داستان های عامیانه عجیب اسپانیا که از فیلم ها هم ترسناک ترند

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/ این خبر پیرامون داستان های عامیانه عجیب اسپانیا که از فیلم ها هم ترسناک ترند، برای شما نگارش شد.

داستان های عامیانه عجیب اسپانیا که از فیلم ها هم ترسناک ترند

فرهنگ اسپانیایی هرچقدر متنوع باشد، چند نکته مهم دارد که همه ما را بدون در نظر گرفتن ملیت به هم متصل می نماید. افسانه های اسطوره ای ترسناک که خانواده ها از آنها استفاده می کردند و بچه هایشان را در طول سال می ترساندند تا آنها را مجبور نمایند درست رفتار نمایند. گفتنی است که امپراتوری اسپانیا فقط به اسپانیا محدود نبود، قلمرو های آنها تا آمریکای جنوبی و مناطقی از جزایر کارائیب امتداد داشت. به همین علت حضور آنها تعدادی از اسطوره ها را در کشور های لاتین تحت تأثیر قرار داده و باعث خلق تعدادی از آنها شده است. در اینجا چند داستان عامیانه ترسناک وجود دارند که بچه های اسپانیایی با آنها عظیم شده اند.

کوکو

کوکو، کوکا یا کوکوی یک هیولای روحی افسانه ای است که معادل لولو خورخوره است و در بسیاری از سرزمینهای اسپانیایی زبان معروف است که در بیان بطور اغراق آمیز و غیرمنطقی موجودی ترسناک است. گفته می شود این موجود در پی بچه های بدرفتار می شود، آنها را در کوله اش می گذارد و می رباید. افسانه های اسپانیایی می گویند که کوکو در واقع مردی بود به نام فرانسیسکو که به اورتگا معروف به ال مورونو شناخته میشد. گفته می شد او با پیشنهاد یک کوراندرا (درمانگری که از دارو های عجیب استفاده می نماید) برای درمان بیماری سل خود از خون بچه ها می نوشید.

سومبررون

این افسانه ریشه در گواتمالا دارد و موجودی است که به بافتن دم و یال های اسب و همینطور زنان علاقه دارد. اما نباید تصور کنید که او بی خطر است. طبق افسانه ها زنی از طریق این موجود مورد آزار قرار می گرفت. خانواده او کوشش کردند که او را دور نمایند، اما پیروز نشدند. در نهایت با کوتاه کردن مو های او، این زن رهایی می یابد و سومبررون او را ترک می نماید.

آکالیکا

تا اینجایی که هیولا ها و افسانه ها پیش رفته اند، آکالیکاها موجودات بدی به نظر نمی رسند. گفته می شود که این جانوران آب و هوا را کنترل می نمایند. آنها در غار های زیر زمینی زندگی می نمایند و تا مطمئن نباشند سر راه انسانها قرار نمی گیرند. عده ای معتقدند که آنها را دیده اند و آنها را شبیه مردان کوتاهی که بال دارند توصیف نموده اند.

لا لورونا

براساس نسخه محبوب این داستان، لا لورونا، روح گریانی است که زمانی ماریا نام داشته است. او ازدواج می نماید و صاحب دو پسر می شود. به علت مسائلی این زن دو پسر خود را در آب غرق می نماید و به قتل می رساند. جسد خودش هم چند روز بعد در همان مکان پیدا می شود. او در میان بهشت و جهنم گیر افتاده و در سرنوشتی مهر و موم شده و شکل گرفته به دستان خودش گرفتار شده است. روح او به زمین باز می شود. حال اشک های او جاودانه و مرگبار شده اند و هر کسی که ندای مرگ را به هنگام شب از سوی او بشنود، درگیر عذاب خواهد شد.

دئوند

دئوند ها در سراسر آمریکای جنوبی مشهور هستند و هر کشور تعریف خودش را از این موجود کوتاه قد و افسانه ای دارد. بعضی معتقدند که آنها در واقع نوزاد هایی هستند که قبل از غسل تعمید مرده اند. بعضی هم آنها را موجودات شروری می دانند که در خانه مردم مخفی می شوند. اما این موجودات ارتباط زیادی با بچه ها دارند و شاید به این علت است که والدین بچه ها از این موجودات برای ترساندن فرزندانشان استفاده نموده اند.

چوپاکابرا

چوپاکابرا جانداری افسانه ای است که آن را ساکن آمریکای جنوبی می دانند و اولین بار گزارش های دیده شدن آن در پورتوریکو پخش شد. نام آن از چوپار (chupar) به معنی مکیدن و کابرا (cabra) به معنی بز گرفته شده، چون آن را موجودی می دانند که به احشام اهلی بویژه بز حمله می نماید و خون آنها را می مکد. چندین گزارش از دیده شدن این موجود داده شده است، اما غیر قابل اثبات هستند. پژوهشگران تایید کردند که موجودات مشاهده شده، سگ سانانی بودند که به بیماری پوستی دچار شده بودند.

یاکو ماما

یاکو ماما یا مادر آب به اکوادور مربوط می شود و جانوری قدرتمند در آمازون است که یک هیولای آبی شبیه به مار است. باور عامه مردم بر این است که یاکو ماما مادر تمامی موجودات دریایی است و شایعه می شود که 48 متر طول دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1440

به "داستان های عامیانه عجیب اسپانیا که از فیلم ها هم ترسناک ترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان های عامیانه عجیب اسپانیا که از فیلم ها هم ترسناک ترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید