خبرنگاران مشعل گاز در 19 روستای آبدانان و چرداول روشن شد

به گزارش مجله سی نوا، ایلام- خبرنگاران - همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر پروژه های گازرسانی به 19 روستا و 11 واحد صنعتی شهرستان های آبدانان و چرداول با حضور مسئولان استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

خبرنگاران مشعل گاز در 19 روستای آبدانان و چرداول روشن شد

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در آیین بهره برداری و افتتاح گازرسانی به 12 روستا شهرستان آبدانان گفت: این روستاها شامل انجیره، آبطاف علیا، آبطاف سفلی، لرغه، لرغه سفلی، چشمه شیرین رشنو، چم شالان، گلهی، تپه حمام علیا، تپه حمام وسطی، تپه حمام سفلی و گنداب می باشند.

عباس شمس اللهی اضافه نمود: با گازرسانی به این روستاها بیش از 882 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی یادآور شد: چهار روستای ماهوته، مصطفایی، مولاب علیا و مولاب سفلی از توابع شهرستان آبدانان نیز با جمعیت بالغ بر 180 خانوار نیز تا سرانجام امسال گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه برای اجرای گازرسانی به 12 روستای مذکور مبلغ 86 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده است، تاکید نمود: 72 کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن در این مناطق صورت گرفته است.

شمس الهی همچنین از گازرسانی به پنج واحد تولیدی و صنعتی شامل سه واحد مرغداری، یک واحد کارخانه آسفالت و یک واحد کارخانه آجرپزی نیز در این شهرستان اطلاع داد و گفت: برای گازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی مبلغ 16 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده و در این راستا هفت کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن و یک ایستگاه اندازه گیری گاز (میترینگ) صورت گرفته است.

مشعل گاز در هفت روستای شهرستان چرداول روشن شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین در آئینی دیگر از افتتاح گازرسانی به هفت روستا در شهرستان چرداول اطلاع داد و گفت: این روستاها شامل تنگ زرد فرخینوند، سرگل فرخینوند، پشت کبود، پلکیل، چقاشفیع، زیچ و مله شیرخان می باشند.

شمس اللهی با بیان اینکه با گازرسانی به این روستاها بیش از 134 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند، اضافه نمود: 2 روستای باریکه فرخینوند و چم بور فرخینوند از توابع شهرستان چرداول نیز در صورت برطرف معارضین محلی، تا سرانجام امسال گازدار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای گازرسانی به هفت روستای مذکور مبلغ 30 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده است، گفت: در این مناطق 23 کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام از افتتاح و بهره برداری گازرسانی به 6 واحد تولیدی و صنعتی شامل 2 واحد مرغداری، 2 واحد گاوداری صنعتی، یک واحد برنجکوبی صنعتی و یک واحد گلخانه صنعتی نیز در این شهرستان اطلاع داد و تاکید نمود: برای گازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان هزینه شده و در این راستا 2 هزار و 500 متر شبکه توزیع پلی اتیلن صورت گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1132

به "خبرنگاران مشعل گاز در 19 روستای آبدانان و چرداول روشن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشعل گاز در 19 روستای آبدانان و چرداول روشن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید