خبر مقرون به صرفه شدن رب گوجه فرنگی را باور کنیم؟

به گزارش مجله سی نوا، اقدام به کاهش نرخ گوجه فرنگی و اصلاح قیمت رب گوجه فرنگی و اطلاع رسانی در سامانه 124 به وسیله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان .

خبر مقرون به صرفه شدن رب گوجه فرنگی را باور کنیم؟

سقف قیمت معین شده 1100 تومان به ازای هرکیلوگرم تحویل درب مراکز خرید است و پیش بینی شده است سازمان تعاون روستایی با عقد قرارداد با کارخانجات رب سازی نسبت به فروش گوجه فرنگی خریداری شده و یا فرآوری آن اقدام کند.

بعلاوه سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تأمین و اختصاص منابع مورد احتیاج برای اجرای طرح فوق به وسیله بانک های عامل می باشند.

بر اساس این گزارش عملیات خرید حمایتی با قیمت مصوب تا زمان تعدیل و تثبیت قیمت به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان مکلف به محاسبه هزینه های تبعی اجرای طرح برای تأمین هزینه های مذکور از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

بر اساس این گزارش مقرر شد، دفتر مقررات صادرات و واردات با دعوت از سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو نسبت به تعریف استانداردهای مورد احتیاج برای صادرات رب گوجه فرنگی در قالب نوع بسته بندی، احجام بسته بندی و … اقدام تا مقدمات لازم برای صدور مجوز صادرات رب گوجه فرنگی در احجام بالاتر از 3 و 5 کیلوگرمی فراهم گردد.

بعلاوه سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان با توجه به کاهش نرخ گوجه فرنگی نسبت به اصلاح نرخ رب گوجه فرنگی اقدام و قیمت اصلاحی در سامانه 124 اطلاع رسانی گردد.

منبع: شهر خبر

منبع: اُکالا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1560

به "خبر مقرون به صرفه شدن رب گوجه فرنگی را باور کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مقرون به صرفه شدن رب گوجه فرنگی را باور کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید