کمی امان بدهید!

به گزارش مجله سی نوا، باشگاه استقلال به منظور درآمدزایی با چند شرکت فراوری موادغذایی و پوشاک به توافق رسیده تا آن ها محصولات شان را با برند و تبلیغات این باشگاه به بازار عرضه نمایند. احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال هم روی صفحه شخصی اش در اینستاگرام از طرفداران خواسته از این شرکت ها در بازار حمایت نمایند؛ بعد می دانید چه اتفاقی اتفاق افتاده؟ بیش از 100 هزار استقلالی مطلقا بی اعتنا به مضمون پیغام آقای مدیرعامل، با هشتگ استراماچونی را برگردانید خواستار بازگشت سرمربی ایتالیایی روی نیمکت تیم محبوب شان شده اند. 100 هزار کامنت که لحظه به لحظه هم بر تعدادش افزوده می گردد.

کمی امان بدهید!

آندرا استراماچونی در نیم فصل اول سرمربی استقلال بود و با این تیم نتایج خوبی به دست آورد. او بعد از 13 بازی به دلیل پرداخت نامنظم دستمزدش از ایران رفت و قراردادش با استقلال را به طور یکطرفه فسخ کرد. پس از آن موج بزرگی از کوشش ها برای بازگرداندن استراماچونی شکل گرفت؛ تا جایی که حتی سفیر ایران در ایتالیا هم با او دیدار کرد، اما استراماچونی برنگشت.

او در تصمیمش چنان پایدار بود که حتی برای سه بازی منتهی به تعطیلات نیم فصل هم روی نیمکت استقلال نماند و آبی ها با از دست دادن پنج امتیاز در همان سه مسابقه، آغاز به دور شدن از صدر کردند. مجموعه این مسائل نشان می دهد استراماچونی به هر دلیل، مایل نبود و نیست به ایران برگردد، اما بخشی از طرفداران استقلال همچنان در هوای او نفس می کشند؛ آن قدر که ارسال هزاران پیغام برای استرا در شب دعوت از او به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا، مجری این کانال ورزشی را شوکه کرد.

حالا هم شاهد هجوم 100 هزار نفری به صفحه مدیرعامل استقلال هستیم. فقط عیب کار می دانید کجاست؟ اینجا که استقلال الان سرمربی دارد و سرمربی اش هم در کشاکش رقابت بر سر کسب سهمیه، قهرمانی جام حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان محتاج حمایت است. وقتی این همه آدم یکسره و یکصدا نام مربی قبلی را فریاد می نمایند، مربی فعلی با کدام توان روحی باید به مبارزه ادامه بدهد؟ اصلا آیا بازیکنان استقلال از کسی که زیر سایه نفر قبلی گیر نموده و راه نجات ندارد، فرمانبری خواهند کرد؟

فارغ از اینکه مجیدی در مسابقات به جامانده فصل چه نتایجی می گیرد، حقیقت تلخ در خصوص او این است که جانشینی اش با استراماچونی یک شکست از قبل قطعی شده بود. او حتی اگر استقلال را قهرمان هم می کرد، از نظر مردم کار اصلی را استرا انجام داده بود؛ چه برسد به حالا که استقلال بد نتیجه می گیرد و فرهاد به هدر دادن میراث ایتالیایی متهم می گردد.

سال 85 در لیگ ششم ورنر لورانت فقط شش هفته سرمربی سایپا بود و پس از آن درست مثل استراماچونی ول کرد و رفت. در ادامه علی دایی سایپا را قهرمان لیگ برتر کرد، اما هنوز بسیاری از مردم عقیده دارند کار اصلی را لورانت در همان شش هفته نموده بود! برای این گروه حتی اهمیتی هم ندارد که مربی آلمانی بعد از سایپا هیچ توفیقی در کارنامه اش نداشت. در چنین فضایی شاید بهتر بود مجیدی هرگز ریسک جایگزینی با استراماچونی را نمی پذیرفت. کاش، اما استقلالی ها در این شرایط لااقل کمی به او امان بدهند تا با تمرکز بیشتر، نتایج بهتری بگیرد. جز این مگر راه دیگری هم هست؟

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 787

به "کمی امان بدهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمی امان بدهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید