ویدئوی دیدنی از آبشار آتشین دم اسبی

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران: آبشار دم اسبی یا هورس تیل (Horsetail) در پارک ملی یوسمیتی در ماه فوریه به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل می شود، زیرا تحت شرایط مناسب نور خورشید، به نظر می رسد آبشاری از آتش روی صخره ها جاری است.

ویدئوی دیدنی از آبشار آتشین دم اسبی

هر سال، از ماه دسامبر تا آوریل، آب حاصل از ذوب برف های کوهستان به سمت لبه شرقی صخره اِل کاپیتان جریان می یابد و یک آبشار موقتی را تشکیل می دهد. این آبشار به خودی خود چشم نواز است، اما به مدت 7 تا 10 روز در ماه فوریه، منظره واقعا خیره کننده ای ایجاد می کند، یعنی تحت زاویه مناسبی از نور خورشید به یک آبشار آتشین تبدیل می شود و به نظر می رسد جریانی از گدازه و شعله های درخشان جریان دارد.

آبشار یوسمیتی یکی از شگفت انگیزترین دیدنی هایی است که می توان در پارک ملی یوسمیتی مشاهده کرد. پدیده آبشار آتشین هر سال هزاران گردشگر را جذب می کند. متاسفانه بسیاری از کسانی که به یوسمیتی سفر می کند تا شاهد آبشار آتشین باشند، نمی دانند که این پدیده هر سال ظاهر نمی شود. برای اینکه آبشار آتشین ایجاد شود، شرایط خاصی باید همزمان اتفاق بیفتد. باید در یوسمیتی برف وجود داشته و دمای هوا آنقدر بالا باشد که برف ها ذوب شوند و آبشار ایجاد شود. مثلا، وقتی کالیفرنیا گرفتار خشکسالی باشد، آبشار جاری نمی شود بنابراین آبشار آتشین هم ایجاد نمی شود. همچنین آسمان باید کاملا صاف باشد و حتی کوچکترین مه و بخاری مانع این پدیده می شود و خورشید نمی تواند با زاویه مناسبی با آبشار برخورد کند. در صورتی که همه شرایط مهیا باشد، چند روز می توان شاهد این پدیده بود.

تعداد بازدید : 381

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 727

به "ویدئوی دیدنی از آبشار آتشین دم اسبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوی دیدنی از آبشار آتشین دم اسبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید