پیرترین تمساح دنیا هنوز در پی عشق است

به گزارش مجله سی نوا، مویا نام یک تمساح پوزه پهن کهنسال است که در باغ وحش شهر بلگراد زندگی می نماید. این خزنده حدود 90 سال سن دارد و بمباران های جنگ جهانی را به چشم دیده است.

پیرترین تمساح دنیا هنوز در پی عشق است

به گزارش خبرنگاران، هیچ کس نمی داند مویای 90 ساله چطور از بمباران جنگ جان سالم به در برده است. در جریان جنگ جهانی دوم باغ وحش بلگردا بمباران شد و ماه ها کسی به آن سر نزد. بعضی می گویند احتمالا چند تن از کارکنان کماکان برای حیوانات غذا برده اند.

مویا که یک تمساح پوزه پهن آمریکایی است حدود 90 سال سن دارد. تاریخ ورود او به باغ وحش بلگراد 19 مرداد 1316 ثبت شده است. آن موقع او احتمالا تنها دو سال سن داشته است.

این نوع تمساح معمولا حدود 50 سال عمر می نماید. مسئولان باغ وحش مویا می گویند که همچنان فعال است و در فصل بهار در پی جفت می شود.

مویا بعد از خاتمه جنگ جهانی یک جفت داشته است. این تمساح کهنسال یک بار هم قانقاریا گرفت و دکتر ها قسمتی از پنجه اش را قطع کردند.

در جریان یک بازدید از باغ وحش بلگراد، یک دختربچه به مویا که بی حرکت خوابیده بود نگاه کرد و از پدربزرگش پرسید: بابابزرگ، این تمساح زنده است؟! و پدربزرگش پاسخ داد: نمی دونم عزیزم، 60 سال پیش منم همین سوال را از پدربزرگم پرسیدم!

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1935

به "پیرترین تمساح دنیا هنوز در پی عشق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرترین تمساح دنیا هنوز در پی عشق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید