مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی داشته است

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران: نماینده چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه تاکید کرد که مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی پیشرفت هایی داشته است ولی هنوز مسائل زیادی باقی مانده که باید حل و فصل شود.

مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی داشته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، چنگ جینگ یه نماینده چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران شرح داد که در مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی به دست آمده است ولی هنوز مسائل زیادی باقی مانده است که برای حل و فصل آنها به تلاش بیشتری نیاز است.

بر اساس چارچوب توافق حاصل شده بین ایران و 1+5 در اوایل آوریل، دو طرف تا سرانجام ژوئن فرصت دارند تا به توافق جامع هسته ای دست یابند. علی رغم دستیابی به این توافق اولیه، اختلاف نظرهای زیادی همچنان بین دو طرف باقی است و مساله لغو تحریم ها علیه ایران، از مهمترین موارد اختلافی به شمار می رود.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این در مصاحبه با یک رسانه خبری اتریشی تاکید کرد که ایران خواستار دستیابی به توافقی است که به حق مشروع تهران برای دستیابی به انرژی اتمی احترام بگذارد و تحریم ها را نیز لغو کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 299

به "مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید