راهنمای خرید برترین دوربین سونی بازار؛ مجذوب کننده ترین ها برای عکاسان حرفه ای

به گزارش مجله سی نوا، دوربین های عکاسی و فیلم برداری ابر شرکت ژاپنی سونی از دیرباز در میان کاربران هواداران زیادی داشته و طی یک دهه اخیر نیز این محبوبیت به لطف فراوری نسل نو دوربین های این شرکت، با افزایش چشمگیری روبرو شده است. محصولات این شرکت با قابلیت های بسیار پیشرفته، حضور گسترده ای در بازار گجت های هوشمند دارند. اگر شما قصد خرید دوربین سونی را دارید، اما نمی دانید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است، با ما در این مطلب همراه باشید، چرا که قصد داریم در راهنمای خرید برترین دوربین سونی خبرنگاران ، به معرفی و آنالیز 8 دوربین عکاسی و فیلم برداری برتر سونی در بازار بپردازیم تا ایده آل ترین گزینه را برای خرید خود در نظر بگیرید.

راهنمای خرید برترین دوربین سونی بازار؛ مجذوب کننده ترین ها برای عکاسان حرفه ای

دوربین A7R V؛ برترین دوربین فول فریم سونی

سونی در آبان ماه سال 1401 از دوربین تازه سری فول فریم آلفا با نام A7R V رونمایی کرد. این دوربین که در دسته دوربین های بدون آینه قرار می گیرد و برای عکاسان حرفه ای فراوری شده، مجهز به حسگر 61 مگاپیکسلی فول فریم BSI CMOS است که در دوربین A7R IV نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، اما این بار با پردازنده تازهی و قدرتمندتری به نام Bionz XR روانه بازار شده است. استفاده از این پردازنده موجب شده تا این دوربین فوکوس اتوماتیک بهتری داشته باشد و بعلاوه لرزشگیری بهتری را نیز به کاربران ارائه می دهد. علاوه بر این سیستم لرزشگیر بسیار کاربردی، این دوربین از سنسور ژیروسکوپ نیز بهره می برد که امکان رفع کردن اثر لرزش و تکان های ناخواسته دوربین را بعد از ضبط به وسیله یک سری نرم افزار های اختصاصی برای کاربران به ارمغان می آورد. فناوری یادگیری ماشینی به همراه سنسورهای حرکتی و IR استفاده شده در این دوربین، رنگ ها را بسیار دقیق تر از قبل ثبت می نماید.

دوربین A7R V قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ 24 فریم برثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد و بیشتر برای کاربرانی مناسب است که جزئیات ثبت شده در تصویر برای آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول گواهی مقاومت در برابر گرد وغبار و رطوبت را دارد و اگر علاقه مند به عکاسی در دل طبیعت هستید، می توانید این کار را بدون هیچ نگرانی با این دوربین انجام دهید. این محصول به سیستم تثبیت نماینده تصویر 5 محوره مجهز شده که می تواند تا 8 استاپ اثر لرزش ناخواسته دوربین را خنثی کند. این دوربین سونی آلفا 7 بعلاوه برخلاف نسل قبلی اش از نمایشگر کاملاً چرخان بهره می برد و از قابلیت High Resolution نیز پشتیبانی می نماید. A7R V قادر است برای مدت زمان نامحدود ویدیوی 4K ضبط کند، اما این مقدار در ضبط ویدیو با کیفیت 8K تنها به 30 دقیقه می رسد.

دوربین دیجیتال مدل A7 IV؛ تازهترین دوربین همه کاره سونی

A7 IV، یک دوربین حرفه ای بسیار باکیفیت و قدرتمند از سونی است که هم در فیلم برداری و هم در عکاسی عملکرد عالی از خود بر جای می گذارد. نسل چهارم از سری دوربین های A7 سونی، به سنسور تازه 33 مگاپیکسلی Exmor R CMOS به همراه پردازشگر BIONZ XR مجهز شده که به لطف آن قادر است با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد و قابلیت عکس برداری سریع تا 10 فریم بر ثانیه را نیز به کاربران ارائه دهد. سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین نسبت به نسل قبلی اش، پیشرفت چشمگیری داشته و اکنون بر پایه هوش مصنوعی و شناسایی فازی 759 نقطه است. بدنه تازه استفاده شده برای این دوربین مجهز به چشم انداز یاب الکترونیک با رزولوشن بالای 3.68 میلیون نقطه ای، نمایشگر لمسی با قابلیت تنظیم زاویه و دو اسلات مموری کارت است.

از دیگر قابلیت های تازه دوربین A7 IV سونی باید به سیستم سنجش فلاش P-TTL اشاره کنیم که هنگام عکاسی از سوژه هایی که حرکات سریعی دارند، مانند عکاسی از حیوانات بسیار کاربردی خواهد بود. بعلاوه در بحث نوردهی نیز این سیستم پیشرفت زیادی پیدا نموده و اکنون در هنگام عکاسی پی درپی با سرعت بالا، میانه و پایین، نوردهی پایداری دارد. کاربران به ویژه ولاگرها می توانند از نمایشگر 3 اینچی 1.03 میلیون نقطه ای این دوربین، به عنوان دوربین سلفی نیز بهره ببرند. این دوربین مجهز به یک باتری 2280 میلی آمپر ساعتی است که تا 520 شات می تواند شما را همراهی کند. این محصول سونی درگاه های متعددی دارد و از اتصال بدون سیم WiFi و بلوتوث نیز پشتیبانی می نماید. در نهایت باید به لرزشگیر این دوربین اشاره کنیم که قادر است تا 5.5 استاپ اثر لرزش ناخواسته دوربین را خنثی کند.

دوربین آلفا A1؛ برترین دوربین پرچم دار سونی

آلفا A1، پیشرفته ترین و پرامکانات ترین دوربین پرچم دار سونی در میان دوربین های بدون آینه است و هر آنچه که مد نظر دارید را به برترین شکل ممکن برایتان انجام می دهد. در حقیقت این دوربین ترکیبی از رزولوشن، سرعت و عملکرد فیلم برداری حرفه ای را در ازای پرداخت هزینه بسیار سنگین به کاربران ارائه می دهد. سونی در این دوربین فوق پیشرفته خود از یک سنسور فول فریم Exmor RS CMOS با رزولوشن 50.1 مگاپیکسلی در کنار یک جفت پردازنده Bionz XR بهره برده که امکان تصویربرداری باکیفیت عالی و با سرعت بالای 30 فریم بر ثانیه را برای کاربران به همراه می آورد. بعلاوه با سیستم خنک نماینده ای که سونی در این محصول خود قرار داده، دوربین می تواند در مدت زمان 30 دقیقه در حالت 8K یا 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد. بعلاوه قابلیت فیلم برداری 8K در این دوربین با عمق حداکثری 10 بیتی 4: 2: 0 بیت و نمونه برداری از رنگ ها صورت می گیرد. این دوربین مجهز به سیستم فوکوس اتوماتیک ترکیبی 759 نقطه ای است که امکان ردیابی پیشرفته سوژه و Real-time Eye AF را روی انسان و حیوانات و حتی حالت اختصاصی پرندگان را ارائه می دهد.

دوربین آلفا A1 سونی از طیف گسترده ای از درگاه های کاربردی نظیر پورت HDMI، ورودی های 3.5 میلی متری مخصوص هدفون و میکروفون، ورودی USB از نوع 3.2 Gbps10 و اترنت پشتیبانی می نماید. برترین دوربین سونی آلفا مجهز به یک نمایشگر 3 اینچی از نوع LCD با قابلیت چرخش و رزولوشن 1.44 میلیون نقطه است و از فناوری S-Cinetone نیز بهره می برد. به لطف این قابلیت، شما می توانید رنگ ها را به صورت سینمایی ثبت کنید تا جذابیت های بصری سوژه های خود را افزایش دهید. سونی به همراه این دوربین قابلیت تازه Pixel Shift Multi Shooting را نیز ارائه نموده که این امکان را به کاربران می دهد تا عکس های با کیفیت بسیار بالا و تا وضوح 199 مگاپیکسل را ثبت نمایند.

دوربین دیجیتال مدل ZV-E1؛ برترین دوربین سونی برای ولاگرها

اگر برای فراوری محتوا در شبکه های مجازی و ولاگری در پی انتخاب و خرید یک دوربین بسیار عالی و پیشرفته هستید، می توانید دوربین مدل ZV-E1 سونی را به عنوان یکی از برترین گزینه های خرید خود در نظر بگیرید. این دوربین قابلیت های منحصربه فردی را در تصویربرداری و صدابرداری در حالت سلفی به کاربران ارائه می دهد و قادر است خروجی حرفه ای را به ثبت برساند. سونی در این دوربین بدون آینه خود از سنسور 12 مگاپیکسلی فول فریم Exmor R CMOS و پردازشگر تصویر BIONZ XR بهره برده که پیش تر در دوربین های a7S III و FX3 نیز شاهد استفاده از آن ها بودیم. به لطف این سنسور دوربین، کاربران می توانند بدون کراپ با رزولوشن UHD 4K تا سرعت 60 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازند و آن را تا حداکثر 60 دقیقه ادامه دهند. اما در رزولوشن های پایین تر کاربران هیچ محدودیتی از بابت زمان نخواهند داشت. بعلاوه حالت Cinematic Vlog نیز در این دوربین در دسترس کاربران قرار گرفته است که خروجی ویدیویی با حس و حال سینمایی را در پی خواهد داشت.

دوربین دیجیتال مدل ZV-E1 مجهز به سیستم فوکوس اتوماتیک پیشرفته است که قابلیت های بسیار خوبی را نظیر جلوگیری از استاپ فوکوس، امکان شخصی سازی سرعت تغییر فوکوس از یک سوژه به سوژه دیگر و تنظیم حساسیت تغییر فوکوس را ارائه می دهد. My Image Style، قابلیت تازهی در این دوربین است که به لطف آن افراد تازه کار و حتی کاربرانی که آگاهی کافی از چگونگی استفاده از دوربین را ندارند، می توانند ویدیوهایی باکیفیت دلخواه ضبط نمایند. تثبیت نماینده تصویر 5 محوره این دوربین، موجب خنثی شدن انواع حرکات و لرزش های ناخواسته دوربین می گردد و قابلیت Multiple Face Recognition امکان تشخیص و تعقیب چندین سوژه را میسر می سازد. این محصول وزن سبک و ابعاد بسیار جمع وجوری دارد و امکان استریم آنلاین به وسیله کابل USB، کادربندی اتوماتیک به یاری هوش مصنوعی و روش های مختلف اتصال میکروفون را برای ولاگران به همراه می آورد.

دوربین دیجیتال مدل A7 III؛ برترین دوربین فول فریم ارزان قیمت سونی

دوربین سونی مدل A7 III اگرچه در سال 2018 رونمایی شد، اما به لطف قابلیت های کاربردی و قیمت مناسبش در میان دوربین های فول فریم سونی، محبوبیت بسیار خوبی میان کاربران دارد. سونی در این محصول خود از سنسور فول فریم 24 مگاپیکسلی Exmor R CMOS استفاده نموده که در نسل قبلی هم شاهد استفاده از آن بودیم، اما این بار این سنسور با پردازنده تصویر BIONZ X ترکیب شده که با پیشرفت های زیادی نسبت به نسل قبلی همراه شده است. حسگر این دوربین از نوع back-illuminated بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. بعلاوه پردازنده تصویر BIONZ X، سوا از افزایش قابل توجه ثبت تصاویر تا 10 فریم (با رزولوشن کامل)، امکان افزایش ایزو را تا 204800 را امکان پذیر نموده که هنگام عکاسی در محیط های با شرایط نوری نامناسب، بسیار کاربردی خواهد بود. این دوربین سونی استحکام بسیار بالایی دارد و وزن بسیار سبک آن امکان استفاده در شرایط آب وهوایی مختلف را فراهم می نماید.

A7 III سونی قادر است با رزولوشن UHD 4K 3840 x 2160p با سرعت 30 یا 24 فریم بر ثانیه و با فرمت XAVC به فیلم برداری بپردازد. بعلاوه امکان فیلم برداری Full HD 1920 x 1080p با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه و فیلم برداری اسلوموشن با رزولوشن 1080p و حداکثر سرعت 120 فریم بر ثانیه در این دوربین در دسترس کاربران قرار گرفته است. سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین دستخوش تغییرات مثبتی زیادی شده و نقاط فوکوس تشخیص فازی در این دوربین به 693 رسیده است. این سیستم بعلاوه حدود 93 درصد از قاب را به همراه 425 ناحیه تشخیص کنتراست تحت پوشش خود قرار می دهد. نمایشگر تاشوی این دوربین ابعادی 3 اینچی دارد و قادر است 107 درجه رو به بالا و 41 درجه رو به پایین تا گردد. این دوربین از یک لرزشگیر 5 محوره بهره می برد که می تواند تاثیر تکان های دست را به حداقل برساند. پشتیبانی از تکنولوژی های ارتباطی روز مانند WiFi یا NFC نیز در این دوربین در دسترس است.

دوربین دیجیتال مدل FX30؛ برترین دوربین فیلم برداری مالی سونی

دوربین دیجیتال مدل FX30، در واقع نسخه ارزان دوربین فول فریم FX3 سونی است که با یک سنسور APS-C جایگزین شده تا با قیمت مناسب تری در بازار به فروش برسد. غول فناوری ژاپنی در این دوربین از یک سنسور CMOS با نور پشتی (BSI) 26 مگاپیکسلی APS-C بهره برده که می تواند ویدیوهای 4K (از 6K) تا 60 فریم در ثانیه و ویدیوهای 4K با 120 فریم در ثانیه (با کراپ 1/62) را ضبط کند. طراحی و ظاهر این دوربین با FX3 سونی شباهت بسیار زیادی دارد و محل قرارگیری بسیاری از دکمه های دوربین، دستخوش تغییر نشده است. این دوربین امکان نمایش و یا چاپ عکس ها روی نمایشگرها و کاغذهای بزرگ را نیز دارد و به لطف قابلیت هایی نظیر امکان ضبط ویدیوهای خام بدون محدودیت زمانی و تعویض لنز، برای استفاده ولاگرها نیز کاملاً مناسب است.

پردازشگر BIONZ XR، به عنوان قلب تپنده در این محصول به انجام وظیفه می پردازد و توانایی ثبت تصاویر با داینامیک رنج 14+ استاپی را به کاربران این دوربین می دهد. بعلاوه باید به سیستم لرزشگیر 5 محوره این دوربین سونی اشاره کنیم که به لطف آن، خروجی های ویدیویی بدون وجود اثر لرزش دست خواهد بود. سیستم فوکوس اتوماتیک FX30 نیز مجهز به 495 نقطه است که این نقاط 90 درصد سطح سنسور را تحت پوشش قرار می دهند. برترین دوربین مالی سونی برای فیلم برداری، بعلاوه می تواند بدون تأخیر به تشخیص و تعقیب چشم های انسان و حیوانات بپردازد و از حالت تصویربرداری S-Cinetone نیز پشتیبانی می نماید. در این حالت فیلم برداری، سوژه ها با دقیق ترین جزئیات و با طیف های رنگ بسیار طبیعی ثبت می شوند. کاربران به لطف قابلیت Dual Base ISO، در شرایط نوری نامناسب هیچ مسئله ای برای تصویربرداری نخواهند داشت.

دوربین سونی A7 III؛ مناسب برای عکاسی حرفه ای

A7 III، یک محصول فوق العاده باکیفیت و پر از امکانات سونی است که رزولوشن بسیار بالایی دارد و طیف گسترده ای از قابلیت های دوربین بدون آینه فوق حرفه ای A9 را به کاربران ارائه می دهد. اول از همه باید به حسگر CMOS فول فریم 42.4 مگاپیکسلی این دوربین اشاره کنیم که از تکنولوژی BSI پشتیبانی می نماید و نسبت به نسل قبلی داینامیک رنج بسیار بهتری دارد. همین عامل نیز موجب می گردد که وقتی عکس های خام را مورد ویرایش قرار می دهید، رنگ های خیلی روشن یا خیلی تیره بسیار راحت تر بازیابی می شوند. بنابراین می توان این دوربین را از یک سری جهات به عنوان برترین دوربین عکاسی سونی نیز در نظر گرفت. پردازشگر تصویر پیشرفته Bionz X نیز در این دوربین به انجام وظیفه می پردازد و از تکنولوژی روشنایی از پشت (back-illuminateed) نیز پشتیبانی می نماید. به لطف استفاده از این پردازشگر تصویر، تکنولوژی Pixel Shift و عکاسی چندگانه در دوربین سونی آلفا 7 مارک 3، بافت و جزئیات تصاویر به خوبی نمایش داده می شوند. سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین نیز نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته است.

سونی در این دوربین از چشم انداز یاب OLED فوق پیشرفته الکترونیکی دوربین A9 بهره برده که رزولوشن 3.69 میلیون نقطه ای دارد و محل دکمه ضبط ویدیو نیز در پشت دوربین و کنار این چشم انداز یاب به چشم می خورد. دوربین سونی A7 III، باتری قدرتمندی دارد که می تواند با هر بار شارژ، 650 شات (هنگام استفاده از نمایشگر LCD) و 530 شات (هنگام استفاده از چشم انداز یاب الکترونیکی دوربین) به عکاسی بپردازد. بعلاوه تثبیت نماینده تصویر 5 محوره این دوربین مجهز به سنسور ژیروسکوپ بسیار حساس با الگوریتم بسیار پیشرفته است و موجب خنثی شدن انواع حرکات و لرزش های ناخواسته دوربین می گردد. این دوربین قابلیت فیلم برداری 4K HDR و oversampling 5K را نیز دارد و از پروفایل گاما S-Log3 و پروفایل رنگی S-Gamut3 پشتیبانی می نماید. روی بدنه این محصول نیز درگاه USB-C و میکرو USB دیده می گردد.

دوربین آلفا A6400 سونی؛ گزینه ای مناسب برای آغاز فراوری محتوا و ولاگری

دوربین آلفا A6400، یک دوربین کامپکت و پرسرعت سونی از سری A6000 است و از لحاظ مشخصات فنی بین دو دوربین A6600 و A6100 قرار می گیرد. این دوربین بدون آینه سونی بسیاری از قابلیت های خوب دوربین های فول فریم این شرکت را نیز به کاربران ارائه می دهد. سونی در این محصول میان رده خود از سنسور 24.2 مگاپیکسلی Exmor CMOS و پردازشگر BIONZ X استفاده نموده که قادر است عکس های با وضوح بالا را ثبت کند و بعلاوه با بهره گیری از بازه حساسیت بین 100 تا 32000، به شما این امکان را می دهد تا در محیط های با نور کم نیز به عکاسی بپردازید. این دوربین از سیستم فوکوس اتوماتیک پیشرفته بهره می برد که از جمله ویژگی های آن می توان به سرعت بالای 0.02 ثانیه، قابلیت تعقیب چهره و سوژه و عکاسی پی درپی با حداکثر سرعت 11 فریم بر ثانیه اشاره نمود. سیستم فوکوس این دوربین بعلاوه قادر به تشخیص 425 نقطه فوکوس فازی و 425 نقطه فوکوس کنتراست است که خروجی بسیار عالی را به همراه می آورد و 84% از صفحه نمایش را پوشش می دهد.

به قابلیت های پرشمار سیستم فوکوس این دوربین باید پشتیبانی از هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه، آنالیز رنگ، فاصله و روشنایی را نیز افزود. دوربین آلفا A6400 سونی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و حالت 1080 با حداکثر سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد و می تواند برای کاربرانی که قصد آغاز فعالیت ولاگری و فراوری محتوا را دارند، انتخاب بسیار مناسبی باشد. نمایشگر این دوربین سونی قابلیت چرخش 180 درجه ای به سمت بالا را دارد و به کاربران این امکان را می دهد که به تنهایی از دوربین برای فیلم برداری بهره ببرند. قابلیت فیلم برداری تایم لپس نیز در این دوربین در دسترس قرار گرفته است که کاربران می توانند بین 1 تا 60 ثانیه فاصله بین هر عکس تا سقف 9999 عکس را برای این نوع فیلم برداری انتخاب نمایند. بعلاوه باید به پشتیبانی از تکنولوژی Fast Hybrid AF در فیلم برداری برای افزایش سرعت فوکوس روی سوژه این دوربین نیز اشاره کنیم.

سخن پایانی

دوربین های عکاسی سونی از جایگاه خاصی برخوردار بوده اند و عکاسان حرفه ای همیشه از برترین و تازهترین مدل های فراوریی این شرکت برای انجام هر چه بهتر فعالیت های خود استفاده می نمایند. در راهنمای خرید برترین دوربین سونی خبرنگاران ، به معرفی و آنالیز 8 دوربین برتر و باکیفیت این غول ژاپنی در دسته بندی های مختلف پرداختیم تا در صورت نیت به خرید دوربین از آن به برترین شکل استفاده کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1923

به "راهنمای خرید برترین دوربین سونی بازار؛ مجذوب کننده ترین ها برای عکاسان حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین دوربین سونی بازار؛ مجذوب کننده ترین ها برای عکاسان حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید