بالگرد عمود پرواز برای سفرهای بین شهری ، ایده ای جسورانه با طرحی شگفت انگیز

به گزارش مجله سی نوا، شرکت آرک ائرو سیستمز (Arc Aero Systems) بریتانیا، که در گذشته کمپانی صمد آئرو اسپیس نیز نامیده می شد، منظره خود را با طراحی یک هواپیما - هلی کوپتر چدید، برای راهکار ارزان و کم کربن برای سفرهای بین شهری ارائه نموده است.

بالگرد عمود پرواز برای سفرهای بین شهری ، ایده ای جسورانه با طرحی شگفت انگیز

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، این کمپانی به تازگی اعلام نموده که در حال کار بر روی یک هواپیمای جایروپلین (نوعی هواپیما که حد فاصل میان هلیکوپتر و هواپیماهای معمولی است) هیبریدی 9 سرنشین عمود پرواز، به نام لینکس پی 9 (Linx P9) برای انجام ماموریت های دوربردتر است.

پیکر بندی متفاوت داخل لینکس پی 9

بدنه هواپیما تا حدودی ترکیبی بین هواپیما، هلیکوپتر و جایروپلن است و با یک طرح کامل ترکیبی که در حالت بدون سرنشین فقط 1930 کیلوگرم وزن دارد. کابین 9 نفره آن کاملا شبیه اتاقک هلیکوپتر است، اما دارای یک بال اصلی باریک به طول 12.6 متر است که دارای یک جفت پایه فشار 2 متری است که از پشت هلی کوپتر آویزان است و بعلاوه یک بال دم با باله های بزرگ دارد.

روتور بالای سقف این 13 متری قابل کنترل است، اما با روتور دم جفت نمی گردد و به نظر نمی رسد که به صورت جمعی قابل کنترل باشد. ، لینکس پی 9 مانند یک جایروپلن است. اهواپیماهای جایرو پلین بنا به تعریف کلاسیک آن از روتورهای بالایی بدون نیرو محرکه استفاده می نمایند. اما لینکس پی 9 از یک موتور برقی برای چرخاندن سریع روتور بالایی به منظور برخاستن و فرود عمودی استفاده می نماید، سایر هواپیماهای جایروپلین معمولا برای برخاستن به باد شدید متکی هستند.

این هواپیما با انواع هیبریدی و فسیلی خالص از نظر برد در هواپیماهای تمام برقی رجحان خواهد داشت

با توجه به فناوری به کار رفته در این جایروپلین، لینکس پی 9 می تواند حداکثر سرعت کروز 370 کیلومتر در ساعت را داشته باشد، سرعتی که تنها به وسیله بعضی از هلی کوپترهای نسل بعدی مانند کواکسیال دو روتوره سیکورکی ایکس 2 افزایش یافته است.

روتور بالایی لینکس پی 9ممکن است برقی باشد، اما پیشرانه های فشار دهنده این جایروپلین از موتورهای توربو 370 کیلوواتی (496 اسب بخاری) بهره می برند. کمپانی آرک می گوید این موتورها با سوخت پایدار هوانوردی کار می نمایند یا به طور بالقوه با یک نیروگاه سلول سوختی هیدروژنی جایگزین می شوند. استفاده از سوخت های هیدروکربنی ممکن است برای یک هواپیمای آینده نگر مفید باشد، اما میزان و سرعت لینکس پی 9آن را برای طی کردن مسیرهای منطقه ای مناسب تر ساخته. لینکس پی 9 با یک پیکر بندی مناسب و استفاده از 600 کیلوگرم سوخت می تواند به حداکثر برد 950 کیلومتری برسد. البته با افزودن مخزن سوخت اضافه، برد این جایرو پلین به 1300 کیلومتر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

  • خودرویی که پرنده می گردد | این عمود پرواز سرعت خیره نماینده ای دارد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1859

به "بالگرد عمود پرواز برای سفرهای بین شهری ، ایده ای جسورانه با طرحی شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد عمود پرواز برای سفرهای بین شهری ، ایده ای جسورانه با طرحی شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید