نماینده محوری و ترجیح سیاست پژوهی بر سیاست زدگی در دستور کار مرکز پژوهش ها قرار گیرد

به گزارش مجله سی نوا، سرپرست مرکز پژوهش های مجلس اصلی ترین دغدغه خود را آرامش فعال در امر پژوهش اعلام کرد و گفت: رفتار چکشی برای یک مرکز پژوهشی آفتی بزرگ است که می تواند پژوهش را مختل سازد.

نماینده محوری و ترجیح سیاست پژوهی بر سیاست زدگی در دستور کار مرکز پژوهش ها قرار گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، نخستین جلسه شورای معاونین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با حضور بابک نگاهداری، سرپرست تازه مرکز، برگزار گشت.

در این جلسه که رفیعی آتانی، قائم مقام و تمامی معاونین و مدیران کل حضور داشتند، ضمن بررسی فرایند تحولی مرکز در یک سال گذشته خلاصه ای از عملکرد و برنامه های در حال اجرا ارائه شد.

نگاهداری در این نشست ضمن تقدیر از زحمات علیرضا زاکانی و معاونین مرکز در یک سال گذشته مجموعه کارهای اجرا شده را زحمتی قابل توجه در راستای ارتقاء کارآمدی مرکز دانست که بایستی با همتی مضاعف و با طراحی دقیق توأمان با آسیب شناسی تداوم یابد.

سرپرست تازه مرکز پژوهش ها از این مرکز به نام مرکزی کارشناسی و بسیار مهم در کنار مجلس شورای اسلامی نام برد که باید یاری یار کنندگان مجلس در جهت ارتقاء سطح کارشناسی طرح ها و لوایح باشد.

وی با تأکید بر حاکمیت اصل سیاست پژوهی به جای سیاست زدگی از اهمیت ثبات و آرامش در کار پژوهشی و دوری از هر گونه تصمیمات خلق الساعه گفت و رفتار چکشی را برای یک مرکز پژوهشی آفتی بزرگ دانست که می تواند پژوهش را مختل سازد.

نگاهداری بر این اساس، اصلی ترین دغدغه خود را آرامش فعال در امر پژوهش اعلام کرد و بیان داشت: آرامش به معنای سکون نیست بلکه مراد سکینه، کار با آرامش قلب و توکل به خداست. روش ما هم همان روش رئیس مجلس، به نام یک شخص جهادی و پرکار است تا بتوانیم یک مرکز پژوهش های پرکار و کارآمد را در راستای محورهای تحولی رئیس مجلس بسازیم و جلو ببریم.

وی همچنین اصلی ترین اولویت مرکز را ارتباطات محکم و مستمر با کنندگان و کمیسیون های مجلس دانست و خاطر نشان کرد: کننده محوری بایستی در دستور کار تمامی معاونت های مرکز قرار گیرد و بیشترین توجه را در کار به خواست کنندگان و نیازهای آن ها دهند و پروژه های خود را متناسب با نیازهای کنندگان تعریف کنند.

سرپرست مرکز پژوهش ها همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت های علمی کنندگان مجلس تأکید کرده و از معاونت های مرکز خواست ضمن آسیب شناسی مسائل فعلی در ارتباط با صحن و کمیسیون های مجلس و چالش های ارائه خدمات مکفی و سریع به کنندگان مردم، با تعریف مکاهمم های راهبردی زمینه مشارکت بیشتر کنندگان را فراهم آورند.

نگاهداری ضمن بیان اینکه یک شخصیت علمی و پژوهشی بایستی بیشتر از هر چیز دیگر گوشی شنوا برای شنیدن مسائل جهت فهم و درک کامل مسائل داشته باشد، گفت: به یاری خدا و با قاطعیت، مسائل و مسائل را به دقت شنیده و با گام های پایدار و محکم در پی ارتقاء مرکز پژوهش ها خواهیم بود.

وی در این راستا از تمامی معاونین مرکز خواست تا در هفته جاری با آماده سازی گزارش های دقیقی از فعالیت ها و پروژه های معاونت ها و گروه های تخصصی، در جلساتی به آسیب شناسی و بررسی چالش های مرکز در معاونت های مختلف پرداخته شود تا طراحی مشخصی برای کارآمدسازی مرکز بر اساس وظایف تعریف شده در آیین نامه داخلی آماده شود.

در ابتدای این جلسه داود گودرزی، مدیر کل حوزه ریاست، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های مرکز ذیل محورهای چهارده گانه تحولی در نظر گرفته شده از سوی زاکانی، رئیس پیشین مرکز، ارائه داد و به دستور نگاهداری بنا شد مرنامی جهت تقدیر از زحمات و گرامیداشت زاکانی طی هفته جاری در مرکز برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1432

به "نماینده محوری و ترجیح سیاست پژوهی بر سیاست زدگی در دستور کار مرکز پژوهش ها قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده محوری و ترجیح سیاست پژوهی بر سیاست زدگی در دستور کار مرکز پژوهش ها قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید