سند سیاست ها و الزامات کلان خدمات ابری تهیه شد

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتها پروژه استخراج طرح کلان و الزامات امنیتی خدمات ابری و خدمات امنیتی ابری ضمن تهیه مدل مرجع امنیت خدمات ابری شامل بازیگران، اهداف و کنترل های امنیتی و سطوح حساسیت بهره برداران، سند سیاست ها و الزامات کلان خدمات ابری تهیه شد.

سند سیاست ها و الزامات کلان خدمات ابری تهیه شد

محسن مؤذن مجری پروژه با بیان این مطلب افزود: برای این منظور، لیست خدمات ابری و ارائه دهندگان خدمات ابری و ارائه دهندگان خدمات ممیزی ابری در پژوهشگاه ICT مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سپس نسبت به شناسایی تهدیدات و چالش های امنیتی از دیدگاه بهره برداران مختلف بر اساس سطح حساسیت و نوع نهاد بهره بردار (دولتی، خصوصی یا واسطه ها) اقدام شد.

مؤذن گفت: در ادامه، سیاست های کلان، الزامات امنیتی، اهداف امنیتی و کنترل های مربوطه در چارچوب یک مدل مرجع امنیتی برای سطوح حساسیت مختلف تدوین شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت های بالاتر ارائه دهندگان خدمات امنیتی مبتنی بر ابر، به طور خاص برای اینگونه عرضه کنندگان الزامات اضافی امنیتی و به علاوه الزامات کارکردی این دسته از خدمات ابری مورد بررسی عمیق تر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1704

به "سند سیاست ها و الزامات کلان خدمات ابری تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند سیاست ها و الزامات کلان خدمات ابری تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید