غارهای دستکند بینه لر به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش مجله سی نوا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: غارهای دستکند بینه لر در شهرستان مشگین شهر برای معرفی و بازدید به بخش خصوصی واگذار می گردد.

غارهای دستکند بینه لر به بخش خصوصی واگذار می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی ظهر روز هفتم تیر اظهار کرد: غارهای دست کند مجموعه باستانی بینه لر در مشگین شهر که محل استقرار اولیه انسان ها بوده هدف گذاری شده تا به بخش خصوصی واگذار گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هدف از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی را معرفی هر چه بیشتر و بهتر این غارها دانست و بیان نمود: در کنار این اقدام، فراهم سازی زمینه برای رونق بازدید از این غارها از جمله اهداف این واگذاری است.

او ادامه داد: این غارها به صورت به هم پیوسته بوده و در بعضی بخش ها به صورت دوطبقه و سه طبقه هستند که در گذر زمان تخریب شده که احیا و فراهم سازی زمینه برای معرفی و بازدید از این مجموعه از جمله برنامه هاست.

فلاحی غارهای بیله لر را یکی از مهمترین آثار باستانی استان و از جاذبه های مهم تاریخی شهرستان مشگین شهر اسم کرد و اضافه کرد: کوشش و جدیت بر این است تا این شاهکارهای معماری و پناهگاه های دستکند بشری مربوط به استقرار انسان های اولیه، به نحوی شایسته معرفی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اسم کرد: واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی گامی مهم در راستای ایجاد رونق در غارهای تاریخی بینه لر و جذب گردشگران به این منطقه است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1386

به "غارهای دستکند بینه لر به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای دستکند بینه لر به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید