تصویب منطقه آزاد و طرح گردشگری آشوراده توسعه استان گلستان را مهیا می نماید

به گزارش مجله سی نوا، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب لایحه منطقه آزاد در مجلس شورای اسلامی و اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده توسعه مالی استان گلستان را مهیا می نماید.

تصویب منطقه آزاد و طرح گردشگری آشوراده توسعه استان گلستان را مهیا می نماید

از سفر با قیمت تورهای کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران از گرگان، رامین نورقلی پور ظهر امروز در نوزدهمین کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان که با حضور وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی برگزار گردید، گفت: تصویب لایحه منطقه آزاد و توسعه جزیره آشوراده در توسعه مالی استان گلستان مورد توجه است.

وی توضیح داد: برای حضور در پروژه تبدیل گاز به پروفیلن سرمایه گذاران نیز اعلام آمادگی کردند و مهم ترین دغدغه آنها تضمین سرمایه گذاری است که با سود معقول آن دست پیدا نمایند.

نماینده مردم شهرستان های غرب استان گلستان ادامه داد: امیدواریم وزیر کشور در هیئت دولت این سرمایه گذاران را حمایت نمایند تا این سرمایه گذاری در استان گلستان جذب گردد.

نورقلی پور یادآور شد: یکی از بحث های مهمی که برای کل استان می تواند مورد توجه باشد توسعه شهرک شیلاتی در شمال استان در شهرستان گمیشان است که شهرک تخصصی است که در مجاورت دریا و در سایت پرورش میگو ایجاد شده و امیدواریم تا انتها سال جاری بتوانیم سرمایه گذاران را ترغیب به حضور در آن کنیم.

نورقلی پور با اشاره به اینکه توسعه سایت میگو مورد اهمیت است، اضافه نمود: 4 هزار هکتار تا به امروز پیش بینی شده و بخشی از توسعه کانال های آبرسانی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که 2 هزار هکتار در این 4 هزار هکتار سایت پرورش میگو برای صیادان منطقه ایجاد کنیم، گفت: ظرفیت صید بسیار کاهش پیدا نموده و صیادان به صید غیرمجاز روی آوردند که امیدواریم با توسعه سایت میگو در خشکی مسائل صیادان کم گردد.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک بحث مهمی در استان گلستان وجود دارد و آن پرورش اسب نژاد ترکمن است و کارهای متنوعی در این زمینه صورت گرفته و زمینه سرمایه گذاری در اسب ترکمن وجود دارد که می تواند فراوری اشتغال داشته باشد.

نورقلی پور یادآور شد: یک سری اختلافات بین جهاد کشاورزی و فدارسیون سوار کاری برای صدور تبار نامه اسب های ترکمن وجود دارد که باید این مسائل رفع گردد و از سرمایه گذاران این بخش حمایت کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 321

به "تصویب منطقه آزاد و طرح گردشگری آشوراده توسعه استان گلستان را مهیا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب منطقه آزاد و طرح گردشگری آشوراده توسعه استان گلستان را مهیا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید