ورزش کنید تا افسرده نشوید

به گزارش مجله سی نوا، تحقیق جدید نشان می دهد ورزش به پیشگیری از افسردگی، حتی در افراد دارای فاکتور ژنتیکی، یاری می نماید.

ورزش کنید تا افسرده نشوید

به گزارش مجله سی نوا، در این مطالعه، محققان داده های حدود 8 هزار فرد را آنالیز کردند و دریافتند افراد دارای پیش زمینه ژنتیکی بیشتر با احتمال ابتلا به افسردگی در طول دو سال بعد روبرو بودند.

اما این مسئله در خصوص افراد پرتحرک تر، حتی با داشتن فاکتور پرخطر ارثی، به مراتب کمتر بود. پژوهشگران دریافتند میزان بالاتر فعالیت فیزیکی به حفاظت از افراد در مقابل ابتلا به افسردگی، حتی با داشتن بالاترین ریسک ژنتیکی، یاری می نماید.

یافته ها نشان داد هم ورزش های در حد شدید نظیر ایروبیک و کار با دستگاه و هم ورزش های با شدت کمتر نظیر یوگا و ورزش های کششی، با کاهش ریسک ابتلا به افسردگی مرتبط هستند.

مطالعات محققان دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد 4 ساعت ورزش در هفته ریسک ابتلا به افسردگی را تا 17 درصد کاهش می دهد.

کارمل چویی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: به طورمیانگین افزودن حدود 35 دقیقه فعالیت فیزیکی در روز به کاهش ریسک افسردگی و حفاظت در مقابل دوره های بعدی افسردگی در فرد یاری می نماید.

افسردگی از علل اصلی ناتوانی و ازکارافتادگی در سراسر دنیا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 171

به "ورزش کنید تا افسرده نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش کنید تا افسرده نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید