درخواست ترکیش ایرلاینز برای افزایش پرواز به ایران

به گزارش مجله سی نوا، مدیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز از ایران خواست تا با افزایش تعداد پروازهای این شرکت هوایی از ترکیه به ایران و برعکس موافقت کند.

درخواست ترکیش ایرلاینز برای افزایش پرواز به ایران

تمل کوتیل، مدیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز طى سخنانی در اجلاس بین المللی هوانوردی ایران با اشاره به اینکه پس از لغو تحریم ها علیه ایران، ترکیش ایرلاینز مقام پیشتازی خود را در هوانوردی حفظ خواهد کرد٬ گفت: شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز٬ تقریبا صد سال است که در بازار ایران فعالیت دارد. در گذشته، هر روز یک پرواز به تهران داشتیم. اکنون هر روز 6 پرواز به این کشور داریم و در آینده به شش شهر دیگر ایران از جمله شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، کرمانشاه و اهواز پرواز خواهیم داشت.

به گزارش تودیز زمان، نسخه انگلیسی زبان روزنامه زمان ترکیه، کوتیل با تأکید بر بالا رفتن تعداد مسافران خارجی به ایران پس از برداشته شدن تحریم ها، گفت: آلمانی ها، فرانسوی ها و بسیاری دیگر مشتاق به برقراری روابط کاری و تجاری با ایران خواهند بود و قطعاً لازم است تعداد پروازها به ایران افزایش یابد. لازم است ایران برای پاسخ گویی به این مسأله، شرکت های هوایی خود را به سرعت توسعه دهد؛ اما تا آن زمان، ما آماده پاسخ گویی به این نیاز هستیم.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به عنوان یک شرکت شناخته شده و با سابقه در سال 2003 ،دارای 24 میلیون پرواز داخلی و خارجی بوده است و این تعداد در سال گذشته به 124 میلیون رسید. طى این مدت، تعداد مسافران خارجى به استانبول نیز از 4 میلیون به 13 میلیون افزایش یافته است.

به گفته تمل در صورت برنامه ریزی صحیح و ایجاد شرایط مناسب مشابه ترکیه، ظرفیت داخلی و خارجی هوانوردی ایران به بیش از 100 میلیون خواهد رسید. او در انتها تاکید کرد ایران برای تحقق این امر به حداقل 10 سال زمان نیاز دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1697

به "درخواست ترکیش ایرلاینز برای افزایش پرواز به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترکیش ایرلاینز برای افزایش پرواز به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید