3720 کیلوگرم محموله امروز به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

به گزارش مجله سی نوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، طبق برنامه ریزی ها قرار بود یک موشک آنتارس(متعلق به شرکت نورتروپ گرومن) از واحد پرواز والوپس ناسا واقع در والوپس ایسلند در استان ویرجینا به فضا پرتاب گردد اما 10 دقیقه قبل از زمان برنامه ریزی شده(ساعت 10:50 دقیقه به وقت گرینویچ) این پرواز لغو شد. زنگ خطر آتش سوزیدر، مرکز کنترل این شرکت در استان مذکور به صدا در آمد و در نتیجه ساختمان تخلیه شد. در پی این امر موشک پرتاب نشد.

3720 کیلوگرم محموله امروز به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

چلسی بالارت سخنگوی ناسا در این باره می گوید: ما نگران تیم و ایمنی آنها هستیم. بنابراین فردا عملیات پرتاب را انجام می دهیم.

اکنون قرار است عملیات پرتاب امروز ساعت 10:27 دقیقه به وقت گرینویچ انجام گردد.

نورتروپ گرومن از موشک آنتارس برای پرتاب کپسول سیگنوسNG-18 به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می نماید تا 3720 کیلوگرم ذخایر را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. این هجدهمین ماموریت حمل محموله ای است که شرکت مذکور برای ناسا انجام می دهد.

علاوه بر آن این سنگین ترین محموله ای است که شرکت مذکور تابه حال حمل نموده است. یکی از این محموله ها چاپگر زیستی است که پرینت غضروف زانوی انسان و سلول های تخمدان گاو در فضا را آزمایش می نماید تا تاثیر بی وزنی بر سلول ها تعیین گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1817

به "3720 کیلوگرم محموله امروز به ایستگاه فضایی بین المللی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3720 کیلوگرم محموله امروز به ایستگاه فضایی بین المللی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید