تور عمان ارزان: اولین ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با نماینده انصارالله در مسقط

به گزارش مجله سی نوا، فرستاده تازه سازمان ملل به یمن برای اولین بار از زمان انتصابش در این سمت، با مذاکره کننده ارشد جنبش انصارالله یمن در شهر مسقط ملاقات و تبادل نظر کرد.

تور عمان ارزان: اولین ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با نماینده انصارالله در مسقط

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، دفتر هانس گفرایندبرگ، فرستاده تازه سازمان ملل به یمن در بیانیه ای گفت: فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سفر خود به مسقط را پس از ملاقات با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و تعدادی دیگر از مسؤولان ارشد این کشور به انتها رساند.

طبق این بیانیه، گفرایندبرگ و البوسعیدی در این ملاقات درباره افق های صلح در یمن گفتگو کردند و فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از عمان بابت حمایت های مستمرش از اقدامات سازمان ملل تشکر کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عمان به ایفای نقش سازنده و مهم خود در رابطه با صلح در یمن ادامه می دهد و به همین علت این گفتگوها به شکل ویژه ای نتیجه بخش بودند.

بعلاوه در بیانیه یاد شده آمده است: گفرایندبرگ در گفتگویش با عبدالسلام هم بر پایبندی خود به همکاری با همه طرف ها جهت دستیابی به یک سازش سیاسی همه جانبه برای درگیری ها در یمن تاکید نمود.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در ادامه این ملاقات هم تاکید نمود: صلح پایدار تنها با سازشی که از مذاکره مسالمت آمیز حاصل شده، محقق می گردد و تمامی کوشش ها باید به سوی جهت احیای فرایند سیاسی راهنمایی شوند که به راهکار هایی برای خواسته های مردان و زنان یمنی منجر گردد.

گفرایندبرگ روز آدینه پس از ملاقات با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و اعضای کابینه اش در ریاض تاکید نمود که میخواهد صحبت های همه طرف ها را بشنود و مذاکرات جدی را برای رسیدن به یک سازش سیاسی همه جانبه در این کشور شروع کند.

این دیپلمات سوئدی پنجم سپتامبر جاری به اسم فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن منصوب شده و روز آدینه در ریاض با هادی و کابینه اش ملاقات کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1458

به "تور عمان ارزان: اولین ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با نماینده انصارالله در مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: اولین ملاقات فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با نماینده انصارالله در مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید