ممنوعیت ورود گردشگران به تمام نقاط استان کرمان، روزانه نیمی از بازار باید تعطیل گردد

به گزارش مجله سی نوا، خبرنگاران/کرمان استاندار کرمان گفت: طبق تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا، ورود گردشگران به تمام نقاط استان بویژه در بخش شهداد ممنوع است.

ممنوعیت ورود گردشگران به تمام نقاط استان کرمان، روزانه نیمی از بازار باید تعطیل گردد

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

دکتر محمد جواد فدایی امروز دوشنبه 19 اسفند ماه در نهمین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه نمود: یکی از مصوبات مهم ستاد استانی در جلسه هشتم بحث رسیدگی به مسائل بهداشتی حاشیه شهر کرمان بود که در خصوص لزوم آبرسانی سیار به مناطق حاشیه ای، شرکت آبفا با نظارت فرمانداری باید حتی با اجاره تانکر، آبرسانی را به مردم انجام دهد و هیچ بهانه ای در این خصوص قابل قبول نیست.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم جمع آوری سگ های ولگرد و نیز جمع آوری زباله های شهرک های حاشیه شهر کرمان اظهار کرد: دفاتر تسهیلگری این مناطق گزارشاتی در این خصوص ارائه کردند و قرار شد با همکاری این دفاتر تسهیلگری و شهرداری، شرکت های مسئول و ساعت جمع آوری زباله به مردم این مناطق اعلام و زباله ها به موقع جمع شوند و در خصوص سگ های ولگرد نیز قرار شد هر کدام از دستگاه ها با همکاری شهرداری به وظایف خود عمل نمایند.

وی با اشاره به مصوبات ستاد استانی برای فعال نمودن واحدهای فراوریی استان برای فراوری ماسک و الکل توضیح داد: طبق مصوبات جلسه هشتم ستاد قرار بود روزانه 20 هزار ماسک در استان فراوری گردد که در این خصوص سازمان صمت با بعضی شرکت های داخل استان مذاکراتی داشته است و نمونه های اولیه ماسک نیز فراوری شده که منتظر تأیید دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به 6 هزار لیتر الکل مورد احتیاج روزانه استان برای فراوری مواد ضد عفونی نماینده گفت: در جلسه امروز ستاد مقرر شد ظرفیت فراوریی شرکت شبنم تا سقف سه هزار لیتر روزانه افزایش یابد و از امروز الکل مورد احتیاج بصورت 70 درصد فراوری گردد و در خصوص سه هزار لیتر دیگر نیز مسئولین موظف به پیگیری درباره شیوه های تأمین شدند.

فدایی بیان نمود: در خصوص تنظیم بازار و اصناف برای کاهش تراکم جمعیتی قرار شد 12 اتحادیه صنفی که فعالیت آن ها مورد احتیاج روزمره مردم است این اصناف هر روز فعال باشند و در صورت لزوم برای ساعات کار آن ها برنامه ریزی گردد و در خصوص 56 اتحادیه دیگر نیز قرار شد به نحوی برنامه ریزی گردد تا هر روز در تمام شهر حداکثر 50 درصد مغازه های این صنوف فعال باشند.

استاندار کرمان با تأکید بر تعطیلی گیم نت ها تا اطلاع ثانوی در سراسر استان اضافه نمود: انتظار ما این است که فروشگاه های زنجیره ای و سایر واحدهای صنفی استان از امکانات فروش تلفنی و اینترنتی برای کاهش حضور مردم در سطح شهر استفاده نمایند. البته مصوبات این ستاد به تمامی اصناف فعال در فروشگاه های زنجیره ای نیز مرتبط است و آن ها نیز موظف به تبعیت از تعطیلی ها هستند.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود گردشگران و افراد غیر بومی به استان گفت: طبق جلسه ستاد استانی از ورود گردشگران به هر بهانه ای به تمام بخش های شهر کرمان جلوگیری می گردد و مراکز اقامتی و گردشگری نیز تعطیل هستند و با استانداری خراسان جنوبی برای جلوگیری از ورود مسافرین از راستا نهبندان به بخش شهداد هماهنگی خواهد شد.

فدایی با انتقاد از ورود گردشگران در این شرایط به بخش شهداد توضیح داد: گزارشاتی در این خصوص به استانداری رسیده است و در ستاد استانی مقرر شد بخشداران ماهان، راین، بخشداد و گلباف باید ورودی های تحت نظارت خود را کنترل نمایند تا گردشگری وارد نگردد و بنگاه های املاک نیز از هرگونه اجاره، رهن و فروش ملک به افراد غیر بومی منع شده اند همچنین هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نیز در تمامی ورودی های استان مقرر هستند و موارد مشکوک را کنترل می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 493

به "ممنوعیت ورود گردشگران به تمام نقاط استان کرمان، روزانه نیمی از بازار باید تعطیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود گردشگران به تمام نقاط استان کرمان، روزانه نیمی از بازار باید تعطیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید