تشخیص آرتروز با میکروفن

به گزارش مجله سی نوا، متخصصان بر این باورند که زانو ها دقیقاً مانند سازه ها رفتار می کنند: سطوح صاف و روغنی بی سر و صدا حرکت می کنند و در غیر این صورت رایانه سیگنال های صوتی مربوط به حرکت آن ها را ضبط می کند.

تشخیص آرتروز با میکروفن

دانشمندان بریتانیایی از دانشگاه لنکستر، دانشگاه مرکزی لنکشایر و دانشگاه منچستر دریافتند که از فناوری هایی که مهندسان برای عیب یابی پل ها استفاده می کنند می توان برای تشخیص زانو های آرتروزدار استفاده کرد.

دانشمندان به صدا های ایجاد شده توسط زانو های 89 بیمار بزرگسال گوش دادند. شرکت کنندگان در آزمایش مجبور بودند از حالت نشسته پنج بار بلند شوند. میکروفن های مخصوص کوچکی به زانوی آن ها وصل شده بود که قادر به دریافت صدا هایی با فرکانس بالا بودند. صدا های ایجاد شده توسط مفاصل توسط شخص شنیده نمی شود، اما رایانه آن ها را ثبت می کند.

متخصصان بر این باورند که زانو ها دقیقاً مانند سازه ها رفتار می کنند: سطوح صاف و روغنی بی سر و صدا حرکت می کنند و در غیر این صورت رایانه سیگنال های صوتی مربوط به حرکت آن ها را ضبط می کند.

آرتروز زانو یک بیماری شایع است که باعث درد و تورم می شود. غضروف از بین می رود و به خودی خود نمی تواند بهبود یابد، که این عمر منجر به عدم تحرک کامل مفصل می شود.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 116

به "تشخیص آرتروز با میکروفن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص آرتروز با میکروفن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید