سخنان جنجالی یک روحانی مسیحی مصر: رئیس جمهور از آسمان نازل شده، جهنم، عاقبت شرکت در تظاهرات علیه رئیس جمهوری

به گزارش مجله سی نوا، حدود 10 درصد از جمعیت حدود 100 میلیون نفری مصر، مسیحی هستند.

سخنان جنجالی یک روحانی مسیحی مصر: رئیس جمهور از آسمان نازل شده، جهنم، عاقبت شرکت در تظاهرات علیه رئیس جمهوری

سخنان یک روحانی مسیحی مصری در حمایت از رئیس جمهوری این کشور، جنجالی شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های مصری، این روحانی مسیحی گفته بود: سیسی (رئیس جمهوری) از آسمان نازل شده است ... و هر کسی که علیه او تظاهرات کنه، به جهنم می رود.

او همچنین از شهروندان مسیحی مصر خواسته بود از مشارکت در تظاهرات علیه سیسی خودداری کنند چرا که در غیر این صورت، مقابل اقدامات خدا ایستاده اند و در نهایت، به جهنم خواهند رفت.

مصر در روزهای گذشته شاهد برپایی تظاهرات در قاهره و چند شهر دیگر علیه عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری بود. آنها خواستار کناره گیری سیسی از قدرت بودند.

حدود 10 درصد از جمعیت حدود 100 میلیون نفری مصر، مسیحی هستند. اکثر مسیحیان مصر، ارتدوکس و قبطی اند.

مکاری یونان روحانی مسیحی مصری در مراسم استقبال از سیسی به هنگام بازگشت از سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز حضور داشت و به همین دلیل از سوی برخی ،مورد انتقاد قرار گرفته بود. او در این مراسم، خطاب به سیسی گفته بود از اینکه مسوولیت ما را برعهده گرفته ای از شما متشکریم.

این روحانی مسیحی درباره رئیس جمهوری مصر هم گفته است: سیسی به دلیل طمع سِمت یا پول، به ریاست جمهوری نرسید ... رئیس جمهور، شب ها را بیدار می ماند و در معرض تهدید است و همیشه علیه او توطئه هایی به راه است زیرا او مصر را دوست دارد. او به خاطر من و شما، زحمت می کشد و شب بیداری می کشد و با تروریسیم می جنگد.

وی ادامه داد: من گفته ام که این رئیس جمهوری، از آسمان نازل شده است. این سخن خود را تکرار می کنم ... آنکه سیسی را آورد، انتخابات نبود. چه کسی او را آورد؟ خدای ما. هر کسی که در مقابل سلطان بیایستد در مقابل نظم خدا ایستاده است.

این روحانی مصری اضافه کرد: وقتی وارد تظاهرات می شوی در مقابل چه کسی ایستاده ای؟ آن کس که در مقابل سلطان بیاستد، در مقابل ترتیبات خدا ایستاده است. هر کس به تظاهراتی برود آخرتش جهنم است.

او با تکذیب اینکه طمع چیزی دارد گفت که او وظیفه اش را انجام می دهد تا مسیح را راضی کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 66

به "سخنان جنجالی یک روحانی مسیحی مصر: رئیس جمهور از آسمان نازل شده، جهنم، عاقبت شرکت در تظاهرات علیه رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنان جنجالی یک روحانی مسیحی مصر: رئیس جمهور از آسمان نازل شده، جهنم، عاقبت شرکت در تظاهرات علیه رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید