مدیر یک شرکت امنیت سایبری روس از چگونگی دفع حملات می گوید ، نقش هوش مصنوعی در تقابل با حملات سایبری

به گزارش مجله سی نوا، جنیفر ترلویچ - مدیرعامل شرکت امنیت سایبری فلیکس روسیه - الگوریتم های هوش مصنوعی تمامی درخواست ها، حملات و بازدیدهای عادی از سایت ها و سرورهای مشتریان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

مدیر یک شرکت امنیت سایبری روس از چگونگی دفع حملات می گوید ، نقش هوش مصنوعی در تقابل با حملات سایبری

به گزارش خبرنگاران، این الگوریتم ها، رفتارهای بازدیدنمایندگان را نیز آنالیز می نمایند. اگر ویروس یا یک بدافزار باشد نیز دارای رفتارهایی است که هوش مصنوعی قادر به تشخیص آن خواهد بود. در واقع رفتارهای یکسانی که این بدافزارها و ویروس ها دارند به AI در زمینه شناسایی یاری می نماید. اگر به یکی از سرورهای مشتریان ما (مشتریان شرکت فلیکس) در نقطه ای از دنیا حمله شده باشد، آنگاه هوش مصنوعی قادر به آنالیز سایر سرورها درخصوص حملات مشابه است. وقتی بتوانیم یکی را شناسایی کنیم، آمادگی آن را خواهیم داشت که در سرورهای دیگر نیز به دفاع بپردازیم. معتقدم هوش مصنوعی زمانی که با انسان ها کار کند، می تواند قوی تر گردد.

باور ندارم که هوش مصنوعی بتواند جایگزین انسان گردد، اما می تواند کارها را سریع تر از انسان ها انجام دهد. اگرچه هوش مصنوعی می تواند خیلی سریع و در کسری از ثانیه، یک حمله سایبری را تشخیص دهد، اما بازهم به انسان های متخصصی احتیاج داریم که در ادامه کار به چاره اندیشی بپردازند. در همه حوزه ها نیز چنین است و هوش مصنوعی می تواند توانایی انجام کارهای گوناگون را بالاتر ببرد اما نمی تواند جایگزین انسان گردد.

در آینده هوش مصنوعی هم به توانایی مهاجمان سایبری خواهد اضافه کرد و هم باعث افزایش قدرت مدافعان در این زمینه خواهد بود. نباید این را فراموش کنیم که مهاجمان همیشه کوشیده اند تا یک گام جلوتر از مدافعان باشند. اما با یاری هوش مصنوعی، مدافعان سایبری این شانس را خواهند داشت تا یک گام از مهاجمان جلوتر باشند.

ایران در زمینه فناوری پیشرفت بسیار خوبی داشته است. شرکت های خوب فراوانی در ایران وجود دارند که به مراکز داده، خدمات ارائه می دهند و در رایانش ابری فعالیت می نمایند. ما در پی مشتریانی در ایران هستیم، چراکه امنیت سایبری موضوع بسیار مهمی به شمار میرود و ما در شرکت خود، تنها به کشورهای دوست روسیه همانند ایران خدمات ارائه می دهیم.

بیشتر بخوانید:

  • مراقب بازی ها باشید | آیا به وسیله گیم ها هک می شویم؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1921

به "مدیر یک شرکت امنیت سایبری روس از چگونگی دفع حملات می گوید ، نقش هوش مصنوعی در تقابل با حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر یک شرکت امنیت سایبری روس از چگونگی دفع حملات می گوید ، نقش هوش مصنوعی در تقابل با حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید