تور ارمنستان ارزان: لذت سفر به ارمنستان در دوران کرونا

به گزارش مجله سی نوا، ارمنستان یکی از همسایه های ایران می باشد که در مرز شمالی واقع شده است. کشور کوچکی که تنها 3 میلیون نفر جمعیت دارد و در طول تاریخ همیشه با ایران رابطه محبت آمیز داشته است. سفر به ارمنستان بسیار راحت بوده و بدون نیازی به ویزا می توانید به این کشور کوچک و زیبا سفر کنید. برای سفر به ارمنستان با در دست داشتن پاسپورت هم می توانید با استفاده از اتوبوس و یا خودروی شخصی به این منطقه وارد شوید، و یا اگر علاقه مند به سفر هوایی هستید به راحتی خود را به این کشور برسانید.

تور ارمنستان ارزان: لذت سفر به ارمنستان در دوران کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

شیوع ویروس کرونا بسکمک از پارامترها مهاجرتی را تغییر داده است و امروزه سفر به کشورهای مختلف در دنیا به راحتی 2 سال گذشته نیست و باید یک سری قوانین و مقررات رعایت کنید.

در این مطلب صفر تا صد سفر به ارمنستان را با هم آنالیز خواهیم کرد، پس با خبرنگاران در تور ارمنستان همراه باشید.

شیوع کرونا در زمان سفر به ارمنستان

ده روز بعد از مشاهده نخستین کرونا در استان قم و اعلام رسمی آن در ایران، در اواسط اسفند ماه سال 1398 اولین مورد کرونا در خاک های ارمنستان مشاهده شد و همین موضوع موجی از ترس و وحشت را در این کشور کوچک راه انداخت.

در نتیجه رئیس جمهور تصمیم گرفت منافع مالی را فدای امنیت مردم کند و اینگونه دستور به قرنطینه کامل کشور و منع تردد عبور و مرور در شهرهای کشور را داد. با اعلام شرایط اضطراری در کشور، به طور رسمی و دستوری کسب و کارها تعطیل شدند و مردم مجبور شدند در خانه های خود بمانند، اما بعد از گذشت مدتی با توجه به شرایط مالی ارمنستان دولت به ناچار مجبور شد برخی از کسب و کارها را باز کند. در کنار بازگشایی مشاغل شرایط اضطراری تا شهریور ماه تمدید شد.

در اقدامی جنجال برانگیز دولت به ارتش دستور داد تا تمام مکالمات مردم آنالیز گردد تا از این طریق بتوانند افرادی که ویروس کرونا مبتلا هستند، اما بیماری خود را پنهان می نماید پیدا نموده و قرنطینه نمایند تا شیوع ویروس کرونا توسعه پیدا نکند. سفر به ارمنستان در این مواقع احتیاج به رعایت پروتکل ها خواهد داشت.

در حالی که وضع اندکی در حال بهتر شدن بود، حمله های گسترده ای را جمهوری آذربایجان به بخشی از خاک ارمنستان به منظور تصاحب و بازپس گیری منطقه قره باغ انجام داد و جنگ بین دو کشور شروع شد. بسکمک از مردم در کنار نظامیان رهسپار جنگ شدند و پزشکان نیز به کمک سربازان کشور شتافتند. با ضعیف شدن بخش پزشکی، موج خشمناکی از ویروس کرونا پدیدار شد و جمعیت زیادی را آلوده کرد و با توجه به امکانات کم پزشکی بسکمک از مردم جان خود را از دست دادند.

دولت که حسابی قافیه را باخته بود در تصمیمی استفاده اجباری از ماسک در مکان های عمومی را تصویب کرد و همین عامل باعث شد مقدار شیوع ویروس کرونا نزولی به خود بگیرد. در این زمینه دولت ارمنستان از که بسکمک از کشورهای همسایه و حتی دنیا پیروز تر عملکرد کرد که این پیروزیت ها مقطعی بود.

آمار و ارقام کرونا ارمنستان

در حال حاضر کمتر از 10 درصد از مردم ارمنستان یعنی حدود 220 هزار نفر به این ویروس منحوس مبتلا شدند و چه چیزی در حدود 5هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دولت ارمنستان در کوشش است با شرکتهای فراوری نماینده واکسن قرارداد امضا کند و هر چه سریعتر مردمان خود را واکسینه نمایند. قراردادی با شرکت آسترازنکا بسته شده که قرار است این شرکت محموله های از واکسن برای ارمنستان ارسال کند. کشور ارمنستان در زمینه واکسینه کردن شهروندان بسیار ضعیف عمل نموده و تا به امروز تنها 565 نفر واکسن را دریافت کردند.

محدودیت ها در سفر به ارمنستان

تا اواسط دی 99 این کشور در قرنطینه کامل حضور داشت و هیچگونه ورود و خروجی به این کشور میسر نبود اما بعد از این تاریخ دولت تصمیم گرفت، این محدودیت ها را لغو کند و رفت و آمد به کشور آزاد گردد.

تست پی سی آر

برای سفر به ارمنستان باید 72 ساعت قبل از سفر تست پی سی آر به وسیله یکی از آزمایشگاه های معتبر در کشور انجام دهید و نتیجه آن به صورت مکتوب و به یکی از 3 زبان انگلیسی، ارمنستانی و یا روسی به مسئولان تحویل داده گردد.

اگر این مدرک را با خود به همراه نداشته باشید، از حضور شما در کشور ممانعت به عمل خواهد آمد. بعد از ورود به خاک این کشور برخلاف بسکمک از کشورهای پیشرفته دنیا احتیاجی به قرنطینه خانگی به مدت دو هفته نمی باشد و می توانید فعالیت خود را شروع کنید.

اگر تست بسیار شما منفی باشد زمانی که وارد فرودگاه بین المللی ارمنستان می شوید، به وسیله مامورین حاضر در سالن دمای بدن شما و دیگر علائم پزشکی مورد آنالیز قرار می گیرد.

در صورتی هم که مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شوید، حتی با داشتن تست کرونا منفی که در اختیار دارید شما را به محوطه برای قرنطینه منتقل می نمایند و مجدداً از شما تست پی سی آر می گیرند. تا زمانی که نتیجه آن اعلام نشده، باید در قرنطینه بمانید و اگر نتیجه مثبت اعلام گردد با توجه به علائمی که دارید یا باید به مدت دو هفته در قرنطینه خانگی بمانید و یا به بیمارستان فرستاده خواهید شد.

امکانات نو تست کرونا

دولت ارمنستان در هفته های گذشته با آزمایشگاه مجهز پروم تست، قرارداد تجاری امضا نموده است و بر اساس آن این شرکت موظف است تا تمام جهانگردان که وارد ارمنستان می شوند را از نظر سلامت مورد آزمایش و آنالیز کامل قرار دهد.

پس از تست هایی که از جهانگردان گرفته می گردد، جهانگرد مورد نظر به مدت 6 ساعت در در بخش قرنطینه فرودگاه حضور داشته باشد و بعد از منتفی شدن تست، می تواند محل را ترک کند. البته هنوز این بخش راه اندازی نشده و قرار است طی هفته های آینده راه اندازی گردد.

اطمینان از سفر به ارمنستان

همانطور که در بالا نیز اعلام شد کشور ارمنستان در سال 99 با کشور آذربایجان وارد جنگ شد و با اینکه هم اکنون شاهد صلح در منطقه هستیم، اما هر از گاهی نیروهای یکی از دو طرف به طرف مقابل حمله هایی را انجام می دهند و یا بمب هایی را نثار یکدیگر می نمایند که از این بابت باید بسیار حواس جمع عمل کنید.

از طرف دیگر با توجه به اینکه ماسک در سطح شهر اجباری است خطری شما را تهدید نمی نماید، اما به طور کلی کشور در مهار ویروس خوب عمل نکرد. از این رو اگر رابطه کاری و یا مراوده ای با مردمان ارمنستان دارید و یا یکی از دوستان شما ارمنی می باشد، به شدت محتاط عمل کنید و فاصله اجتماعی را با وی حفظ کنید تا از خطر ابتلا به این ویروس منحوس در امان باشید.

آیا مطلب سفر به ارمنستان در دوران کرونا برای شما مفید واقع شده است؟ آیا قصد سفر دارید و نگران هستید؟ خبرنگاران تور هایی را به همین مناسبت برای جهانگردان در نظر گرفته، که تمام پروتکل های بهداشتی در آن رعایت شده است و می توانید سفر امنی به ارمنستان داشته باشید.

منبع: دلتابان
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1550

به "تور ارمنستان ارزان: لذت سفر به ارمنستان در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: لذت سفر به ارمنستان در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید