علت اصلی دردهای اسکلتی چیست؟

به گزارش مجله سی نوا، طبنا نیوز/یک پزشک جراح و متخصص استخوان و مفاصل گفت: بعضی از دردهای اسکلتی به دلیل کمبود بعضی از ویتامین ها یا وجود بعضی از بیماری ها مانند رماتیسم به وجود می آیند. معمولا برای هر دردی باید به دنبال زمینه های بیماری بود.

علت اصلی دردهای اسکلتی چیست؟

دکتر حمید پدرام جراح و متخصص استخوان و مفاصل با اشاره به مهمترین دلیل برای جلوگیری از دردهای اسکلتی و عضلانی بیان داشت: اولین اقدامی که برای جلوگیری از دردهای اسکلتی و عضلانی باید انجام شود پیدا کردن علت انواع بیماری ها است؛ با این اقدام می توان مانع از شیوع دردهای اسکلتی کرد.

وی گفت: بعضی از دردهای اسکلتی به دلیل کمبود بعضی از ویتامین ها یا وجود بعضی از بیماری ها مانند رماتیسم به وجود می آیند. معمولا برای هر دردی باید به دنبال زمینه های بیماری بود.

جراح و متخصص استخوان و مفاصل در مورد بیماری آرتروز هم گفت: بیماری آرتروز تا حدودی ژنتیکی است اما به سیستم زندگی افراد هم بستگی دارد. اگر افراد در معرض آسیب قرار داشته باشند نمی توانند مانع از بروز دردهای اسکلتی و عضلانی شوند.

دکتر پدرام تاکید کرد: اگر برای فرد حادثه و یا تصادفی رخ دهد که باعث شکستگی شود بدون شک احتمال آسیب به مفصل وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از دردهای عضلانی می تواند بر اساس ضربه هم برای فرد ایجاد شود، گفت: کمبود بعضی از ویتامین ها هم می تواند باعث بروز دردهای عضلانی شود. همچنین دردهای عضلانی می تواند به دلیل بیماری بافت نرم هم ایجاد شود.

جراح و متخصص استخوان و مفاصل در پاسخ به این سوال که داشتن شغل های مختلف و نوع نشستن و برخواستن افراد هم می تواند عاملی بر دردهای اسکلتی و عضلانی باشد، افزود: هر عاملی می تواند باعث دردهای اسکلتی و عضلانی شود. این دردها خطرناک نیستند اما زندگی را برای فرد تلخ می کنند.

دکتر پدرام بیان نمود: در حال حاضر یکی از شایع ترین دردهای کمردرد و دردهای پشت بدن، بد نشستن است. در خانم ها بیشترین علت درد کمر نوع نشستن آنها است که زندگی را تا حدودی برای آنها سخت می کند.

وی شرح داد: اگر فرد استایل زندگی خود را درست کند، ورزش و تحرک داشته باشد کمتر دچار دردهای اسکلتی و عضلانی می شود.

جراح و متخصص استخوان و مفاصل یادآور شد: افرادی که دچار مسائل زانو درد هستند اگر رعایت نکنند در درازمدت دچار مسائل جدی می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1241

به "علت اصلی دردهای اسکلتی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت اصلی دردهای اسکلتی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید