کمتر از 5 دقیقه اعتماد به نفس خود را به سطح بالا برسانید

به گزارش مجله سی نوا، اگر می خواهید اعتماد به نفس تان پرورش یابد و زندگی شادتری را تجربه کنید، بهتر است از همین امروز این شیوه ها را تمرین کنید؛ مطمئن باشید با تکرار و تمرین به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

کمتر از 5 دقیقه اعتماد به نفس خود را به سطح بالا برسانید

چطور در کمتر از 5 دقیقه ، هرروز اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ،هنگامی که شما دارای عزت نفس، به همراه مثبت نگری هستید ،میتوانید با هر چالشی روبرو شده و به راحتی از آن عبور کنید از این رو اهمیت داشتن اعتماد به نفس در تمام جنبه های زندگی فردی و اجتماعی قابل درک است ، مطمئنا هرکدام از شما دوست دارد با روش های موثر و البته کم زحمت این مهم را در خود تقویت کند . این بخش برای یاری به شما در فائق آمدن برمشکلات کوچک به منظور رهاسازی نیروی بالقوه شما طراحی و نوشته شده است که راهکارهای آن برای رسیدن به اعتماد به نفس مناسب در 5 دقیقه پیشنهاد شده است.

تقویت اعتماد به نفس در کمترین زمان

اعتماد به نفس چیست؟

مواردی هستند که سطح اعتماد به شما را تحت تاثیر قرار می دهند :

ژن هایی که شما با آن ها متولد شده اید ، تعادل مواد شیمیایی و عصبی در مغز، محیط اطراف و فشارهای اجتماعی و همچنین انتخاب هایی که روزانه انجام می دهید، تاثیر می گذارد حال، با درک این موضوع که شما توانایی های بالقوه ای دارید ، به بیان نکاتی فراتراز آنچه گفته شد درمورد حس اعتماد به نفس و بالابردن آن در هرزمان و مکانی میپردازیم .

روش بالا بردن اعتماد به نفس

راه های افزایش اعتماد به نفس

1. پیروزیت خود را قبل از آغاز هر کاری برای خود تصویر کنید:

یکی از راههای این حس گوش دادن به موزیک مورد علاقه تان است. گوش دادن به موسیقی با یک پایه عمیق ،می تواند به شما احساس قدرت بدهد موسیقی، می تواند خلق و خوی شما را بهترکند حتی گفته شده است، که موسیقی به رشد گیاهان نیز یاری می نماید. شما همچنین می توانید خود را در معرض چالش قرار دهید و حتی خود را تحریک کنید و به این ترتیب به ایجاد اعتماد به نفس درخود یاری کنید.

2.به توانایی های خود اعتماد کنید، تا پیشرفت داشته باشید:

در تفکر خود انعطاف پذیر باشید. داشتن یک ذهنیت ثابت و فکر کردن به این موضوع که شما نمیتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، به شما یاری نخواهد کرد. شما قادر به ایجاد اعتماد به نفس نخواهید بود در عوض، یک اندیشه انعطاف پذیر داشته باشید، که چالش ها را به عنوان فرصت برای رشد می بیند ، افرادی که از رشد ذهنی بالاتری برخوردار بوده اند ، در مواجهه با آزمون ها و چالش ها زندگی خود بسیار پیروز تر عمل نموده اند .

نکات ساده برای تقویت اعتماد به نفس

3. بدانید که ممکن است به دفعات دراین راستا شکست بخورید :

با آن روبرو شوید ، شما باید گاهی اوقات شکست بخورید، همه ما شکست میخوریم . ، قبل از آنکه نهایتا یک نفر هری پاتر را بپذیرد ؛ جوآن روولینگ توسط 12 ناشر مختلف رد شد . برادران رایت تاریخچه طولانی از شکست های پی در پی خود در ساخت هواپیما دارند و نهایتا این کوشش ها منجر به پیروزیتشان شد .

4. از مقایسه کردن خود دست بردارید :

هرشخصی در یک نقطه ضعف ، ممکن است نسبت به اطرافیان خود احساس کمبود کند خودتان باشید آنچه را که دارید قدر بدانید، تا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید . شما مجبور نیستید ،خودتان را با کسی مقایسه کنید شما با هیچ کس رقابت نمی کنید، شما نه از کسی بالاتر و نه پایین تر هستید شما به اندازه کافی خوب هستید.

بالا بردن اعتماد به نفس با نکات ساده

چگونه اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم؟

5. از جملات تایید نماینده ،بهره ببرید :

یک لیست از عبارات تاییدی که به شما حس خوبی میدهد، را تهیه نموده و به خودتان بگویید:

  • من یک هنرمند با استعداد هستم.
  • من قوی هستم.
  • من مهربان هستم.
  • من توانایی دارم.
  • من عالی هستم.
  • من ارزشمند هستم.

همانطور که بااین کار، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید ، به خودتان افتخار کنید برروی نقاط مثبت خود متمرکز شوید، نه برروی نقاط منفی . ما به طور کاملی ناقص هستیم ، هر کسی را بهر کاری ساخته اند .

تکنیک ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس

6. کاملا مثبت اندیش باشید:

مثبت اندیش باشید ،به خصوص زمانی که شما احساس شکست می کنید به خودتان بگویید زندگی کوتاه است؛ کتابهایی را بخوانید که اعتماد به نفس شما را تحریک کند. تماشای کلیپ های خنده دار و الهام بخش تاثیر مثبتی خواهد داشت ؛ سعی کنید بیشتر باافردی که دارای تیپ شخصیتی حمایت گر هستند، درارتباط باشید ، نه افرادی که حتی نسبت به خودشان هم حس خوبی ندارند . برای ایجاد اعتماد به نفس، شما ابتدا باید به بالاترین شکل ممکن به خودتان ایمان داشته باشید، تا دیگران نیز شما را باور نمایند .

7. دستاوردهای گذشته خود را لیست کنید:

پیروزیت های گذشته خود را به خاطرداشته باشید و برای آنها جشن بگیرید .

فرمول ساده تقویت اعتماد به نفس خانم ها و آقایان

8. مشتاق باشید :

قدرت خود را بدانید، استعداد خود را بدانید و مهارت های خود را درک کنید و ازاین آگاهی برای ایجاد اعتماد به نفس و حفظ شخصیت خود بهره ببرید.

9. با دیگران مهربان باشید:

مهربان باشید و از دیگران مراقبت کنید ؛همواره باعث شوید افراد دیگر در خصوص خود احساس بهتری پیدا نمایند. این بزرگترین هدیه ای است که می توانید به دیگران و خودتان بدهید. دوست داشتن دیگران باعث می گردد که شما خودتان را نیز دوست داشته باشید، بنابراین اعتماد به نفس را درخود ایجاد می کنید.

راه سریع بالا بردن اعتماد به نفس

بهترین راه برای افزایش اعتماد به نفس

هرکسی میتواند اعتماد به نفس خود را بسازد . شما فقط احتیاج دارید که قوی به نظر بیایید و از خود مطمئن باشید . بدانید که شما بهترین هستید و قهرمانی سربه زیر بمانید . اگر احساس میکنید که باید اعتماد به نفس خود را به دست بیارید ، ممکن است احتیاج باشد که بیشتر از دیگران کار کنید ، با گذشت زمان، شما در نهایت به آنچه که میخواهید ، میرسید . هنگامی که این اعتماد به نفس را در خود ایجاد می کنید ، از آن لذت خواهید برد و در هرزمان که احساس شکست کردید ، میتوانید به اعتماد به نفس خود تکیه نموده و اوضاع را کنترل کنید .

شما باید از وسواس بیش از حد بر نقاط ضعف خود پرهیز نموده و تمرکز خود را بر آنچه که می توانید انجام دهید، یشتر کنید ، هنگامی که اعتماد به نفس و باور خود را از دست می دهید ، به فردی بی استفاده تبدیل میشوید ، اما با اعتماد به نفس بدون توجه به شانس، بدون توجه به مشکل، بدون توجه به تهدید، شما قادر به انجام هر کاری است. اعتقاد داشته باشید، که می توانید هر کاری را انجام دهید ؛ هر روز این هدایت ها را در زندگی تمرین کنید و یقینا هر روز ،بهترین خواهید بود

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 889

به "کمتر از 5 دقیقه اعتماد به نفس خود را به سطح بالا برسانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 5 دقیقه اعتماد به نفس خود را به سطح بالا برسانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید