سونی بالاخره از منو با طراحی جدید در دوربین A7S III استفاده کرد

به گزارش مجله سی نوا، در کنار ویژگی های جدید عکاسی و فیلم برداری، یکی از هیجان انگیز ترین ویژگی های دوربین جدید سونی A7S III استفاده از منو با طراحی جدید در این دوربین است. در این دوربین علاوه بر استفاده از منو با طراحی جدید، شما قادر هستید که تنظیمات مختلف دوربین را از طریق لمس صفحه لمسی این دوربین انجام دهید.

سونی بالاخره از منو با طراحی جدید در دوربین A7S III استفاده کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بعد از مدت ها، سونی بالاخره از نسل جدید دوربین A7S III رونمایی کرد (نسل قبلی این دوربین یعنی A7S II در سال 2015 معرفی شده بود). دوربین جدید سونی با وجود بهره مندی از سنسوری با رزولوشن 12 مگاپیکسل (همانند نسل قبلی خود) یکی از قوی ترین دوربین ها برای فیلم برداری با رزولوشن 4K است و این کار را بر خلاف دیگر رقبای خود بدون مشکل گرم شدن بیش از حد انجام می دهد.

یک ویژگی شگفت انگیز این دوربین، نه خود دوربین و قابلیت های عکاسی و فیلم برداریش بلکه استفاده از منوی با طراحی جدید در این دوربین است. استفاده از منو با طراحی جدید در این دوربین برای کاربران دوربین های سونی که از زمان دوربین های NEX این شرکت، قبل از رونمایی از دوربین های سری آلفا سونی، در حال سر و کله زدن با منوی نه چندان کارامد این دوربین ها هستند، مسلما خبر مسرور کننده ای خواهد بود.

سونی در این دوربین نه تنها از منو با طراحی جدید استفاده نموده بلکه قابلیت استفاده از لمس صفحه برای گشتن در منو ها و تنظیم دوربین را در اختیار کاربر قرار داده است!

طراحی ناکارامد منوی دوربین های بدون آینه سونی سال هاست واکنش منفی و ناامیدی کاربران این دوربین ها را بدنبال داشته است. منو قبلی در این دوربین ها آنقدر بد بود که حتی طراحی بد این منو ها تبدیل به یک نکته جالب توجه برای خود نمایندگان سونی در مراسم های رسمی شده بود.

خوشبختانه، سونی با توجه به حرف کاربرانش بسیاری از مسائل موجود در این منو را بر طرف نموده است. منوی جدید ساختاری عمودی را در سه صفحه نمایش می دهد که با رفتن بر روی هر آیتم موجود در منوی اصلی، هفت زیر مجموعه در صفحه وسطی منو ظاهر می شوند. با انتخاب هر یک از این زیر مجموعه ها می توان تنظیمات مورد احتیاج برای دریافت عکس یا ضبظ فیلم را تغییر داد.

در منوی جدید، تنظیمات مهم برای عکاسی بسیار راحت تر از قبل قابل دسترسی هستند. این طراحی جدید همچنین احساس منطقی تری را در نحوه قرار گیری آیتم ها بر اساس اولویت شان را، به کاربر القا می نماید (در طراحی قدیمی منو، بعضی از تنظیمات ضروری مورد احتیاج کاربر در زیر مجموعه هایی از منو قرار داشتند که مکان آنها محال بود به فکر کاربر برسد).

البته این منو جدید هم خالی از اشکال نیست و هنوز هم بعضی اشکال ها مانند مخفف سازی های عجیب و غریب به عنوان نمونه Emph dips dur REC در این منو به چشم می خورد.

علاوه بر طراحی جدید در منو، این دوربین از ویژگی های شگفت انگیزی دیگری مانند ضبط فیلم با رزولوشن 4K بدون مشکل داغ شدن بیش از حد بهره می برد. کاری که رقیب های اصلی این دوربین مانند FujiFilm X-T4 ،Canon EOS R5 و Canon EOS R6 در انجام آن با مشکل رو به رو هستند. علاوه بر این، استفاده از کارت های جدید CFexpress Type A و سنسور 12 مگاپیکسلی در این دوربین، آن را به گزینه ایدئالی برای فیلم برداری و همچنین عکاسی در شب تبدیل نموده است.

البته برای ما استفاده از منو با طراحی جدید توسط سونی یکی از اتفاق های مهم در این دوربین است و با اطمینان می توانیم بگوییم که سونی از این طراحی در منو دوربین های بعدی خود هم استفاده خواهد نمود.

  • Canon EOS R5 دوربین شگفت انگیز کانن برای عکاسی حیات وحش است

منبع: Digital Camera World

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 799

به "سونی بالاخره از منو با طراحی جدید در دوربین A7S III استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی بالاخره از منو با طراحی جدید در دوربین A7S III استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید