ایده های دکوراسیون اتاق خواب کوچک

به گزارش مجله سی نوا، دکوراسیون اتاق خواب مانند سایر قسمت های خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. اتاق خواب مکانی برای استراحت و برطرف خستگی و دغدغه های روزمره است., بنابراین فضای آن باید به نحوی طراحی گردد که آرامش و راحتی را به ارمغان بیاورد. انتخاب نوع دکوراسیون این مکان باید بر اساس سلیقه افراد و فضای مورد نظر صورت گیرد. اما در صورتی که فضای اتاق کوچک و محدود باشد ممکن است طراحی دکوراسیون را کمی با مشکل روبرو کند.

ایده های دکوراسیون اتاق خواب کوچک

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز باغچه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

امروزه طراحان دکوراسیون داخلی سعی می نمایند از هر قسمت از فضا استفاده نمایند و دکوراسیون فضا را به نحوی طراحی نمایند که مورد سلیقه افراد قرار گیرد و ظاهری زیبا و ایده آل داشته باشد. به دلیل محدود بودن فضای اتاق خواب نوع دکوراسیون و چیدمان وسایل باید به گونه ای باشد که هیچ نوع هرج و مرج و آشفتگی در فضا به چشم نخورد.

در این نوشته، ما میخواهد تا راهکارهایی را در اختیار شما بگذارد که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ها و پیشنهادات به شما یاری می نمایند تا با خیالی آسوده اقدام به طراحی اتاق خواب خود نموده و نگران کوچک بودن فضا نباشید. با ما همراه باشید.

ترفندهای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک

رنگ های روشن باعث بزرگ تر نشان دادن فضا می شوند به همین دلیل طراحان و معماران رنگ های روشن مانند کرمی, سفید, آبی روشن, بژ و … را برای فضاهای کوچک پیشنهاد می دهند. این رنگ ها علاوه بر روشن نمودن فضا از نظر روانشناسی آرام بخش نیز هستند. استفاده از رنگ های روشن در فضای اتاق خواب آن را روشن تر, دلبازتر و تمیزتر نشان می دهد.

استفاده از رنگ آرامش بخش خاکستری در طیف های تیره تا روشن ایده ای مناسب برای طراحی اتاق خواب است اما برای افزایش جذابیت در این فضا باید کمی خلاقیت به خرج داده و از عناصری مانند یک فرش طرح دار پر رنگ, تاج بلند برای تخت, بالشتک, آباژور و جاشمعی آویز استفاده نمود. استفاده از این عناصر در اتاق خوابی که با رنگ خاکستری طراحی شده مانع از ایجاد یکنواختی خواهد شد.

دکوراسیون داخلی به سبک روستیک مناسب ترین طرح برای اجرا در اتاق خواب های کوچک است. استفاده از عناصر دکوراتیو چوبی به شکل سر حیوانات, تزئین زیبای سقف و کاربرد جایگاه چوبی نمایی بسیار زیبا در این اتاق خواب ایجاد نموده است. این عناصر چوبی اتاق خواب را به فضایی گرم, صمیمی و دوست داشتنی تبدیل می نمایند.

استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب نمای آن را زیباتر نشان می دهد خصوصاً اگر از مدل طرح دار آن برای پوشش دیوار پشت سر تخت استفاده شود. در انتخاب طرح و رنگ این دیوارپوش دقت کنید زیرا زمینه رنگ آن باید بر اساس رنگ غالب اتاق خواب در طیف های تیره تا روشن انتخاب شود.

بعضی از اتاق خواب ها دارای سقف شیب دار هستند و همین امر باعث می شود افراد آن را به عنوان یک ویژگی منفی تلقی نمایند زیرا این نوع سقف فضای اتاق را کوچک می نماید. طراحان دکوراسیون داخلی این مسئله را به راحتی حل نموده و اجازه نمی دهند وجود چنین نقصی در اتاق خواب مانع از ایجاد دکوراسیون ایده آل شود. آنها معتقدند با قرار دادن تخت در زیر این سقف علاوه بر بهینه سازی فضا, نمای چنین اتاقی زیباتر خواهد شد.

اگر در اتاق خواب شما فضای بین قفسه های دیواری خالی است, با قرار دادن قسمت بالای تخت در این فضا می توانید اتاق خواب را بزرگتر جلوه دهید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تخت در وسط اتاق قرار گرفته اما در عین حال دکوراسیون اتاق خواب بسیار مرتب و اصولی به چشم می آید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 469

به "ایده های دکوراسیون اتاق خواب کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های دکوراسیون اتاق خواب کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید