5 جاذبه گردشگری معروف در برلین

به گزارش مجله سی نوا، کارهایی که باید در برلین انجام دهید

برلین، مرکز آلمان، بزرگترین شهر، مرکز سیاست، فرهنگ، رسانه ها و علم است. گرچه برای اولین بار در قرن سیزدهم پیشنهاد شد که برلین مرکز کشور گردد اما این کار تا سال 1871 به تاخیر افتاد. برلین ترکیبی از معماری نو و کلاسیک، تفریح پویا، خرید و طیف گسترده ای از ورزش ها و نهادهای فرهنگی را ارائه می دهد، در ادامه برای آشنایی با جاذبه های برلین خبرنگاران را همراهی کنید.

5 جاذبه گردشگری معروف در برلین

1.دروازه براندنبورگ

هیچ چیزی برلین را به مقدار دروازه براندنبورگ توصیف نمی نماید، که معین کننده ترین اثر تاریخی شهر و پاسخ شهر به طاق پیروزی در پاریس است. این بنای تاریخی ماسه سنگ که آزادانه در آکروپلیس آتن مدل سازی شده و برای پادشاه فردریک ویلهلم دوم در سال 1791 ساخته شده است- با 26 متر ارتفاع در منطقه پاریسر پلاتس میته (Mitte) قرار گرفته است. این دروازه اولین سازه نئوکلاسیک برلین است که به خاطر ارابه چهار اسب خود، شش ستون بزرگ در هر سمت که پنج معبر را برای استفاده در ترافیک تشکیل می دهد (مرکزی که برای خانواده سلطنتی حفظ شد)، و دو ساختمان استفاده شده به وسیله جمع کنندگان عوارض و نگهبانان قابل توجه است.

2. آنتر دن لیندن

معروف ترین خیابان برلین انتر دن لیندن- که تحت اللفظی به معنای خیابان زیر درخت لیمو است و برای قرن هاست که مردم محلی و گردشگران برای سرگرمی به این خیابان می فرایند. این خیابان گسترده، که حدود 1400 متر طول دارد و پاریسر پلاتس در مقابل دروازه براندنبورگ را به لاستگارتن متصل می نماید، به عنوان راستا سواری محقری در سال 1573 برای خانواده سلطنتی در راستا خود به تایرگارتن برای شکار، شروع به کار کرد.

3.کلیسای جامع فرانسه

همتای قابل توجه کلیسای جامع برلین، در گندارمنمارکت (Gendarmenmarkt)، کلیسای جامع فرانسه (Französischer Dom) است. کلیسای جامع فرانسه متشکل از کلیسای فردریش و برج گنبدی شکل که بعدا اضافه شد، در سال 1705 برای جامعه معتبر پروتستان فرانسوی ساخته شد که در سال 1685 در برلین راه اندازی شد. طبقه همکف کلیسا، موزه پروتستان فرانسوی است که تاریخ پروتستان را در فرانسه و برلین نشان می دهد.

4. یادبود دیوار برلین و چک پوینت چارلی

تاریخ دیوار برلین در سال 1961 شروع شد زمانی که آلمان شرقی، قسمت شرقی شهر را برای جلوگیری از سیل پناهندگان از شرق به غرب بست. جالب ترین نمونه ها عبارتند از موزه مرکز پناهندگان مارینفلد با نمایشگاه های مربوط به یک و نیم میلیون نفر که به عنوان پناهنده به وسیله برلین عبور کردند. بنای یادبود به یاد شهر تقسیم شده و قربانیان استبداد کمونیست، پنجره یادبود، و مرکز بازدید کنندگان با نماهایی بر روی بقایای دیوار. بعلاوه گذرگاه چک پوینت چارلی، شناخته شده ترین نقطه بین برلین شرق و غرب است و دارای صحنه ها و آثار دنبال کننده تاریخ حقوق بشر است.

5.جنگل گرون والد

این منطقه طبیعی دوست داشتنی از مخلوط بلوط، راش، کاج، توس، اقاقیا، و درختان صنوبر تشکیل شده و سرپناهی برای پرندگان، گوزن ها، و حتی خوک های وحشی است.

دریاچه ها به طول نه کیلومتر حاشیه رودخانه در امتداد هاول، فرصت های زیادی را برای ورزش های آبی و آب تنی ارائه می نماید. از دیگر ویژگی های محبوب، تپه مصنوعی تافلسبرگ با ارتفاع 80 متر است که در بالای آن ویرانه های برج گرون والد ایستگاه رادیویی آمریکا قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1660

به "5 جاذبه گردشگری معروف در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه گردشگری معروف در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید