عرضه سامانه ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند

به گزارش مجله سی نوا، یک شرکت دانش بنیان سامانه ای را به منظور جمع آوری داده های مختلف همچون خیابان ها، کوچه ها، مغازه ها و تابلوهای تبلیغاتی عرضه کرده که این داده ها مورد استفاده شرکتها و سازمان هاست.

عرضه سامانه ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند

به گزارش خبرنگاران، افشین کلاهی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: تمرکز این شرکت در حوزه های اینترنت اشیاء و حمل و نقل هوشمند است؛ از این رو در این عرصه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی تولید کردیم.

وی یکی از محصولات این شرکت را سامانه ای دانست که دیتای لازم را برای شرکت های فعال در حوزه راهبری و حمل و نقل هوشمند فراهم می کند و افزود: در این سامانه با نصب دوربین بر روی خودرو، اطلاعات مختلف اعم از خیابان ها، کوچه ها، مغازه ها و تابلوهای تبلیغاتی، جمع آوری و این اطلاعات به سامانه حمل منتقل می شود و به صورت دیتای قابل استفاده در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار می گیرد. برای مثال شرکت هایی که در زمینه ایجاد نرم افزارهای راهبری فعالیت دارند، از این دیتا استفاده می کنند.

کلاهی یکی دیگر از محصولات این شرکت را، دستگاه و نرم افزار ردیابی خودرو عنوان نمود و یادآور شد: این سیستم، موقعیت خودرو را در هر مکانی، تعیین می کند. شهروندان عموماً برای حفاظت در برابر سرقت این محصول را خریداری می کنند، شرکت ها و سازمان ها و به ویژه، مجموعه هایی که دارای ناوگان حمل و نقل هستند از جمله دیگر خریداران این محصول هستند که نسبت به محصول مشابه خارجی ارزان تر است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در حال حاضر در حال کار در حوزه بلاکچین هستیم، گفت: به زودی چند محصول مختلف در این حوزه نیز تولید خواهیم کرد که روانه بازار خواهد شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، کلاهی همچنین اعلام نمود: حوزه بلاکچین به استثناء بخش رمزارزها، حوزه ای است که از نظر بازگشت سرمایه دیربازده است و همچنین نیروهای متخصصی که واقعاً توان کار در این حوزه را داشته باشند، زیاد نیستند، اما این رشته بسیار مهم است و آینده فناوری در این حوزه رقم می خورد و به همین دلیل باید در آن فعالیت بیشتری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1232

به "عرضه سامانه ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سامانه ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید