خبرنگاران دو نفر در تظاهرات علیه ممنوعیت های کرونایی در گابُن کشته شدند

به گزارش مجله سی نوا، تهران - خبرنگاران - تمدید ممنوعیت های کرونایی در کشور آفریقایی گابُن منجر به تشدید اعتراض ها و تظاهرات مردمی شد؛ درگیری میان معترضان و پلیس در پایتخت این کشور به مرگ دو نفر انجامید.

خبرنگاران دو نفر در تظاهرات علیه ممنوعیت های کرونایی در گابُن کشته شدند

به گزارش روز شنبه رادیو بین المللی فرانسه، در جریان تظاهرات مردمی در اعتراض به اقدام های دولت در پی شیوع کرونا، دو نفر در لیبِرویل (Libreville) پایتخت گابُن به ضرب گلوله کشته شدند.

دولت گابُن هفته گذشته ممنوعیت تردد برای جلوگیری از شیوع کرونا را تمدید کرد و زمان محدودیت ها افزایش یافت.

ممنوعیت تردد به جای ساعت 20 از ساعت 18 آغاز و تردد به پایتخت برای توقف افزایش نگران کننده موارد ابتلا به بیماری کووید- 19 ممنوع شد.

تشدید اعتراض ها در گابُن؛ از کنسرت ماهی تابه ها تا کشته شدن معترضان

ساعت 20 هر روز از مردم گابُن دعوت شده بود مقابل درها و یا پنجره های منازل خود بایستند و به مدت 5 دقیقه بر روی ماهی تابه ها بکویند. این اقدام بدون خشونت و در اعتراض به اقدام های دولت به منظور جلوگیری از شیوع کرونا آغاز شد، اما اعتراض ها از روز پنجشنبه با حضور جوانان در خیابان ها ادامه یافت و به درگیری معترضان با پلیس منجر شد.

به گفته آندره پارتیک روپونا (André Patrick Roponat) دادستان لیبرویل، گروه هایی از مردم مقررات منع رفت و آمد را نقض کردند. این ها مکررا در جاده های عمومی ایجاد مانع و اقدام به سوزاندن لاستیک می کردند تا مانع از تردد شوند که با هشدار ساکنان منطقه، پلیس وارد عمل شد. به دنبال پرتاب سنگ از سوی معترضان، نیروهای پلیس جراحت دیدند.

او گفت که دو نفر در جریان این درگیری به ضرب گلوله زخمی شدند که با وجود انتقال آنها به بیمارستان نتوانستند جان سالم به در ببرند. در این ارتباط و از سوی دادستانی گابن برای یافتن دلیل مرگ این دو، تحقیقات قضایی آغاز شده است.

به گفته دادستان، بر روی اجساد کالبدشکافی انجام خواهد شد.

از ابتدای شیوع کرونا در گابُن، تا به امروز 13 هزار و 553 نفر به کووید 19 مبتلا شده اند که در مجموع تعداد فوتی های ناشی از این همه گیری 75 نفر بوده است.

دولت گابُن در شرایطی مقررات منع تردد در این کشور را تمدید کرده که قاره آفریقا با مساله تامین به موقع واکسن روبرو است.

در قاره سیاه، در وهله نخست 6.5 نفر میلیون اعضای کادر درمانی نیازمند دریافت واکسن هستند.

در گابُن که در جایگاه سیزدهم کشورهای قاره آفریقا در میزان ابتلا به کرونا واقع شده است، تا به امروز 12 هزار و 262 نفر از بیماری بهبود یافته اند.

بروز گونه جهش یافته ای از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی بر افزایش نگرانی های دولت های این قاره و مردمان آن افزوده است. این گونه مسری تر و کشنده تر از دیگر گونه های ویروس کرونا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1226

به "خبرنگاران دو نفر در تظاهرات علیه ممنوعیت های کرونایی در گابُن کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دو نفر در تظاهرات علیه ممنوعیت های کرونایی در گابُن کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید