تور بمبئی: از این 12 خواص بادام هندی غافل نشوید

به گزارش مجله سی نوا، از خواص بادام هندی چه می دانید؟ بیشتر افراد این آجیل را با دو ویژگی مهم می شناسند: طعم بی نظیر و قیمت سربه فلک کشیده. البته شاید چون گران است خوشمزه هم به نظر می رسد! اما هر چه که هست، کشته ومرده زیاد دارد.

تور بمبئی: از این 12 خواص بادام هندی غافل نشوید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

چه این بادام واقعا خوشمزه باشد و چه آن که فقط برای چشم وهم چشمی از طعم آن به صورت اغراق آمیز تعریف گردد، به هر حال بادام هندی مثل بقیه آجیل ها فواید زیادی دارد. اگر می خواهید از بعضی از خواص بادام هندی مطلع شوید، می توانید این مقاله را بخوانید.

پیش به سوی خواص بادام هندی

درست است که بادام هندی قیمت زیادی دارد و باید برای خوردن آن کمی خساست به خرج دهید؛ اما باید بدانید که این آجیل خوشمزه از فواید متنوعی بهره می برد که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. برای آشنایی با خواص بادام هندی ادامه مطلب را بخوانید.

از مواد مغذی موجود در بادام هندی لذت ببرید

بادام هندی یک منبع فوق العاده از چربی های سالم است. بعلاوه در این آجیل موادی مثل منیزیم، منگنز، فسفر، روی، ویتامین B6 و ویتامین K وجود دارد. از آن جایی که بادام هندی یک منبع میانه از پروتئین ها به شمار میرود، در رژیم غذایی گیاهخواران و وگن ها جای دارد. با این اوصاف بعید می دانیم دیگر کسی جرئت کند و بگوید رژیم گیاهخواری یک رژیم مقرون به صرفه به شمار میرود؛ زهی خیال باطل!

با آنتی اکسیدان های بادام هندی به جنگ بیماری ها بروید

یکی از خواص بادام هندی و به طور کلی آجیل ها این است که در ساختار خود از ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان بهره می برند. آنتی اکسیدان ها می توانند مولکول های آسیب رسان به نام رادیکال های آزاد را از بین ببرند و به این ترتیب به افزایش سلامت کلی شما یاری نمایند. پلی فنول ها و کاروتنوئیدها دو دسته از آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی هستند.

کلسترول را کاهش دهید

یکی از خواص بادام هندی را می توان کاهش کلسترول دانست. تحقیقات نشان می دهند، افرادی که هر روز یک وعده کوچک بادام هندی می خورند، شاهد کاهش جزئی در کلسترل بد LDL خواهند بود.

با استفاده از خواص بادام هندی از بیماری قلبی پیشگیری کنید

همان طور که گفتیم بادام هندی در کاهش کلسترول موثر است. به علاوه این آجیل به اندازه زیادی منیزیم دارد. این عوامل دست به دست هم خواهند داد و باعث به وجودآمدن یکی دیگر از خواص بادام هندی یعنی پیشگیری از بیماری قلبی خواهند شد. منیزیم موجود در این آجیل ممکن است حتی به کاهش خطر سکته یاری کند.

دیابت را مدیریت کنید

یکی از خواص بادام هندی اندازه کم کربوهیدرات موجود در آن است که باعث می گردد تاثیرات محدودی روی قند خون داشته باشد؛ بنابراین افرادی که می خواهند از دیابت پیشگیری نمایند، می توانند از خوردن این آجیل خوشمزه لذت ببرند.

با این خواص بادام هندی به سلامت استخوان هایتان یاری کنید

بادام هندی سرشار از مس است. کمبود شدید مس با کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و افزایش خطر پوکی آن همراه است. منیزیم موجود در این آجیل هم برای تشکیل استخوان اهمیت دارد؛ چراکه به جذب کلسیم در استخوان یاری خواهد نمود.

منگنز یکی دیگر از مواد معدنی ست که در این آجیل وجود دارد و با قرارگرفتن در کنار کلسیم و مس از پوکی استخوان پیشگیری خواهد نمود. بنابراین شاید بتوان یکی دیگر از خواص بادام هندی را یاری به سلامت استخوان دانست.

به یاری بادام هندی وزن خود را در محدوده سالم حفظ کنید

اگرچه به نظر می رسد کالری بالای بادام هندی با کاهش وزن در تناقض باشد؛ اما از آن جایی که این آجیل سرشار از چربی های خوب، پروتئین و فیبر است؛ می تواند یک گزینه مناسب به عنوان میان وعده شما باشد. بادام هندی ممکن است به برطرف هوس های شما یاری کند و برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد. قطعا خودتان بهتر از هرکس دیگری می دانید که برای استفاده از این خواص بادام هندی نباید در خوردن آن زیاده روی کنید.

از بادام هندی برای یاری به سلامت مغز خود استفاده کنید

یکی دیگر از فواید بادام هندیکه می توان به آن نسبت داد، یاری به سلامت مغز است. این آجیل اندازه مناسبی از مس را در خود دارد. این ماده معدنی در حفظ سلامت مغز و سیستم ایمنی قوی ایفای نقش می نماید.

هر چیزی دلتان می خواهد با بادام هندی درست کنید

اضافه کردن این آجیل به رژیم غذایی کار سختی نیست؛ بنابراین به راحتی می گردد از خواص بادام هندی بهره برد. شما قادرید آن را هم در کنار سایر آجیل ها به عنوان یک میان وعده سالم بخورید و هم با آن غذاهای مختلفی درست کنید که حتی عقل جن هم به آن نمی رسد.

علاوه بر این که می توانید از کره بادام هندی در غذاهای مختلف استفاده کنید، حتی می توانید با اضافه کردن چند ماده دیگر به بادام هندی، پنیر و خامه غیر لبنی درست کنید. بعلاوه برای بهره بردن از خواص بادام هندی می توان آن را به صورت کامل یا پودرشده در انواع سالاد، سوپ و خورش ها ریخت.

از این سه خواص بادام هندی هم غافل نشوید

  • رژیم های غذایی غنی از آجیل از جمله بادام هندی با خطر کمتر بیماری هایی مثل سکته مغزی در ارتباط هستند.
  • اگرچه به مطالعات بیشتری احتیاج است؛ اما ممکن است یکی خواص بادام هندی، کاهش فشار خون و تری گلیسیرید باشد.
  • مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر احتیاج به جراحی برای برداشتن کیسه صفرا مرتبط است.

عوارض بادام هندی

حال که با خواص بادام هندی آشنا شدید، بد نیست کمی هم از عوارض آن مطلع شوید تا اگر می خواهید از زیر بار خرید این آجیل گران قسر دربروید، بهانه ای داشته باشید. پس این شما و این هم چند بهانه خوب برای نخریدن بادام هندی!

اگر فشار خون بالایی دارید، بهتر است از خوردن بادام هندی نمک زده پرهیز کنید. بعلاوه اگر سنگ کلیه دارید یا در معرض خطر بیماری های مرتبط با کلیه هستید، برای استفاده از خواص بادام هندی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید؛ چراکه این آجیل دارای اندازه زیادی اگزالات است که می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه گردد.

بادام هندی کالری زیادی دارد؛ بنابراین باید در خوردن آن اعتدال را رعایت کنید؛ البته اگر قیمت فضایی آن پیشاپیش جلوی دست وپایتان را نگرفته باشد! به علاوه یکی از عوارض بادام هندی این است که می تواند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شدید در بعضی از افراد گردد.

علائم آلرژی به بادام هندی معمولا بلافاصله پس از قرارگرفتن در معرض آن ظاهر می گردد. در مواردی نادر، علائم چند ساعت پس از مواجهه آغاز خواهد شد. علائم آلرژی به بادام هندی عبارتند از: درد شکم، استفراغ، اسهال، آبریزش بینی، تنگی نفس، مشکل در بلع، خارش دهان و گلو و آنافیلاکسی.

این آجیل حاوی فیتات است که می تواند جذب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن را برای بدن دشوارتر کند. با خیساندن آن ها در طول شب، قبل از این که بخواهید آن را به غذاهای خود اضافه کنید، این امکان را فراهم می کنید تا محتوای فیتات آن ها را کاهش دهید.

آیا بادام هندی خام سمی است؟

قبل از این که بخواهیم به معرفی خواص بادام هندی بپردازیم، ابتدا به یکی از سوال های رایج درباره این آجیل پاسخ خواهیم داد. آیا بادام هندی خام سمی است؟ زمانی که می خواهید بادام هندی خریداری کنید، ممکن است تصور کنید که آن ها خام هستند؛ ولی این طور نیست و اصلا هم نباید باشد؛ چراکه بادام هندی اگر خام باشد سمی خواهد بود.

بنابراین اگر به طور اتفاقی با یک درخت بادام هندی برخورد کردید، خیلی ذوق زده نشوید و جلوی خودتان را بگیرید. کمی نفس عمیق بکشید و از خیر خوردن آن بگذرید. بادام هندی تازه چیده شده سمی ست و تا زمانی که برشته نگردد نمی توان آن را با خیال راحت مصرف کرد. حتی پس از عملیات حرارتی مورد احتیاج، باز هم ضروری است قسمت بیرونی آن برداشته گردد تا به آن محصول خوش طعم و لذیذ دسترسی پیدا کنید.

بادام هندی؛ خوشمزه و همه کاره

در این مقاله سعی کردیم شما را با بعضی از معروف ترین خواص بادام هندی آشنا کنیم و از بعضی عوارض آن هم صحبت کردیم. این آجیل خوشمزه علاوه بر فواید سلامتی فراوانی که دارد، می تواند به بسیاری از دستورهای غذایی مختلف اضافه گردد و به این ترتیب طعم های جدیدی را به رژیم غذایی شما اضافه کند. از آن جایی که می توان از این آجیل، پنیر، خامه و شیر تهیه کرد، یک گزینه مناسب برای قرارگرفتن در رژیم افراد گیاه خوار خواهد بود.

اگر گیاه خوارید، شرایط اقتصادی خوبی دارید و از طعم این آجیل لذت می برید، هرگز خودتان را از فواید بادام هندی محروم نکنید. ما برای شما دعا می کنیم که عوارض آن گریبانگیرتان نگردد. شما هم برای ما دعا کنید که دستمان به آن بیشتر برسد و بادام هندی نخورده از جهان نرویم!

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1706

به "تور بمبئی: از این 12 خواص بادام هندی غافل نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: از این 12 خواص بادام هندی غافل نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید