این کارها را انجام ندهید، سگ تان از آنها متنفر است

به گزارش مجله سی نوا، حتما خودتان هم متوجه چند کاری که سگ تان دوست ندارد شده اید. اما کارهای بیشتری هستند که شاید روزانه انجام می دهید و حتی فکرش را هم نمی کنید سگ تان از آنها خوشش نمی آید.

این کارها را انجام ندهید، سگ تان از آنها متنفر است

سگ ها این اقدامات بر خلاف میل شان را ندیده می گیرند، چون آسانگیر هستند! ممکن است سگ تان در هنگام حمام کردن واق واق را سر دهد و یا از بغل شدن فراری باشد. البته هیچ دو سگی شیبه به هم نیستند و نمی توان یک نسخه را برای همه آنها پیچید اما در خیلی از موارد با هم مشترک هستند.

این هم 9 موردی که سگ تان از آنها متنفر است!

1- بغل کردن

خیلی از سگ ها از بغل شدن خوششان نمی آید، به خصوص اگر یک غریبه این کار را انجام دهد. گذاشتن بازوهاتان دور گردن یا کمر یک سگ ممکن است برای او حالت تهدید را تداعی کند. بیشتر سگ ها یک بغل شدن آرام از طرف کسی که به او اعتماد دارند را می پذیرند اما این به آن معنی نیست که از این کار لذت می برند!

2- رعایت نکردن حریم شخصی و بردن دست در جلوی صورت

بسیاری از سگ ها از نزدیک شدن بیش از حد شما به صورت شان خوششان نمی آید. برای درک این مسئله خودتان را جای او بگذارید! دست تان را از جلوی صورت او بردارید، روی سرش خم نشوید و به حالت تهاجمی به طرفش ندوید. این موارد، به خصوص در مواقعی که آن سگ شما را به خوبی نمی شناسد، بسیار مهم هستند.

3- اجازه ندادن به سگ برای بو کشیدن و کشف منطقه در هنگام گردش

سگ ها در گردش به چیزی بیشتر از ورزش فکر می نمایند! گردش در بیرون از خانه به سگ تان این اجازه را می دهد که محیط اطرافش را بهتر بشناسد. حتما این را می دانید که سگ ها برای کشف هر چیز بیشتر از هر حسی به حس بویایی شان وابسته هستند. عجله کردن و اجازه ندادن به سگ برای بو کشیدن و کشف محیط، نامهربانی کردن با اوست!

4- داشتن روتین و قوانین

ممکن است از شنیدن این حرف تعجب کنید و گمان کنید سگ تان از قانون گذاری خوشش نمی آید، اما این طور نیست. اگر تازگی ها سگ تان آغاز به ناسازگاری نموده، احتمالا به این علت است که شما برایش قانونی نگذاشته اید. قانون گذاری و تربیت از اصلی ترین نیازهای او هستند. ایجاد یک روتین هم برای زندگی سگ تان ضروری است چرا که سگ ها یک ساعت درونی دارد.

5- داد زدن و تنبیه سخت

هیچ کس دوست ندارد که سرش داد زده گردد و بی رحمانه تنبیه گردد. سگ ها ممکن است معنی لغاتی که بیان می کنیم را متوجه نشوند، اما احساس شما در هنگام بیان این جملات را کاملا می فهمند. اگر سگ حساسی داشته باشید به خوبی متوجه می شوید که به چه مقدار از داد زدن و تنبیه شما ناراحت می گردد.

6- لباس پوشاندن به آنها

برخلاف شما که از لباس پوشاندن به سگ تان لذت می برید، احتمالا او از این کار متنفر است! ممکن است سگ تان این کار شما را تحمل کند، اما این به آن معنی نیست که از لباس ها خوشش آمده!

7- عطرهای قوی

ممکن است این را ندانید اما حس بویایی سگ تان 10.000 تا 100.000 برابر شماست! در حالت عادی سگ تان دوست دارد تعداد زیادی بو را استشمام کند، اما بوهای قوی و شیمیایی می توانند بینی سگ را اذیت نمایند. پس بهتر است مستقیما به سگ تان عطر نپاشید.

8- تنها ماندن در خانه یا نادیده گرفته شدن

سگ ها موجوداتی اجتماعی هستند و از تنها خانه ماندن خوششان نمی آید. بعضی از آنها از همنشینی با دیگر سگ ها هم لذت می برند اما بعضی دیگر انسان ها را ترجیح می دهند. در موارد شدید، سگ هایی هستند که از تنها خانه ماندن دچار ترس می شوند. مشکل اینجاست که بسیاری از ما مجبوریم ساعاتی را در بیرون از خانه کار کنیم و سگ مان خواه ناخواه چند ساعتی تنها خواهد ماند. پس سعی کنید ساعاتی که در خانه هستید، وقت بیشتری با سگ تان بگذرانید.

9- مجبور کردن سگ ها به تحمل شرایطی که دوست ندارند

بیشتر ما این حالت را تجربه نموده ایم که سگمان به خاطر، مجبور کردنش به انجام کاری که دوست ندارد و یا بردنش به مکان هایی که خوشش نمی آید، آغاز به واق واق می نماید. وقتی سگ تان را به کاری که دوست ندارد مجبور می کنید، استرس زیادی به او وارد خواهد شد.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1771

به "این کارها را انجام ندهید، سگ تان از آنها متنفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کارها را انجام ندهید، سگ تان از آنها متنفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید