همه چیز راجع به رژیم لاغری شیر

به گزارش مجله سی نوا، رژیم لاغری شیر یکی از برترین رژیم ها برای چربی سوزی بدن است. شما می توانید با پیروی از رژیم غذایی شیر و ورزش های مناسب در عرض 4 هفته 3.5 کیلو کاهش وزن داشته باشید.

همه چیز راجع به رژیم لاغری شیر

رژیم لاغری شیر چیست؟

در رژیم لاغری شیر هیچ غذایی وجود ندارد و باید 4 وعده شیر به صورت روزانه و به مدت 4 هفته خورده گردد. بیایید رو راست باشیم چنین برنامه ای بیشتر شبیه یک شوخی است. هر رژیمی به شما توصیه کرد تمام گروه های غذایی را حذف کنید و تنها یک نوع غذا بخورید غیر قابل اعتماد است و رژیمی با این سطح شدید محدودیت مسلما بدنتان را در معرض کمبود بسیاری از مواد مغذی حیاتی قرار می دهد. اما مردم تصمیمشان برای کاهش وزن را با نگاه به تقویم می گیرند، عید نوروز، عروسی، میهمانی و خیلی اتفاقات دیگر سبب می گردد در پی کاهش وزن سریع بروند و به همین علت جستجوی کلمه رژیم شیر بسیار بالا است.1

برنامه رژیم شیر برای لاغری (رژیم لبنیات)

صبحانه رژیم شیر
1 لیوان شیر کم چرب + 2 عدد خرما + 1 عدد میوه فصل
نهار رژیم لاغری شیر
2 لیوان شیر کم چرب + نصف موز + 2 عدد خرما
عصرانه رژیم شیر
1 لیوان شیر کم چرب + 1 عدد خرما + 1 عدد میوه فصل
شام در رژیم شیر
نصف سینه مرغ کباب شده یا آب پز + 1 سیب زمینی کوچک آب پز یا کباب شده + 1 کاسه کوچک سالاد (کاهو ، هویج ، گل کلم ، اسفناج ، کرفس ، خیار ، گوجه و …).2
نکات مهم در رژیم شیر
- میتوانید به جای مرغ از همان اندازه گوشت کبابی بدون چربی یا 2 عدد تخم مرغ یا 1 ماهی کوچک کباب شده بهره ببرید.

- میتوانید داخل سالاد 1 قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.2

غذاهایی که باید در پیروی از رژیم شیر مصرف آن ها را ممنوع کنید

سبزیجاتی مانندسیب زمینی و کدو تنبل

میوه هایی چون انبه ، جک فروت

چربی ها و روغن هایی چون کره ، سس مایونز ، پنیر موزارلا ، پنیر خامه ای و خامه پر چرب

آجیل مانند بادام زمینی

نوشیدنی هایی چون نوشیدنی های گازدار، آبمیوه های پاکتی و نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی

شکی نیست که شیر برای سلامتی مفید است اما وقتی آن را برای کاهش وزن مصرف می کنید باید شیر باکیفیت بخرید.3

مزایای رژیم لاغری شیر

اگر سیستم گوارشتان نسبت به شیر حساس نباشد باید حتما این غذا را در برنامه خود جای دهید. شیر یک نوشیدنی بسیار سالم با موادمغذی فراوان است. مزایای این نوشیدنی عبارتند از:
1- سلامت استخوان
شیر برای استخوان ها مفید است چون منبع غنی از کلسیم به شمار میرود، ماده معدنی که برای استخوان و دندانی سالم لازم است. شیر گاو با ویتامین D غنی سازی می گردد که در واقع این ویتامین نیز به سلامت استخوان یاری می نماید. کلسیم و ویتامین از پوکی استخوان پیشگیری می نمایند.

دیگر راه های بهبود سلامت استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان عبارتند از فعالیت فیزیکی مرتب و تمرین های قدرتی، پرهیز از سیگار کشیدن و استفاده از یک برنامه غذایی سالم که سدیم پایین و پتاسیم بالا داشته باشد. بیشتر ویتامین D که بدن دریافت می نماید حاصل قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید و سنتز آن است.

2- سلامت قلب
شیر گاو منبع پتاسیم است که وادولاسیون را افزایش و فشار خون را کاهش می دهد. افزایش دریافت پتاسیم و کاهش سدیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کم می نماید. پژوهش ها نشان دادند کسانی که 4069 میلی گرم پتاسیم در روز دریافت می نمایند در مقایسه با کسانی که تنها 1000 میلی گرم دریافت می نمایند 49 درصد کمتر در خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی هستند.

غذاهای سرشار از پتاسیم شامل شیر گاو، پرتقال، گوجه فرنگی، لوبیا سفید، اسفناج، موز، زردآلو و ماست است. افزایش ناگهانی دریافت پتاسیم خطرناک است که سبب بروز مسائل قلبی می گردد، بنابراین قبل از اینکه اندازه پتاسیم برنامه غذایی خود را افزایش دهید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

3- درمان سرطان
ویتامین D در تنظیم رشد سلولی و محافظت از خطر ابتلا به سرطان موثر است. پژوهش ها نشان دادند اندازه سرطان در نقاطی از جهان که کمتر در معرض نور آفتاب هستند بیشتر است. شیر نیز حاوی ویتامین D است و در برابر آسیب سرطان از بدن محافظت می نماید.
4- جلوگیری از افسردگی
سطح مناسب ویتامین D فراوری سروتونین را حمایت می نماید، هورمونی که با خلق و خو، اشتها و خواب در ارتباط است. کمبود ویتامین D نیز با مسائلی مانند افسردگی، خستگی مزمن و سندروم پیش از قاعدگی در ارتباط است. شیر غنی شده با ویتامین D به پیشگیری از این مسائل یاری می نماید.
5- ساخت عضله
شیر گاو طوری طراحی شده است تا به رشد سریعتر گوساله ها یاری کند بنابراین منطقی است که مصرف نمایندگان شیر گاو رشد عضلانی بهتری داشته باشند. شیر گاو منبعی غنی از پروتئین با کیفیت است و دارای تمام آمینو اسیدهای لازم است. شیر کامل منبع غنی از انرژی به شکل چربی اشباع است که از مصرف بافت عضلانی به عنوان انرژی پیشگیری می نماید. حفظ و افزایش بافت عضلانی به تثبیت وزن و بالا بردن سوخت و ساز جهت کاهش وزن کم می نماید. بنابراین برای حفظ بافت عضلانی به اندازه زیادی پروتئین احتیاج داریم. پروتئین لبنیات سبب رشد و ریکاوری عضلات می گردد.
6- پوکی استخوان
پوکی استخوان قسمت زانو در حال حاضر هیچ درمانی ندارد اما نتایج پژوهش ها نشان داد نوشیدن شیر به صورت روزانه با کاهش پیشرفت این بیماری در ارتباط است.1

چه نوع شیری مناسب رژیم شیر می باشد ؟اگر می خواهید به نتایج سریع تری برسید از شیر بدون چربی یا شیر مغذی بهره ببرید . شیر مغذی چربی زیادی ندارد و به همین جهت برای رژیم بی خطر است.

شیر گاو و شیر پرچرب سرشار از چربی است و ممکن است برای افراد چاق، دیابتی و دارای مسائل قلبی مناسب نباشد. با این وجود، شیر پرچرب دارای ماده مغذی و اشباع شده می باشد که در نتیجه کالری دریافتی را کاهش می دهد.

اگر از رژیم خام گیاه خواری یا لاکتوز پیروی می کنید ، شیر بادام یا شیر سویا را انتخاب کنید. اگر قصد کاهش وزن دارید نوشیدن روزانه شیر برای متعادل سازی رژیم بسیار توصیه می گردد.3

مضرات رژیم شیر

رژیم غذایی شیر که تنها به مدت 4 هفته نوشیدن شیر را توصیه می نماید دارای معایب زیر می باشد:

سبب کمبود تغذیه ای می گردد

ممکن است باعث ایجاد آکنه در بچه ها و بزرگسالان (7 تا 30 سال) گردد

بعلاوه ممکن است سبب نفخ گردد.3

پینوشتها

1.www.kermany.com

2.www.irancook.ir

3.www.namnak.com

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1516

به "همه چیز راجع به رژیم لاغری شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز راجع به رژیم لاغری شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید