صدور حکم حبس علیه چهره های نظام سابق الجزایر

به گزارش مجله سی نوا، دادگاه الجزایر امروز سه شنبه سران نظام سابق این کشور را به اتهام فساد به حبس محکوم کرد. همزمان فرماندهی ارتش الجزایر تهدید کرد، با تظاهرکنندگان مخالف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در صورتی که مانع از مشارکت رأی دهندگان شوند، مقابله خواهد نمود.

صدور حکم حبس علیه چهره های نظام سابق الجزایر

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت، دادگاه سیدی امحمد در پایتخت الجزایر امروز با صدور حکمی عبدالمالک سلال، نخست وزیر پیشین الجزایر را به 12 سال حبس در پرونده فساد محکوم کرد.

همچنین احمد اویحی، نخست وزیر اسبق الجزایر به 15 سال و یوسف یوسفی، وزیر پیشین صنایع الجزایر به 10 و یبده محجوب وزیر سابق صنایع را به 8 سال زندان محکوم کرد.

عبدالسلام بوشوارب وزیر صنعت سابق الجزایر نیز به شکل غیابی به 20 سال حبس محکوم شد.

سران دولت بوتفلیقه در پرونده های مربوط به کارخانه های خودروسازی و حمایت اقتصادی از کمپین انتخاباتی بوتفلیقه به فساد متهم شده اند.

چهارشنبه گذشته محاکمه عبدالمالک سلال و احمد اویحیی، از نخست وزیران سابق الجزایر و تعدادی از مسئولان سیاسی و تجار به اتهام فساد شروع شد. از جمله مسئولانی که محاکمه می شوند یوسف یوسفی و محجوب یبده، از وزیران صنعت سابق، عبدالغنی زعلان، وزیر حمل و نقل سابق و نوریه یمینه زرهونی، وزیر گردشگری سابق هستند.

همزمان احمد قائد صالح، رئیس ستاد ارتش الجزایر گفت، به همه نیروهای امنیتی و ارتش دستور داده جهت فراهم کردن امکان مشارکت مردمی در انتخابات، در آماده باش کامل قرار داشته و امنیت کامل این انتخابات را تأمین نمایند.

وی اضافه کرد، ارتش در چارچوب وظیفه ملی و برای حفظ امنیت و ثبات کشور و براساس قانون با همه کسانی که در روز انتخابات به دنبال متشنج کردن فضای کشور باشند، مقابله خواهد نمود.

قرار است 12 دسامبر جاری (21 آذر) ششمین انتخابات ریاست جمهوری از سال 1995 تاکنون در داخل الجزایر شروع گردد.

قائد صالح با بیان اینکه ارتش همواره نسبت به توطئه ها و دسیسه چینی هایی که علیه الجزایر طراحی می گردد هشدار داده و همواره در کمین کسانی است که علیه کشور دست به حیله و نیرنگ می زنند، اضافه کرد، کلیه سازمان های امنیتی و نیروهای نظامی موظفند به منظور تضمین موفقیت انتخابات، امنیت کامل را در مراکز و دفاتر انتخاباتی فراهم نمایند.،ایسنا

بیشتر بخوانید،الجزایر در پیچ تاریخی اولین مناظره انتخاباتی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 240

به "صدور حکم حبس علیه چهره های نظام سابق الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور حکم حبس علیه چهره های نظام سابق الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید