با تعدادی از گران قیمت ترین ویزاهای دنیا آشنا شوید

به گزارش مجله سی نوا، ویزاهایی در جهان وجود دارند که برای دریافت آنها باید هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنید و به وسیله آنها، اخذ اقامت دائم و شهروندی نیز میسر خواهد شد. معمولا افرادی که متقاضی اینگونه ویزاها هستند، افراد ثروتمندی بوده که از این طریق قصد دارند پاسپورت و تابعیت آن کشور را نیز بدست آورند. با ما در مقاله گران قیمت ترین ویزاهای جهان همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین ویزاهای گران قیمت جهان آشنا کنیم.

با تعدادی از گران قیمت ترین ویزاهای دنیا آشنا شوید

ویزای سرمایه گذاری EB-5 آمریکا

این مورد از معروف ترین ویزاهای گران قیمت دنیا ارزشی معادل یک میلیون و 800 هزار دلار دارد و می تواند یکی از برترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در آمریکا باشد. آن دسته از کارآفرینان خارجی که قصد توسعه کسب و کار یا ایجاد کار در آمریکا را دارند، می توانند برای اخذ این مورد از گران قیمت ترین ویزاهای دنیا درخواست دهند و یک سرمایه گذاری خوب و عالی داشته باشند. فرد متقاضی این مورد از معروف ترین ویزاهای گران قیمت دنیا موظف است که برای ده آمریکایی در بازه زمانی معین یک موقعیت شغلی ایجاد نماید.

اگر متقاضی میخواهد در منطقه ها روستایی یا بخش هایی که بیکاری در آن منطقه ها نرخ بسیار بالایی دارد کسب و کار خود را ایجاد نماید یا توسعه دهد، باید چیزی بین 500 تا 900 هزار دلار برای سرمایه گذاری در نظر بگیرد. اگر متقاضی بخواهد در منطقه ها پرجمعیت آمریکا یا منطقه های که در حال حاضر شرایط مالی خوبی دارند سرمایه گذاری انجام دهد، سرمایه اولیه او به چیزی بین یک تا یک میلیون و 800 هزار دلار افزایش پیدا می نماید. بنابراین، فرد متقاضی ابتدا باید معین کند که در چه منطقه ای خواستار سرمایه گذاری است تا بتواند برآورد خوبی از هزینه های خود در آینده داشته باشد و راحت تر تصمیم بگیرد.

ویزای سرمایه گذاری انگلیس

ویزای سرمایه گذاری انگلیس در سه مبلغ وجود دارد و متقاضی می تواند هر کدام را که می خواهد اخذ نماید. حداقل قیمت دو میلیون و حداکثر 10 میلیون پوند است. ویزای سرمایه گذاری انگلیس بگونه ای بوده که فرد حق سرمایه گذاری در کسب و کار خود را ندارد. برای اقامت موقت نیز میتوان با انتقال فاند با حداقل 2 میلیون پوند به مدت 3 سال و 4 ماه این اقامت را دریافت کرد. البته، امکان تمدید ویزا به مدت دو سال دیگر نیز وجود دارد و فرد در صورت واجد شرایط بودن در دوره اول، می تواند آن را مجدد تمدید نماید. امکان دریافت اقامت دائم نیز پس از گذشت پنج سال وجود دارد.

در نهایت، با سپری شدن یک سال دیگر فرد می تواند برای شهروندی درخواست دهد، چرا که مجموعا شش سال در این کشور زندگی نموده است. اگر فردی قصد داشته باشد با 5 میلیون پوند در انگلستان سرمایه گذاری نماید، می تواند با حضور در این منطقه به مدت 3 سال برای اقامت دائم اجازه خواسته و در نهایت، پس از گذشت پنج سال شهروندی را اخذ کند. کسی که قصد سرمایه گذاری به مبلغ 10 میلیون پوند در این کشور را داشته باشد، می تواند تنها با گذشت 2 سال از اقامتش، برای دریافت اقامت دائم پا پیش بگذارد.

ویزای طلایی مالت

ویزای طلایی به نوعی برنامه مهاجرتی گفته می گردد که شهروندان کشورهای مختلف از روش سرمایه گذاری در اقتصاد آن کشور می توانند برای دست یابی به پاسپورت و شهروندی آنجا اقدام کنند. از جمله ویزاهای طلایی معروف می توانیم به ویزاهای طلایی پرتغال، قبرس، ترکیه و یونان اشاره کنیم.

ویزای طلایی ترکیه چیزی حدود 250 هزار دلار قیمت دارد. متقاضیانی که خواستار دریافت پاسپورت یونان هستند نیز می توانند با خرید ملکی 250 هزار یورویی و رعایت یکسری شروط خاص، پس از چند سال این پاسپورت را دریافت کنند. نکته مهمی که در خصوص ویزای طلایی مالت وجود دارد، این است که دریافت این ویزا در قیاس با ویزای سایر کشورها پیچیدگی های بیشتری داشته و بسیار پرهزینه است. بعنوان مثال، متقاضی باید در ابتدا چیزی حدود 600 هزار یورو را به عنوان یاری هزینه به دولت مالت بپردازد.

البته اگر فرد متاهل و دارای فرزند باشد، باید برای هر فرد چیزی حدود 50 هزار یورو به مبلغ پایه اضافه کند. پس از آن، فرد باید 5 سال در خاک کشور اقامت داشته باشد و ملکی با ارزش حداقل 700 هزار یورو را خریداری نماید. ضمناً، فرد باید به یک سازمان غیر دولتی مثل دانشگاه یا یک باشگاه ورزشی که مورد تایید دولت است، چیزی حدود 10 هزار یورو را اعطا نماید.

ویزای طلایی قبرس

این ویزا چیزی حدود 2 میلیون و 200 هزار دلار قیمت دارد و متقاضی با گرفتن آن می تواند با 6 ماه اقامت در این کشور، پاسپورت آن را هم دریافت نماید. با گذشت 5 سال نیز فرد می تواند شهروندی این کشور را بگیرد. البته، فرد باید در ابتدا چیزی حدود 2 میلیون دلار را در خرید ملک سرمایه گذاری نماید و سپس، 100 هزار دلار را به بخش توسعه و تحقیق دولت قبرس بپردازد. علاوه بر آن، 100 هزار دلار را باید به عنوان یاری هزینه برای شهرسازی اعطا نماید.

ویزای سرمایه گذاری کانادا، استان انتاریو

دریافت این ویزا به چیزی حدود 800 هزار دلار سرمایه احتیاج دارد. برنامه های سرمایه گذاری در کانادا با موضوع اشتغالزایی و کارآفرینی هستند و بر همین اساس، افرادی که خواستار راه اندازی کسب و کار خود در شهر تورنتو هستند، می توانند حداقل 800 هزار دلار از سرمایه خود را برای آن کنار بگذارند. البته، در کانادا برنامه های سرمایه گذاری ارزانتری هم وجود دارند و فردی که خواستار سرمایه گذاری در شهری غیر از تورنتو باشد، می تواند با حداقل مبلغ 400 هزار دلار نیز کسب و کار خود را آغاز کند. حتی، در ویزای سرمایه گذاری یک استان کوچک در کانادا فرد می تواند با حداقل 200 هزار دلار کسب و کار خود را راه اندازی نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1635

به "با تعدادی از گران قیمت ترین ویزاهای دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از گران قیمت ترین ویزاهای دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید