سوخوهایی که ایران خریده چند؟، عکس

به گزارش مجله سی نوا، سوخو-35 یک جنگنده چندمنظوره اَبَرچابک ساخت کشور روسیه با قابلیت مانور بالاست که به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شده است.

سوخوهایی که ایران خریده چند؟، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سوخو-35 توانایی انجام گستره ای از دشوارترین مانورها ازجمله مانور کبرا، مانور کولبیت، مانور زنگوله (بِل)، مانور تِیل اِسلاید و مانور هوک را در بالاترین کیفیت داراست. انجام مانور هِربست برای سوخو-35 بسیار پیش پا افتاده است.

کشتی جنگی روسیه که با موشک به آتش کشیده شد/ عکس

در آغاز پروژه سوخو-35 مدل های پیش نمونه با پیش بال ساخته شده بودند؛ ولی در ادامه پروژه برای کاهش سطح مقطع راداری و همچنین چابکی در مانور هوایی، مهندسان تصمیم گرفتند که این پیش بالها را حذف کنند. مدل دارای پیش بال دیگر ساخته نمی شود و در مجموع تنها 15 فروند سوخو-35 با پیش بال ساخته شده است.

همه نمونه های صادراتی نیز بدون پیش بال هستند. سوخو-35 از رادار بسیار نیرومند N035 ایربیس E بهره می برد که به پلنگ برفی مشهور است. این رادار مدل پیشرفته ای از رادار N011M است که در جنگنده سوخو-27ام به کار رفته است. این رادار توانایی شناسایی اهداف هوایی در فاصله 400 کیلومتری را دارد و می تواند 30 هدف هوایی را از فاصله 300 کیلومتری رهگیری کرده و همزمان با 8 فروند از آنها درگیر شود. از آنجاییکه این رادار چندمنظوره دارای فناوری دهانه ترکیبی است، توانایی ارائه تصویرهای باکیفیت از سطح زمین و عوارض جغرافیایی را دارا است.

بنابر گزارش وبسایت militarytoday.com این جنگنده در محدوده قیمتی 43 میلیون دلار به فروش می رسد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

  • لو رفتن رنگ بندی کامل گوشی پرچمدار تازه سامسونگ

  • راه چاره ساده از کار انداختن ردیاب های تبلیغات

  • واتساپ متحول می شود/ پیام رسانی شبیه اینستاگرام

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 دی 1402 بروزرسانی: 5 دی 1402 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1961

به "سوخوهایی که ایران خریده چند؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوخوهایی که ایران خریده چند؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید