اهدای 1400 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی

به گزارش مجله سی نوا، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی گفت: در یک اقدام فرهنگی تعداد 1368 جلد کتاب در موضوعات مختلف با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی توسط اعضا، خیرین و... به کتابخانه های عمومی 7 شهرستان در آذربایجان غربی اهدا شد.

اهدای 1400 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی

وی اضافه کرد: این کتب به کتابخانه های عمومی شهرستان های ارومیه، اشنویه، تکاب، سردشت، شاهین دژ، ماکو و میاندوآب اهدا شده است؛ بیشترین میزان اهدای کتاب در شهرستان تکاب و به تعداد 750 جلد بوده است.

این مسئول ادامه داد: پویش اهدای کتاب، اهدای مطلعی از طرح های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه ها و معرفی کتابخانه های عمومی اجرا می گردد.

معصومی اعلام کرد: بر این اساس، مردم و خیرین می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه نمایند.

وی همچنین با عنوان این مطلب که یک جامعه مطلع، از وجود انسان های مطلع تشکیل می گردد و اگر در یک جامعه همه تلاشگر و مطلع باشند، موجب می گردد آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه های متنوع در یک فضای رقابتی سالم بوجود می آید، اضافه کرد: این امر موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید نمود و اضافه کرد: این اقدام تنها به عهده نهاد کتابخانه های عمومی نیست و باید همه دستگاه های اجرایی و عموم مردم در این امر پسندیده یاریگر مجموعه کتابخانه های عمومی باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1334

به "اهدای 1400 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 1400 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید