با تاخیر روبرو می شوید. اما در عوض انرژی کمی مصرف می نماید و باتری 5050 میلی آمپر ساعتی در صورت استفاده معمولی دو روز دوام می آورد. این باتری بعلاوه از شارژ 10 واتی پشتیبانی می نماید.

گوشی موبایل نوکیا مدل G10 TA-1334

گوشی نوکیا G10 قیمت بسیار پایینی دارد ولی در بازار ایران به شدت محبوب است و به همین دلیل آن را در لیست برترین گوشی های نوکیا تا قیمت 10 میلیون تومان قرار داده ایم. برای اینکه محبوبیت بالای این گوشی را بهتر درک کنید، باید بگوییم که 88 درصد از خریداران این گوشی در خبرنگاران ، خرید آن را توصیه نموده اند و در صفحه این محصول، حدود 1900 کامنت نوشته شده است. این گوشی از نمایشگر 6.52 اینچی استفاده می نماید که رزولوشن 720 در 1600 را ارائه می دهد. بنابراین با یک نمایشگر معمولی LCD روبرو هستیم.

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در نور روز توانایی ثبت تصاویر خوب و کاملا قابل قبولی را دارد. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی کیفیت بالایی ندارد و سنسور تشخیص عمق هم چندان کاربردی نیست. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم کیفیت مناسبی را ارائه می نماید و در تماس های تصویر نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. نوکیا برای این گوشی از تراشه هلیو G25 استفاده نموده که برای کارهای روزمره عملکرد خوبی دارد. باتری استفاده شده در بدنه 5050 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که از شارژ 10 وات پشتیبانی می نماید. این گوشی روی هم رفته به عنوان یک مدل پایین رده مالی، می تواند نظر علاقه مندان به این دسته از گوشی ها را جلب کند.

گوشی موبایل نوکیا مدل C30 TA-1359 DS

گوشی نوکیا C30 در سال 2021 راهی بازار شده و یکی دیگر از گوشی های مقرون به صرفه قیمت و محبوب نوکیا در بازار ایران محسوب می گردد. نوکیا برای این گوشی از نمایشگر 6.82 اینچی LCD با رزولوشن 720 در 1600 استفاده نموده که تفاوت زیادی با دیگر گوشی های مقرون به صرفه قیمت نوکیا ندارد. دوربین اصلی این گوشی مبتنی بر سنسور 13 مگاپیکسلی است که در محیط روز می تواند عکس های نسبتا خوبی را ثبت کند. سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم عملکرد قابل توجهی ندارد. رای دوربین سلفی هم سنسور 5 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که توانایی ارائه عملکرد مناسب و قابل قبولی در برقراری تماس های تصویری دارد.

نوکیا C30 به پردازنده پایین رده و نه چندان قدرتمند Unisoc SC9863A مجهز شده است. در برترین حالت ممکن این پردازنده هشت هسته ای، توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز را دارد. با توجه به پردازنده در نظر گرفته شده باید گفت که این گوشی می تواند برای انجام کارهای روزمره عملکرد رضایت بخش ارائه کند. یکی از مهم ترین نقاط قوت این گوشی، باتری 6000 میلی آمپر ساعتی آن است که می تواند عمر بسیار بالایی داشته باشد که البته با توجه به پشتیبانی از شارژ 10 وات، برای شارژ کردن آن باید زمان زیادی منتظر بمانید.

گوشی موبایل نوکیا مدل C21 TA-1352

نوکیا C21 در سال 2022 راهی بازار شده و با وجود قیمت بسیار پایین، یکی از گوشی های مجذوب کننده نوکیا تا 10 میلیون تومان محسوب می گردد. نوکیا C21 به صفحه نمایش با ابعاد 6.52 اینچ و رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع IPS مجهز شده است. با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده باید بگوییم که این صفحه نمایش وضوح تصویر مناسب و قابل قبولی را ارائه می نماید. در پنل پشتی فقط یک دوربین 8 مگاپیکسلی واقع شده است که کار راه انداز است و برای ثبت عکس های سلفی باید از دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده کنید که این دوربین هم کار راه انداز است.

چیپست 28 نانومتری Unisoc SC9863A به عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می نماید که برای کارهای روزمره عملکرد خوبی دارد. با وجود اینکه ظرفیت باتری این گوشی 3000 میلی آمپر ساعت که کمتر از بیشتر رقبای هم قیمت خود محسوب می گردد، اما برای استفاده های معمولی حدود یک روز دوام می آورد. در کل برای آن دسته از کاربرانی که در پی خرید گوشی های هوشمندی هستند که به نسبت گوشی های دیگر قیمت مناسب تری داشته باشند، نوکیا C21 می تواند با توجه به عملکرد قابل قبول برای استفاده روزمره، گزینه بسیار خوبی باشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل 2660 Flip

بعد از معرفی برترین گوشی های هوشمند نوکیا تا قیمت 10 میلیون تومان، در ادامه چند گوشی ساده نوکیا موسوم به فیچرفون را معرفی می کنیم. یکی از این گوشی ها 2660 Flip است که یک گوشی تاشو محسوب می گردد. این گوشی از نمایشگر اصلی 2.8 اینچی بهره می برد و در بخش بیرونی مجهز به نمایشگر 1.77 اینچی است. دوربین استفاده شده برای این گوشی از نوع 0.3 مگاپیکسلی است و بنابراین فقط برای بعضی شرایط خاص کاربردی است.

باتری استفاده شده در گوشی نوکیا 2660 Flip دارای ظرفیت 1450 میلی آمپر ساعتی است که می تواند تا چند روز دوام بیاورد. این گوشی دارای حافظه داخلی 128 مگابایتی و رم 48 مگابایتی است و البته از کارت حافظه microSD پشتیبانی می نماید. بنابراین اگر دنبال یک گوشی خوش دست و ساده و البته تاشو هستید، این گوشی به احتمال زیاد می تواند توجه شما را جلب کند.

گوشی موبایل نوکیا مدل 5710 XpressAudio

در نگاه اول، این گوشی نوکیا یک گوشی ساده ولی با طراحی مجذوب کننده است. اما یک ویژگی بسیار مجذوب کننده آن، قرارگیری یک جفت ایرباد در پنل پشتی است که با حرکت بخش کشویی این پنل، می توانید به این ایربادها دسترسی پیدا کنید. در خصوص ویژگی های گوشی هم باید به بهره گیری از نمایشگر 2.4 اینچی مبتنی بر پنل TFT اشاره کنیم که کیفیت بالایی ندارد ولی در کل رضایت بخش است. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می نماید و می توانید برای آن از کارت حافظه microSD هم استفاده کنید. دوربین استفاده شده قابلیت خاصی ندارد و باتری قرارگرفته در بدنه هم 1450 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که می تواند تا چند روز دوام بیاورد.

گوشی موبایل نوکیا مدل 5310 TA-1212 DS FA

گوشی نوکیا 5310 به علت طراحی نوستالژیک و قیمت پایینی که دارد، در بازار ایران به شدت پرطرفدار است و طبیعتا باید در لیست برترین گوشی های نوکیا تا قیمت 10 میلیون تومان هم قرار بگیرد. این گوشی از نمایشگر 2.4 اینچی TFT بهره می برد و با توجه بهره گیری از پنل TFT، نباید انتظار زیادی بابت کیفیت از آن داشته باشیم. گوشی های ساده و کلاسیک حتی اگر دوربین هم داشته باشند، این دوربین کار چندانی نمی تواند انجام دهد و گوشی نوکیا 5310 از این قاعده مستثنا نیست. در این میان نباید باتری 1200 میلی آمپر ساعتی را از قلم بیندازیم که می تواند به راحتی چند روز دوام بیاورد. برای خرید این گوشی از خبرنگاران می توانید بین دو رنگ سفید و مشکی دست به انتخاب بزنید.

گوشی موبایل نوکیا مدل 2022 110

72 درصد از خریداران گوشی نوکیا 110 در خبرنگاران ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند. این گوشی که از نمایشگر 1.77 اینچی با رزولوشن 160 در 120 بهره می برد، دارای دوربین QVGA هم هست که در بعضی شرایط می تواند کاربردی باشد. باتری قرار گرفته در بدنه این گوشی 1000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که عمر خوبی دارد. در حال حاضر این گوشی در دو رنگ سبز و آبی تیره در خبرنگاران به فروش می رسد

گوشی موبایل نوکیا مدل 105 2022

در نهایت باید به گوشی نوکیا 105 بپردازیم که مقرون به صرفه ترین گوشی نوکیا در فروشگاه خبرنگاران محسوب می گردد. این گوشی دارای نمایشگر 1.77 اینچی TFT است و از بدنه خوش ساختی بهره می برد. استفاده از دکمه ها بسیار راحت است و در کل از هیچ نوع دوربینی بهره نمی برد. باتری استفاده شده 800 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و در خصوص کارت حافظه هم باید بگوییم که از کارت حافظه پشتیبانی نمی نماید. این گوشی در حال حاضر در رنگ زغالی در خبرنگاران به فروش می رسد.

سخن پایانی

در این مطلب به 12 گوشی برتر نوکیا تا قیمت 10 میلیون تومان پرداختیم تا اگر در پی خرید گوشی مقرون به صرفه قیمتی هستید، بتوانید از بین گزینه های مطرح شده دست به انتخاب بزنید. البته بار دیگر باید تاکید کنیم که گوشی های معرفی شده در این مطلب، مدل هایی هستند که در خبرنگاران به فروش می رسند و به همین دلیل ممکن است در بازار و دیگر سایت ها به مدل های دیگری از گوشی های نوکیا دسترسی داشته باشید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1927

به "معرفی 12 گوشی برتر نوکیا تا 10 میلیون تومان؛ گزینه های مقرون به صرفه و پرطرفدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 12 گوشی برتر نوکیا تا 10 میلیون تومان؛ گزینه های مقرون به صرفه و پرطرفدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید