برق انداختن وسایل چوبی خانه

به گزارش مجله سی نوا، وسایل چوبی هم مانند هر وسیله دیگری در خانه، احتیاج به نگهداری و تمیزکاری دارند. در این مطلب روش های تمیز کردن وسایل چوبی را با هم مرور می کنیم.

برق انداختن وسایل چوبی خانه

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

وسایل چوبی منزل به خاطر مقاومت بالایی که دارند و گرما بخشیدن به دکوراسیون داخلی، همواره پرطرفدارند. اگر شما هم یکی از هواداران وسایل چوبی هستید و می خواهید همواره آن ها را تمیز و درخشان ببینید، با این مطلب خبرنگاران همراه باشید تا با هم روش های تمیز کردن وسایل چوبی را مرور کنیم.

نکته: البته قبل از این که به مبحث تمیز کردن وسایل چوبی بپردازیم، باید بگوییم که دور نگه داشتن مبلمان و وسایل چوبی منزل، از مقابل نور خورشید، منابع گرما و رطوبت، بسیار مهم و لازم است. گرما و رطوبت به خشک شدن، بید زدن و رنگ پریده شدن چوب منجر می شوند؛ پس مرحله اول پیش از برق انداختن وسایل چوبی، نگهداری مناسب از آن هاست.

گام اول برای برق انداختن وسایل چوبی

در اولین گام برای تمیز کردن لوازم چوبی، باید آن ها را گردگیری کنید. از یک پارچه بدون پرز یا ماهوت پاک کن استفاده نموده و گرد و غبار نشسته بر روی سطوح چوبی را پاک کنید. نباید فراموش کنید که پارچه های زبر، سطح چوبی مورد نظر شما را خراش خواهند داد؛ پس از آن ها استفاده نکنید.

معین کردن نوع چوب

در مرحله بعد باید نوع چوب را معین و برای تمیز کردن وسایل چوبی روش مناسبی پیدا کنید. به طور مثال چوب های گردو را هر روز دستمال نرم بکشید تا گرد و خاک نگیرند و اگر لکه های سفیدی روی چوب دیدید، با کمی خمیر دندان آن ها را پاک کنید.

روغن خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی

می توانید برای برق انداختن وسایل چوبی، روغن خانگی درست کنید. برای تهیه این روغن، روغن بزرک و عصاره صمغ را به مقدار مساوی بجوشانید، مواد را با هم مخلوط نموده و با یک دستمال نرم، آن را به چوب بمالید. این روغن یا هر روغن تجاری دیگری در بافت چوب نفوذ می نماید و باعث می گردد اثاثیه چوبی شما همواره تازه بماند و درخشندگی طبیعی آن ها حفظ گردد.

پاک کردن لکه روی چوب

برای پاک کردن لکه های روی چوب، به راحتی می توانید به یاری یک اسفنج مرطوب از شر آن ها خلاص شوید. البته حتما اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی بیرون بریزد؛ چون اگر چوب خیس گردد باد می نماید یا لکه دار می گردد.

تمیز کردن کاغذهای چسبیده به وسایل چوبی

اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل شما چسبیده است، هرگز با یک کارد یا تیغ و نظایر آن به جان وسایل نیفتید. در چنین مواقعی می توانید از روغن های مایع یاری بگیرید؛ به این صورت که چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه ای صبر کنید، سپس با پارچه نرمی مالش دهید و این عمل را آن قدر تکرار کنید تا کاغذ به کلی از چوب کنده گردد.

برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده

برای تمیز کردن وسایل چوبی پولیش شده از محلول های مخصوص پولیش و یا پارافین بهره ببرید. پارافین، خراش های چوب را می پوشاند. فقط کافیست سالی 2 بار این کار را انجام دهید. استفاده از محلول، راحت تر از پارافین است؛ اما باید بیش تر این کار را تکرار کنید، مثلا سالی 3 یا 4 بار.

سایر نکات مهم

  • وسایل چوبی با جنس خاص مثل چوب های خیزران، بامبو و بید احتیاج به رطوبت دارند تا شکننده و فرسوده نشوند؛ به همین خاطر چند وقت یک بار به این چوب ها آب اسپری کنید.
  • هنگام پولیش کاری و برق انداختن وسایل چوبی، دستکش پارچه ای دستتان کنید تا اثر انگشت باقی نماند.
  • برای رفع کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی، می توان از سرکه استفاده کرد؛ به این صورت که آن ها را با سرکه خیس و لحظه ای صبر کنید، سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن ها را پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش های تمیز کردن پارکت چوبی، براق کردن پارکت چوبی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 429

به "برق انداختن وسایل چوبی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق انداختن وسایل چوبی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید