طوفان ویرانگر سیارا به اروپا رسید، لغو پروازها و حرکت قطارها و کشتی ها در بریتانیا و فرانسه

به گزارش مجله سی نوا، بسیاری از پروازها و حرکت قطارها و کشتی ها در بریتانیا و فرانسه لغو شد و در بلژیک و بریتانیا مسابقات فوتبال و بعضی ورزش های دیگر نیز به دلیل وزش باد شدید به آینده موکول شد.

طوفان ویرانگر سیارا به اروپا رسید، لغو پروازها و حرکت قطارها و کشتی ها در بریتانیا و فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا تابستان 99 از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

با رسیدن طوفان شدید موسوم به سیارا زندگی عادی مردم و فعالیت های روزمره ساکنان مناطقی از غرب و شمال غرب اروپا مختل شد.

طوفان سیارا در سواحل بریتانیا/ Copyright 2020 The Associated Press

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، طوفان سیارا در روز یکشنبه سبب لغو بسیاری از پروازها و حرکت قطارها و کشتی ها در بریتانیا و فرانسه شد و در بلژیک و بریتانیا مسابقات فوتبال و بعضی ورزش های دیگر نیز به دلیل وزش باد شدید به آینده موکول گشت.

بریتانیا و ایرلند

بنا بر پیش بینی ها، توان طوفان سیارا در روز یکشنبه در اسکاتلند و سایر مناطق شمال بریتانیا بسیار زیاد است و بیم آن می رود که خساراتی به بار آورد. سرعت این طوفان در مناطق مختلف بریتانیا احتمالا تا 130 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و با بارندگی شدید همراه خواهد بود.

مت آفیس، سازمان هواشناسی بریتانیا در انگلیس و ولز تا ساعت 21 به وقت محلی در روز یکشنبه 9 فوریه (20 بهمن) شرایط هشدار نارنجی اعلام نموده است. شرایط نارنجی مرحله پیش از آخرین شرایط هشدار یعنی قرمز است.

مت آفیس همچنین گفته ممکن است برق بخش هایی از کشور بر اثر طوفان و باران شدید قطع گردد.

تا بعدازظهر یکشنبه شدیدترین وزش طوفان سیارا در اسکاتلند گزارش شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه در این روز دست کم سه نفر بر اثر فرو ریختن بخشی از سقف یک بار در شهر پِرت اسکاتلند مجروح شدند.

در ایرلند هم شرایط نارنجی اعلام شده و دولت نسبت به خطر طغیان رودخانه ها به شهروندان هشدار جدی داده است. بر اثر طوفان سیارا تا کنون برق 10 هزار خانه، مزرعه و شرکت قطع شده است.

فرانسه و سایر کشورها

دولت فرانسه نیز در 35 شهرستان شمالی، یعنی تقریبا تمام نیمه شمالی کشور شرایط نارنجی هشدار آب و هوایی اعلام نموده و مردم را از حضور در نزدیکی درخت ها و سواحل دریا بر حذر داشته است.

فرمانداری استان اودفرانس در شمال فرانسه ضمن هشدار این که طوفان سیارا ممکن است حتی رفت و آمد وسایل نقلیه همگانی درون شهری و سرویس های مدارس را هم مختل کند، از مردم خواسته است تا از سفرهای نالازم پرهیز نمایند.در بلژیک علاوه بر لغو مسابقات ورزشی و به تعویق افتادن بازی های لیگ فوتبال این کشور، پارک ها و مناطق تفریحی جنگلی در بروکسل و بعضی نقاط دیگر از بیم سقوط شاخه درختان بسته شده است.

با رسیدن طوفان زمستانی سیارا به آلمان، نشست و برخاست بعضی هواپیماها در فرودگاه های فرانکفورت، برلین، مونیخ، کلن و هانوفر لغو شد. مقام های آلمانی می گویند این شرایط ممکن است تا روز دوشنبه در فرودگاه های این کشور ادامه داشته باشد. دولت آلمان تا ساعت 18 به وقت محلی در روز دوشنبه در این کشور شرایط هشدار آب و هوایی اعلام نموده است.

حرکت بعضی قطارها در شمال آلمان نیز متوقف شده است.

از سوی دیگر دولت لوکزامبورگ نیز به دلیل احتمال بروز خطر برای دانش آموزان در شرایط وزش باد شدید، مدارس این کشور را در روز دوشنبه تعطیل بیان کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 372

به "طوفان ویرانگر سیارا به اروپا رسید، لغو پروازها و حرکت قطارها و کشتی ها در بریتانیا و فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان ویرانگر سیارا به اروپا رسید، لغو پروازها و حرکت قطارها و کشتی ها در بریتانیا و فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید