پرداخت 300 دلار به فوتسالی ها توهین است، نه پاداش، مسئولان بدانند فوتسال بچه سر راهی نیست

به گزارش مجله سی نوا، پرداخت 300 دلار به ملی پوشان فوتسال برای قهرمانی در مسابقات داخل سالن آسیا یک توهین محسوب می شود و مسئولان باید به این رشته تیمی اهمیت و احترام بیشتری بگذارند.

پرداخت 300 دلار به فوتسالی ها توهین است، نه پاداش، مسئولان بدانند فوتسال بچه سر راهی نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران خبرنگارانپویا، هفته گذشته و پس از اتمام مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان، کمیته ملی المپیک مبلغ 300 دلار را به عنوان پاداش قهرمانی برای اعضای تیم ملی فوتسال کشورمان در نظر گرفت که این مبلغ مورد پذیرش بازیکنان تیم ملی قرار نگرفت. پس از این اتفاق و پس دادن پاداش کمیته ملی المپیک توسط بازیکنان تیم ملی فوتسال اظهار نظرات مختلفی از سوی مسئولان و پیشکسوتان این رشته انجام شد.

صادق درودگر رئیس پیشین کمیته فوتسال در خصوص این اتفاقات یادداشتی در اختیار خبرنگاران قرار داده که عیناً در زیر مشاهده می کنید:

متأسفانه در چند سال اخیر به رشته فوتسال که پُر افتخارترین رشته تیمی ایران است و بیشترین قهرمانی آسیا و جام های بین المللی و حضور مستمر در جام های جهانی را در بین رشته های تیمی را در کارنامه دارد، رسیدگی چندانی نشده است. در گذشته شاهد رسیدگی بیشتری به این رشته بودیم، اما اکنون به جای پیشرفت شاهد پسرفت امکانات در این رشته محبوب هستیم. در حالی که روز به روز تورم در حال افزایش است، اما رقم قرارداد بازیکنان فوتسال از سال 84 به بعد رشد چندانی نداشته است. در زمان ریاست من نیز تبعیض بین فوتبال و فوتسال بود، اما نه تا این حد. ما برای تیم ملی فوتسال برای قهرمانی در آسیا پراید هدیه دادیم و برای فوتبالی ها سمند. رقم قرارداد بازیکنان فوتسال در گذشته از والیبال و بسکتبال بیشتر بود، اما اکنون قابل مقایسه نیستند.

متأسفانه الآن شاهد هستیم که فوتسال بسیار سطحی اداره می شود که این زیبنده و در خور شأن و جایگاه این رشته نیست. کسانی که اکنون مسئولیت های مختلف کمیته فوتسال را بر عهده دارند، دغدغه ای برای پیشرفت این رشته ندارند. آنها مانند یک کارمند اداره سرکار می آیند و صبح تا انتها وقت اداری به دنبال گذراندن ساعت کار خود هستند. پرداخت 300 دلار پاداش به ملی پوشان، توهین است نه پاداش. شاید مسئولان با خودشان فکر کرده اند که بازیکنان فوتسال مانند گذشته هیچ عکس العملی نشان نمی دهند، اما اینکه بخواهند اینگونه پاداش دهند و تحقیر کنند، ممکن نیست.

ورزشکاران فوتسال مانند ورزشکاران سایر رشته ها تلاش می کنند و صبح تا شب دور از خانواده در حال تمرین هستند، اما با این تبعیض و دادن اینگونه پاداش به آنها توهین می شود. کار کمیته ملی المپیک در پرداخت 300 دلار پاداش اشتباه بود، هیچ تفاوتی بین ورزشکاری که در رشته های انفرادی یا دسته جمعی تلاش می کند و افتخار می آفریند وجود ندارد. فوتسال شایسته اینگونه برخوردها نیست و باید نگاه ها به این رشته عوض شود، تا نگاه به فوتسال عوض نشود وضع بر همین منوال خواهد بود .

شاهرخ شهنازی (دبیر کمیته ملی المپیک) و کیومرث هاشمی (رئیس کمیته ملی المپیک) نسبت به مسائل فوتسال آگاهی دارند و انتظار می رفت پاداشی در حد نام فوتسال به بازیکنان داده شود. ضمن اینکه بزرگترین وظیفه سرمربی تیم ملی نیز حمایت از بازیکنان خود است. ناظم الشریعه در این مقطع باید پشت بازیکنان خود بایستد و از آنان دفاع کند. بازیکن باید با نظم و ترتیب در تمرینات و مسابقات شرکت کند و سرمربی تیم نیز در چنین مقاطعی باید در جهت حفظ حرمت و منافع بازیکنان اقدام کند که من انتظار دارم این امر تحقق یابد. امیدوارم دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در فوتسال نباشیم و مسئولان بدانند فوتسال بچه سر راهی نیست و شاگرد اول ورزش گروهی ایران است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 431

به "پرداخت 300 دلار به فوتسالی ها توهین است، نه پاداش، مسئولان بدانند فوتسال بچه سر راهی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 300 دلار به فوتسالی ها توهین است، نه پاداش، مسئولان بدانند فوتسال بچه سر راهی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید