اخاذی به سبک فیلم گشت ارشاد

به گزارش مجله سی نوا، سه مرد که به شیوه فیلم گشت ارشاد از دختران و پسران نوجوان اخاذی می کردند، در دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفتند.

اخاذی به سبک فیلم گشت ارشاد

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از روزنامه جام جم، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل و به دنبال طرح شکایت های مشابه از سه مرد که از نوجوانان اخاذی می کردند، آغاز شد.

یکی از شاکیان که پسر نوجوانی بود به ماموران گفت: من و دختر مورد علاقه ام در پارک نشسته بودیم و در حال صحبت بودیم که سه مرد با چهره و تیپی موجه سمت ما آمده و نسبت مان را پرسیدند. وقتی فهمیدند نسبتی نداریم با تهدید چاقو هر چه پول و گوشی تلفن همراه و طلا داشتیم سرقت کردند.

با افزایش شکایت ها، ماموران محل های تردد آنها را زیر نظر گرفته و پیروز به دستگیری آنها شدند. متهمان در تحقیقات گفتند: بیکار بودیم و پولی برای خرج کردن نداشتیم. تصمیم گرفتیم سراغ دختر و پسرهای نوجوان برویم و از آنها اخاذی کنیم. با بی سیم قلابی و چهره ای موجه سراغ طعمه ها رفته و از آنها اخاذی می کردیم. نوجوانان از ما می ترسیدند و وقتی تهدید می کردیم هرچه داشتند را تحویل ما می دادند.

متهمان در جریان تحقیقات به 16 فقره اخاذی از دختر و پسرهای نوجوان اعتراف کردند و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه محاکمه ابتدا شکات به طرح شکایت خود پرداختند و خواستار مجازات متهمان شدند.

در ادامه متهمان در جایگاه قرار گرفتند و با قبول اتهام خود، مدعی شدند؛ سراغ دختر و پسرهای نوجوان می رفتیم که در برابر ما مقاومت نکنند. آنها خودشان از ترس به ما پیشنهاد می دادند که چیزی بدهند و رهایشان کنیم. حتی از ما کارت شناسایی هم نمی خواستند.

رئیس دادگاه: اگر خود شکات به شما پول می دادند چرا به رویشان چاقو می کشیدید؟

سرکرده باند: برای این که بترسند و قصد آسیب زدن به آنها را نداشتیم.

پس از دفاعیات متهمان، قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند.

*عکس تزیینی است

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1325

به "اخاذی به سبک فیلم گشت ارشاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخاذی به سبک فیلم گشت ارشاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید