کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

به گزارش مجله سی نوا، در سالهای اخیر با پایین آمدن رتبه پاسپورت ایرانی و کسب رتبه 192 پس از بنگلادش از بین 200 کشور ،متاسفانه ایرانیان برای مسافرت به اغلب کشور ها به منظور سیاحت باید ابتدا درخواست ویزا بدهند. در صورت قبول و صدور ویزا که گاها چند ماه به طول می انجامد، امکان مسافرت به آن کشور را پیدا می کند. به همین دلیل بسیاری از هموطنان به دنبال کشورهایی می گردند که ایرانیان برای مسافرت نیاز به ویزای آن کشور ندارند و صرفا با همراه داشتن پاسپورت ایرانی بتوانند به این کشورها سفر کنند.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشور های بدون نیاز به ویزا با پاسپورت ایرانی و کارت (PR) اقامت دائم کانادا

قبل از اینکه لیست کشور هایی که با ویزای دانشجویی کانادا می توان به آنها سفر کرد نام ببریم، لازم است خاطرنشان کنیم به تمام کشور هایی که نام خواهیم برد بعلاوه چند کشور دیگر می توان با کارت اقامت دائم کانادا و پاسپورت ایرانی بدون نیاز به ویزا سفر کرد. در پست جداگانه ای این کشور ها را برای شما لیست خواهیم کرد.

لیست کشور های آمریکایی که با ویزای دانشجویی کانادا میتوان به آنها سفر کرد.

ویزای دانشجویی کانادا و ویزای جهانگردی مولتیپل کانادا بسیار ارزشمند هستند. در صورتی که یکبار ورود به کانادا را در پاسپورت ایرانی خود داشته باشید و هنوز ویزای شما معتبر باشد، قادر خواهید بود بدون نیاز به درخواست ویزا به کشور های زیر سفر نمایید.

1- کوبا

کوبا با اینکه مدتهای زیادی تحت سیطره حکومت کمونیستی قرار داشته و خیابانهای آن و اتومبیل هایی که در آن رفت و آمد میکنند رنگ و بوی 50 سال قبل را دارند. اما جزء امن ترین کشور ها در آمریکای شمالی است که خدمات پزشکی رایگان و بسیار پیشرفته ای را به شهروندان خود ارائه می کند. این کشور در حوزه کارائیب قرار گرفته و سواحل و طبیعت آن همراه با آفتابی گرم، هر ساله هزاران کانادایی را بسوی خود می کشد. تعداد جهانگردهای کانادایی به مقصد کوبا به قدری زیاد است که شرکت هواپیمایی سان وینگ کانادا و وست جت پرواز های روزانه به مقصد هاوانا و وارادرو دارند. دانشجویان و دارندگان ویزای جهانگردی کانادا در صورت ثبت اولین ورود به کانادا می توانند بدون نیاز به ویزا به کوبا مسافرت کنند. مدت اقامت : تا 30 روز بدون نیاز به ویزا

هاوانا، کوبا

هاوانا، کوبا

سواحل وارادرو، کوبا

هاوانا، کوبا

سواحل وارادرو، کوبا

ساحل وارادرو، کوبا

2- کاستاریکا

کاستاریکا یکی از با ثبات ترین و امن ترین کشوره های قاره آمریکاست که در آمریکای مرکزی قرار گرفته است. این کشور از شرق با دریای کارائیب و از غرب به اقیانوس آرام می رسد. کاستاریکا بر خلاف همسایگان خود در شمال و جنوب امن بوده و دارای شاخص توسعه انسانی بالایی است. کشور کاستاریکا در 64 سال پیش ارتش خود را منحل کرد و تمام بودجه نظامی خود را صرف حفظ منابع طبیعی خود کرده است. اقتصاد قدرتمندی دارد و صادرات آن ، موز ، کاکائو ، الوار و … است. مسافرت به کاستاریکا بسیار جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود. دانشجویان ایرانی که ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشند برای سفر به کاستاریکا نیازی به ویزا ندارند.

مدت اقامت : تا 30 روز بدون نیاز به ویزا

هایکینگ، کاستاریکا

رفتینگ ، کاستاریکا

آبشار جنگل آبی ، کاستاریکا

سن خوزه ، کاستاریکا

سن خوزه ، کاستاریکا

سواحل غربی کاستاریکا

سواحل شرقی کاستاریکا

3- پاناما

پاناما کشوریست با طبیعت زیبا و منحصر به فرد. این کشور که نزدیک به 100 سال پیش از کشور کلمبیا جدا و مستقل شده است، همسایه جنوبی کاستاریکاست. پاناما کانال معروف پاناما را که دریای کارائیب را به اقیانوس آرام متصل میکند در خود جای داده .محصولات عمده این کشور موز ، توتون ، نیشکر و … است. برای مسافرت به پاناما ویزای دانشجویی یا جهانگردی کانادا که یکبار مهر ورود به کانادا خورده باشد و حداقل یکسال از اعتبار آن باقی باشد با پاسپورت ایرانی کافیست.

پاناما سیتی

سن بلاس پاناما

سن بلاس پاناما

سن بلاس پاناما

پاناما سیتی

پاناما سیتی

4- جمهوری دومینیکن

دومینیکن یکی از زیباترین سواحل حوزه کارائیب را در خود جای داده است. صادرات این کشور ، شکر ، تنباکو ، نیکل ، و آهن است. هرساله سواحل زیبای دومینیکن جهانگردان زیادی را از آمریکا و کانادا به این کشور می کشاند. یکی از زیباترین سواحل این کشور سواحل پونتا کانا است. دانشجویان و دارندگان ویزای جهانگردی کانادا با پاسپورت ایرانی می توانند تا 30 روز بدون نیاز به ویزا در دومینیکن اقامت کنند.

سانتا دومینگو ، دومینیکن

سواحل پونتا کانا ، دومینیکن

سواحل پونتا کانا ، دومینیکن

سواحل پونتا کانا، دومینیکن

سانتا دومینگو ، دومینیکن

5- آنتیگوا و باربودا

آنتیگوا و باربودا جزیره ای کوچک در حوزه دریای کارائیب است. این جزیره فقط 85 هزار نفر جمعیت دارد و بدلیل طبیعت زیبا و سواحل چشم نواز هر ساله چند صد هزار جهانگرد را میزبانی می کند. آنتیگوا و باربودا جزء کشور های مشترک المنافع است و سال 1981 از انگلستان جدا شد ولی همچنان ملکه انگلیس را ملکه خود می دانند.

سواحل آنتیگوا و باربودا

سواحل آنتیگوا و باربودا

سواحل آنتیگوا و باربودا

6- مکزیک

آخرین کشور در لیست ما محبوب ترین و پرطرفدارترین مقصد کانادایی ها برای مسافرت و تعطیلات نیز میباشد. مکزیک نه تنها مقصد گردشگری کانادایی ها بلکه شریک مهم تجاری کانادا بعد از آمریکا نیز محسوب میشود. نام کامل این کشور ایالات متحده مکزیک است و 125 میلیون نفر جمعیت دارد. هتل های آل اینکلوسیو در کنکون، کوزمل و تولوم همواره یکی از مقاصد پرطرفدار سفر برای کانادایی ها و آمریکایی ها بوده است. بسیاری از گردشگران از سراسر جهان برای دیدن آثار باستانی مایاها در استان یوکاتان مانند چیچن ایتزا به مکزیک سفر می کنند. روزانه بیش از ده پرواز از کانادا به شهر های جهانگردی مکزیک پرواز میکنند. شهرهای ونکوور، کلگری ، وینیپگ ، تورنتو و مونترال پرواز مستقیم به مکزیک دارند.

دانشجویان ایرانی با ویزای تحصیلی کانادا می توانند تا 180 روز در مکزیک اقامت داشته باشند. در هنگام ورود به فرودگاههای مکزیک کارتی به جای ویزا به مسافران داده میشود که حکم ویزا را داشته و باید آن را هنگام خروج از مکزیک حفظ کنند.

کنکون ، مکزیک

کنکون ، مکزیک

تولوم ، مکزیک

تولوم ، مکزیک

تولوم ، مکزیک

و نکته پایانی اینکه در صورتیکه با ویزای دانشجویی کانادا قصد سفر به هریک از این کشور ها را داشتید ، از قلم نیاندازید برای برگشت به کانادا نامه استادی پرمیت خود را به همراه داشته باشید.

موسسه خبرنگاران با دفاتری در کانادا و ایران تخصصی ترین مجموعه برای تحصیل و اقامت در کانادا، اگر علاقمند به تحصیل در کانادا هستید در کمتر از یک دقیقه فرم ارزیابی را تکمیل کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 621

به "کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید