با ویزای شینگن به چند کشور می توان سفر کرد؟

به گزارش مجله سی نوا، کشورهای اروپایی در پیمانی به نام شینگن مقررات مرزی و مسافرتی یکپارچه ای را وضع کرده اند. تمامی افراد که در خارج از این محدوده زندگی می کنند برای سفر و اقامت در کشورهای عضو این پیمان باید از ویزای شینگن استفاده کنند. افرادی که این ویزا را داشته باشند در هر زمانی می توانند به کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند و در این کشورها اقامت داشته باشند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

با ویزای شینگن به چند کشور می توان سفر کرد؟

ویزای شینگن

یکپارچه سازی رفت و آمد بین کشورهای مختلف اولین بار بین کشورهای حوزه اسکاندیناوی شامل سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1957 طی پیمانی تصویب شد. در سال 1985 در منطقه ای به نام شینگن در کشور لوکزامبورگ 5 کشور فرانسه، آلمان غربی، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ طی پیمانی به نام شینگن قوانینی را وضع کردند تا رفت و آمد بین این کشورها آزاد باشد و فعالیت های مشترک در زمینه های مختلف افزایش یابد. رفته رفته سایر کشورهای اروپایی نیز به این پیمان اضافه شدند و اصلاحات و الحاقیه هایی به این پیمان اضافه شد. هم اکنون 26 کشور اروپایی شامل پیمان شینگن هستند و سایر کشورها نیز تمایل دارند به جمع این پیمان بپیوندند.

کشورهای عضو شینگن

کشورهایی که با این نوع ویزا می توان به آن ها سفر کرد: اتریش- بلژیک- جمهوری چک و دانمارک هستند. البته در این لیست استونی- فنلاند- فرانسه- آلمان و لوکزامبورگ نیز واقع شده است. یونان- مجارستان- ایسلند- ایتالیا- لتونی و لیتوانی نیز جزء این کشورها و این پیمان هستند. از سایر کشورهای موجود در این پیمان می توان به مالت- هلند- نروژ- لهستان- پرتغال- اسلواکی- اسلونی و اسپانیا- سوئد- سوئیس- لیختن اشتاین اشاره کرد. از نکات جالب ،نبودن کشورهای حوزه بریتانی مانند انگلستان و ایرلند در این پیمان است. کشورهای رومانی، بلغارستان و قبرس نیز در حال پیوستن به این پیمان هستند.

انواع ویزای شینگن

با داشتن این ویزا در هر 6 ماه می توان حداکثر 90 روز در کشورهای عضو شینگن اقامت داشت. این ویزا به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود.

  1. ویزای اتحادیه شینگن

با داشتن این نوع ویزا، اجازه سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید و به نوعی ویزای توریستی برای گردشگران به شمار میرود. این نوع ویزا به انواع زیر تقسیم می شود.

ویزای شینگن نوع A : در این نوع ویزا افراد فقط می توانند در فرودگاه کشورهای حوزه شینگن هواپیمای خود را عوض کنند و به کشوری در حوزه خارج از شینگن سفر کند.

ویزای شینگن نوع B: این نوع ویزا تنها برای عبور و ترانزیت است و مسافر می تواند در مدت حداکثر 5 روز از کشورهای این منطقه عبور کند.

ویزای شینگن نوع C: با این نوع ویزا می توان اقامت کوتاه مدتی در کشورهای این حوزه داشت. با توجه به شرایط و هدف سفر یکی از انواع ویزاهای زیر را دریافت می کنید:

  • ویزای یکبار ورود : با این نوع ویزا تنها یک بار می توان به یکی از کشورهای این منطقه ورود کرد. با خارج شدن از این کشور، خواه اعتبار آن تمام شده باشد یا نه، این ویزا منقضی خواهد شد.
  • ویزای دو بار ورود : در این ویزا فرد اجازه دو بار ورود به کشورهای این منطقه را دارد.
  • ویزای چند بار ورود : با استفاده از این ویزا می توان به هر تعداد به کشورهای این منطقه سفر کرد و در آن ها اقامت داشت. تنها محدودیت این ویزا، از نظر زمان است که 90 روز در طول 6 ماه اعتبار دارد و این مدت از زمان ورود به یکی از کشورها شروع می شود.

2. ویزای اعتباری منطقه محدوده (LTV)

این ویزا فقط در منطقه های محدود و مشخص شده اعتبار دارد و به وسیله آن نمی توان به سایر کشورها سفر کرد. این ویزا معمولا در شرایط خاص مانند ویزا برای پناهندگان صادر می شود. یعنی برای همان منطقه ای که صادر شده اعتبار دارد و با آن نمی توان به سایر کشورها رفت.

3. ویزای ملی (NV)

نام دیگر این نوع ویزا ویزای نوع D است. این ویزا معمولا برای تحصیل، کار، شرکت در نمایشگاه و هدف هایی که مدت زمان خاصی دارند صادر می شود و بنا بر شرایط سفر می تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1552

به "با ویزای شینگن به چند کشور می توان سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ویزای شینگن به چند کشور می توان سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید