آیدا و لویاتان از فینالیست های جوایز فیلم اروپایی

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، خواب زمستانی از ترکیه و لویاتان از روسیه که هر 2 جوایز مهمی از جشنواره کن دریافت کردند و در عین حال به عنوان نامزدهای کشورشان برای اسکار خارجی زبان نامزد شده اند، از جمله فینالیست های بیست و هفتمین دوره جوایز فیلم اروپایی هستند.

آیدا و لویاتان از فینالیست های جوایز فیلم اروپایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

آیدا فیلمی از پاول پاولیکوسکی برنده جایزه تورنتو، دیگر فینالیست پرقدرت این فهرست 5 نفره است. فورس ماژور فیلمی از روبن اوستلاند سوئدی و فیلم جنجالی لارس فون تریر یعنی قسمت اول و دوم کات کارگردان پر احساس دیگر نامزدهای این بخش هستند.

در بخش کارگردان ها، نوری بیلگه جیلان برای خواب زمستانی برنده نخل طلای کن، آندری زیاگینتسف برای لویاتان، استفن نایت برای لوکه، پاولیکوفسکی و پائولو ویرزی بریا از ایتالیا برای سرمایه انسانی نامزد شده اند.

بازیگران زن شامل این چهره ها است: ماریون کوتیار برای دو روز، یک شب که با تحسین زیادی روبه رو شده و از سوی بلژیک در اسکار خارجی زبان نامزد شده است. ماریان آلوارز از اسپانیا برای بازی در فیلمی از فرناندو فرانکو با عنوان زخمی و والریا برونی تدشی برای بازی در سرمایه انسانی و آگاتا کولنسرا و آگاتا زبوچوفسکا برای آیدا.

در بخش بهترین بازیگر مرد تام هاردی برای لوکه، برناندن گلیسون برای کالواری، آلکسی سربریاکوف برای لویاتان، استیلن اسکارسگارد برای کات کارگردان پر احساس و تیموتی اسپال برای مستر ترنر.

در بخش بهترین فیلمنامه نوری بیلگه جیلان همراه ابرو جیلان برای نگارش فیلمنامه خواب زمستانی، برادران داردن برای نگارش فیلمنامه دو روز، یک شب، استیون نایت برای لوکه، آندری زیاگینتسف و اولگ نگین برای لویاتان و پاول پالیکوفسکی و ربکا لنکویچ برای آیدا نامزد کسب جایزه شناخته شدند.

مراسم جوایز فیلم اروپا، هر سال در یک شهر اروپایی برگزار می گردد و سال جاری 13 دسامبر در شهر ریگا پایتخت لتونی برندگان خود را خواهد شناخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 517

به "آیدا و لویاتان از فینالیست های جوایز فیلم اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیدا و لویاتان از فینالیست های جوایز فیلم اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید