ساخت دیوارهای مرزی مجازی در آمریکا

به گزارش مجله سی نوا، یک شرکت تجاری در آمریکا از ساخت دیوارهای مرزی مجازی در این کشور به وسیله عقد قرارداد با کاخ سفید خبر داده است.

ساخت دیوارهای مرزی مجازی در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، قرار است تا سال 2020 حدود دویست دیوار مرزی مجازی در نقاط مختلف آمریکا احداث گردد. کاخ سفید هدف از این کار را حفظ امنیت این کشور ذکر نموده است.

دیوارهای یادشده توسط Anduril Industries ساخته می شوند و برنامه ریزی برای ساخت آنها از سه سال قبل شروع شده است. دیوارهای یادشده که مبتنی بر استفاده از هوش مصنوعی هستند در مرز آمریکا و مکزیک ساخته می شوند. مقابله با قاچاقچیان و مهاجران غیرقانونی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

این دیوارها متشکل از یک دکل دیده بانی همراه با دوربین ها و صفحات خورشیدی هستند. صفحات یادشده انرژی مورد احتیاج برای فعالیت این دکل ها در 24 ساعت شبانه روز را فراهم می نمایند. برای افزایش دقت این دکل ها از حسگرها و آنتن هایی استفاده شده که می توانند انسان ها، حیوانات و وسایل نقلیه را شناسایی نمایند. سیستم هوش مصنوعی این دکل ها با تحلیل داده های دریافتی نتیجه گیری خود را برای نهادهای دولتی، قضایی و اطلاعاتی ارسال می نمایند.

البته این دکل ها با جمع آوری اطلاعات شخصی گسترده از افراد می توانند امنیت و حریم شخصی آنها را به خطر بیندازند. پالمر لاکی موسس شرکت سازنده این دکل ها از حامیان ترامپ است و در سال 2017 پس از افشای یاری ده هزار دلاری وی به یک گروه سیاسی حامی ترامپ و فشارهای ناشی از آن، محل کار خود در فیس بوک را ترک کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 745

به "ساخت دیوارهای مرزی مجازی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دیوارهای مرزی مجازی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید