تور آلمان ارزان: آثار تاریخی و تمدن ایران مایه افتخار موزه و تالار هنر آلمان

به گزارش مجله سی نوا، برگزاری نمایشگاهی از آثار تاریخی و تمدن ایران زمین به نام فرهنگ کهن، بین آب و بیاباندر برلین آلمان که نتیجه سه سال کوشش بین دو کشور بوده است. در تیرماه سال 96 نیز سمپوزیومی در این زمینه برگزار خواهد شد.

تور آلمان ارزان: آثار تاریخی و تمدن ایران مایه افتخار موزه و تالار هنر آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران: فرهنگ کهن، بین آب و بیابان که در موزه و تالار هنر و نمایش جمهوری فدرال آلمان برگزار گردید، گونتر ویناندز اضافه کرد:

در این نمایشگاه سعی نموده ایم نشان دهیم که از نخستین یکجانشینان تا دوران بعدی تاریخی چطور گذشته و چه سیری طی شده است.

وی تاریخ ایران را داستانی پیچیده خواند و بیان نمود:

برای درک بهتر موقعیت و فضا، در نمایشگاه از تجهیزات فیلم و مدیا نیز استفاده نموده ایم تا محتوای نمایشگاه بهتر درک گردد و مخاطبان به سویی راهنمایی شوند که در محیطی به سر ببرند که قبل از بنیاد سلسله هخامنشی ایجاد شده بود. وی با اشاره به این موضوع که طبیعت بسیار می تواند در حفاظت یک سرزمین و نوع فرهنگ و محیط زیست آنها موثر باشد.

معاون وزیر فرهنگ و رسانه جمهوری فدرال آلمان بیان نمود: امیدوارم به این ترتیب آشکار گردد که این تاریخ چه اندازه بزرگ بوده است؛ امروز فرهنگ هفت هزار سال پیش از میلاد تا دوره هخامنشی و اشیای مربوط به آن دوره زمانی در موزه های داخل تالار ما هستند.

وی برگزاری این نمایشگاه را نتیچه پیگیری های موفقیت آمیز چهارساله مسئولان موزه ای دو کشور عنوان نمود و به زبان فارسی گفت:

دست شما درد نکند؛ بسیار متشکرم.ویناندز در ادامه خطاب به حاضران گفت: از نخستین باغ ایرانی و آثار تاریخی این کشور نیز می توانید لذت ببرید.

راین ولفز، مدیر موزه و تالار هنر نمایش جمهوری فدرال آلمان نیز در این مراسم با اشاره به همکاری های متقابل در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد:

برای به انتها رساندن برگزاری این نمایشکاه تقریباً سه سال و نیم با ایرانیانی که به ما اعتماد کامل داشتند و با احترام با ما برخورد کردند کار کردیم. این نمایشگاه برایمان بسیار مهم بود و پروژه ای بود که بر پایه علم و پژوهش شکل گرفت.

ولفز، غنای نمایشگاه و آثار تاریخی به نمایش درآمده را مدیون موزه ها و کارشناسان ایرانی دانست و بیان نمود:

ایرانی ها در به انتها رساندن این پروژه به ما همکاری هدیه کردند.

مدیر موزه و تالار هنر نمایش جمهوری فدرال آلمان انجام این پروژه را فعالیتی بر اساس مبادله، همکاری و اعتماد فراوان بین دو طرف مذاکره کننده عنوان نمود و اضافه کرد: در ماه ژوئیه 2017 (تیرماه 96) نیز با همکاری کارشناسان موزه برلین و مرکز پشتیبانی اقتصادی بنیاد هرکل در ایران، سمپوزیومی در این زمینه برگزار خواهد شد.

ولفز در ادامه خطاب به حاضران توضیح داد: معتقدم با تماشا این نمایشگاه روح و تجربه زندگی شرقی و ایرانی را با خود به خانه هایتان می برید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1600

به "تور آلمان ارزان: آثار تاریخی و تمدن ایران مایه افتخار موزه و تالار هنر آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: آثار تاریخی و تمدن ایران مایه افتخار موزه و تالار هنر آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید