حمایت میراث فرهنگی از انجمن های فعال حوزه گردشگری

به گزارش مجله سی نوا، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از انجمن های فعال در حوزه این سازمان، حمایت می نماید.

حمایت میراث فرهنگی از انجمن های فعال حوزه گردشگری

انجمن های گردشگری نقش موثری در حوزه گردشگری و ملموس کردن آن در بین مردم دارند. حسین اربابی، عصر چهارشنبه در ملاقات با بعضی از بانوان مدیر انجمن های فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در بانوان اشاره نمود و گفت:

جامعه بانوان ما در حال حاضر توانمندتر از هر زمان دیگری است.

وی بر نقش فعال بانوان در حوزه فعالیت های تخصصی سازمان میراث فرهنگی بویژه در عرصه صنایع دستی تاکید نموده و بانوان را جزو70 درصد فعالان این حوزه به شمار آورد. بعلاوه اربابی عدم وابستگی سازمان های مردم نهاد به یاری های دولتی را نقطه قوت آنها دانسته و بروکراسی اداری را سبب کند پیش رفتن کارها دانست. از این رو فعالیت انجمن ها و سازمان های مردم نهاد بدون وابستگی به یاری های دولتی و به صورت داوطلبانه، را از روی عشق و علاقه معرفی کرد و همین امر را سبب توفیق آنها دانست.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت:

به جرات می توان گفت که تمام فعالیت های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی به وسیله بخش خصوصی انجام می گردد از این رو این یک فرصت برای انجمن ها و سازمان های مردم نهاد است که می توانند نقش پل ارتباطی بین بخش دولتی و بخش خصوصی را ایفا نمایند.

وی با بیان این که دولت نقش سیاستگذاری و حمایتی دارد بر حمایت دولت از فعالیت انجمن های فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی تاکید نمود. اربابی در ادامه به نقش انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در فعالیت های مختلف اشاره و توضیح داد: فعالیت انجمن ها مصداق کامل تحقق جامعه مدنی است. اربابی با اشاره به برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حمایت از انجمن های مردم نهاد گفت:

بر اساس برنامه ریزی ها قصد داریم انجمن های مردم نهاد مادر را شناسایی کنیم ضمن این که در فراخوانی که به زودی اعلام خواهد شد.

اربابی به اعتقاد خود به سمن ها و سازمان های مردم نهاد اشاره نموده و بر حمایت همه جانبه آنها در جهت جهت تکامل تاکید نمود.

عکس کاور از محمد حسن زاده

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1689

به "حمایت میراث فرهنگی از انجمن های فعال حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت میراث فرهنگی از انجمن های فعال حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید