تور ارزان یونان: سفر 3 روزه به میکونوس؛ محبوب ترین جزیره یونان

به گزارش مجله سی نوا، سفر به جزیره زیبای میکونوس یکی از تجربه های متفاوت در سفر به یونان است که با جاذبه های بی نظیر و سواحل رویاییش برای همواره در خاطر شما خواهد ماند؛ با داشتن برنامه سفر می توانید در زمانبندی بهتری بخش های بیشتری از این جزیره را تماشا کنید.

تور ارزان یونان: سفر 3 روزه به میکونوس؛ محبوب ترین جزیره یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

میکونوس جزیره ای زیبا و رویایی در یونان است که میزبان هر قشری از مردم است. این جزیره که یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین جزایر یونان است با داشتن جاذبه های تاریخی در کنار آب و هوا و طبیعت فوق العاده اش گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. معماری زیبای خانه ها در کنار امکانات فوق العاده ای که برای مسافرین در نظر گرفته شده است و داشتن رستوران ها و کافه های متعدد برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای یونانی، این شهر را تبدیل به مقصدی فوق العاده برای تعطیلات نموده است. میکونوس مکانی خاص و محسور نماینده است که مطمئنا همواره در خاطر شما خواهد ماند.

در ادامه، برنامه سفر 3 روزه به میکونوس ارائه خواهد شد که در آن کوشش شده است علاوه بر ذکر دیدنی ها و جاذبه های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در برترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب خبرنگاران معین شده است و طبیعتا گردشگران می توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه ای که دارند، نوعی دیگر برنامه ریزی نمایند؛ دوستان خبرنگارانیی عزیز در این برنامه سفر و برای گشت و گذار در این منطقه زیبا، با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم

سفر 3 روزه به میکونوس در گوگل مپ

روز اول

موزه باستان شناسی میکونوس (Archaeological Museum of Mykonos)

  • آدرس: Mikonos 846 00, Greece
  • زمان بازدید: 9 صبح تا 4 بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه تا 2 ساعت

موزه باستان شناسی میکونوس یکی جاذبه های دیدنی میکونوس است. در این موزه سفالینه هایی وجود دارد که قدمت شان به قرن نهم قبل از میلاد باز می شود و ستون های یادبود و جواهراتی به نمایش درآمده است که متعلق به گورستان شهر دلوس بوده اند. بعلاوه در این موزه، مجسمه بزرگ هرکول که از جنس مرمر پاروسی ساخته شده است، در معرض دید ببیندگان قرار گرفته است.

کلیسای لیدی پاراپورتیانی (Lady Paraportiani Church Mykonos)

  • آدرس: Kastro-Paralia, Mykonos Town 846 00, Greece
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: 10 دقیقه با ماشین

کلیسای لیدی پاراپورتیانی که به معنی بانوی دروازه شهر است مجموعه ای از 5 عبادتگاه است که یک ساختمان سفید با طراحی خاص را تشکیل می دهد. گفته می شود که این ساختمان زیبا به وسیله چهار معمار به سبک های مختلف طراحی شده است و به قرن شانزدهم باز می شود. این کلیسا یکی از محبوب ترین جاذبه های میکونوس قلمداد می شود و بخاطر معماری منحصر به فردی که دارد همواره یکی از سوژه های عکاسی این منطقه قلمداد می شود. دیدن این کلیسای برفی در هنگام غروب و طلوع خورشید بسیار رویایی خواهد بود و فرصت مناسبی برای عکاسی است.

موزه فولکلور (Folklore Museum)

  • آدرس: Mikonos 846 00, Greece
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 1 دقیقه با ماشین

موزه فولکلور از سه خانه تاریخی جداگانه تشکیل شده است. موزه اصلی در خانه ای متعلق به قرن 18 میلادی در کاسترو در محله چورا قرار گرفته است. در این موزه، لباس های سیکلادی، آلات موسیقی سنتی، نقاشی های تاریخی و عکس های قدیمی جزیره به نمایش درآمده است. بازدیدنمایندگان می توانند از آشپزخانه ای بازسازی شده و بعلاوه اتاق خوابی با اسباب و اثاثیه کامل متعلق به قرن 18 میلادی بازدید نمایند.

پیشنهاد ناهار

میکونوس یکی از برترین منطقه ها جهان برای تست غذاهای یونانی است و در کنار دیدن جاذبه های این شهر باید غذاهای لذیذ آن را امتحان کرد. این شهر با رستوران های متعددی که از رستوران های محلی فامیلی گرفته تا رستوران های لوکس ساحلی هستند از مهمانان خود میزبانی می نماید. بیشتر رستوران ها در مرکز شهر میکونوس و در نواحی ساحلی قرار دارند. برترین رستوران های میکونوس از نظر منظره، آن هایی هستند که در منطقه ونیز کوچک و نواحی ساحلی قرار دارند.

رستوران Katerina

رستوران کاترینا در یک موقعیت مکانی عالی قرار گرفته است؛ در منطقه ای از میکونوس که با نام ونیز کوچک مشهور است و جاذبه ای است که قصد داریم بعد موزه فولکور به آن برویم. در این محله، خانه های قرون وسطایی دو یا سه طبقه با رنگ های متنوع رنگ آمیزی شده اند و بالکن های چوبی مجذوب کنندهی دارند که رو به اقیانوس قرار گرفته اند. در رستوران کاترینا همز مان که غذایی لذیذ نوش جان می کنید، از دیدنی این منظره زیبا لذت خواهد برد. در پاسیوی فضای باز رستوران فقط سه میز وجود دارد؛ بنابراین اگر برایتان مهم است که منظرههای غروب آفتاب را دیدن کنید، حتما باید از قبل میز رزرو کنید.

رستوران La Maison de Katrin

این رستوران را بیش از هر چیز به خاطر غذاهای سنتی یونانی و غذاهای فرانسوی باکیفیت می شناسند. خدمات دهی در این رستوران بسیار حرفه ای و در سطح بالا است؛ دسرهایی لذیذ و خاص سرو می نماید که فرصت امتحان کردن آن ها را نباید از دست بدهید. رستوران La Maison de Katrin یکی از محبوب ترین رستوران های جزیره است که هم غذای یونانی و هم غذای فرانسوی سرو می نماید. در محله ای به نام دیلو، پنهان شده و اگر از وجود آن اطلاعی نداشته باشید، به راحتی آن را ازدست می دهید. با وجود قیمت بالا، غذای عالی و سرویس دهی بی نظیر در این رستوران باعث می شود که مشتریانی پروپاقرص داشته باشد. انواع پیش غذا در این رستوران با تازه ترین مواد و محصولات محلی تهیه می شود. شاتوبریان با سبزیجات گریل شده و استیک دریایی با سس گوجه از مهم ترین غذاهای اصلی موجود در منوی رستوران است. منوی دسرهای رستوران بسیار مجذوب کننده و قابل توجه است. چیزکیک با تاپینگ تمشک تازه و ارگانیک و کیک شکلاتی خامه ای با دستورهای خاص و سری، از دسرهای لذیذی است که در این رستوران به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

ونیز کوچک (Little Venice)

  • آدرس: Mitropoleos Georgouli, Mykonos Town, Greece
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 تا 3 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 1 دقیقه پیاده روی

ونیز کوچک (Little Venice)، محله ای در جزیره میکونوس است که در آن بین ساختمان ها و دریا هیچ مرزی وجود ندارد. امواج دریا با دیواره خانه ها، کافه ها و رستوران هایی که بر لبه آب قرار گرفته اند، برخورد می نماید. محله ونیز کوچک (Little Venice Quarter) در طول قرن 16 و 17 میلادی به وسیله بازرگانان دریایی ثروتمند در لبه غربی چورا و در نزدیکی ساحل آلکانتارا (Alevkantra beach) ساخته شده است. حال و هوای عاشقانه و زیبایی خیره نماینده محله ونیز کوچک، این محله را به مقصدی محبوب برای هنرمندان نقاش تبدیل نموده است.

خیابان ماتویانی (Matoyianni Street)

  • آدرس: Mykonos Town, Greece
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 5 دقیقه پیاده روی - 2 دقیقه با ماشین

خیابان ماتویانی یکی از خیابان های دیدنی میکونوس است که دیوارهای آن با رنگ سفید و درها با رنگ آبی نقاشی شده اند و خیابانی مجذوب کننده و رویایی را بوجود آوردند. در این خیابان فروشگاه های لباس و جواهرات دست ساز و مغازه های خرید سوغاتی مختلفی وجود دارد.

ساحل اگیوس سوستیس (Agios Sostis)

  • آدرس: Provatas, Agios Sostis 84600, Greece
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 تا 3 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 20 دقیقه با ماشین

ساحل اگیوس سوستیس در نزدیکی ساحل پانورموس (Panormos beach) قرار گرفته است و یکی از دوردست ترین سواحل این جزیره است که هیچ جایگاه و آلاچیق و چتری در آن وجود ندارد. آرام و خلوت بودن این ساحل زیبا، بسیار آرامش بخش است. در ساحل اگیوس سوستیس رستوران های کوچک بسیار خوبی هم وجود دارد که گردشگران می توانند از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرند.

روز دوم

آسیاب های بادی کاتو میلی (Windmills of Kato Mili)

  • آدرس: Kato Mili, Mikonos 846 00, Greece
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 ساعت

کاتو میلی (Kato Mili)، ردیفی از آسیاب های بادی تاریخی یونان است که در دهکده چورا (Chora) و مشرف به دریا قرار گرفته است. یکی از ویژگی های شاخص منظره میکونوس، آسیاب های بادی کاتو میلی با کلاهک های کاه و چوب است که در قرن 16 میلادی به دست ونیزی ها ساخته شده است. امروزه این آسیاب های بادی به عنوان اثری تاریخی محافظت و به موزه تبدیل شده اند و یکی از محبوب ترین جاذبه های میکونوس محسوب می شوند. در حال حاضر 16 آسیاب بادی در میکونوس وجود دارد که 7 تای آن در تپه مشهور چورا واقع شده است. با بازدید از این آسیاب های بادی، خواهید دید که چگونه ونیزی ها قدرت باد را مهار می کردند و در کنار آن می توانید از دیدنی منظره وسیع شهر و اقیانوس لذت ببرید.

موزه دریای اژه (Aegean Maritime Museum)

  • آدرس: 10 Enoplon Dynameon Street, Ενόπλων Δυνάμεων 10, Μύκονος, Mykonos-Town 846 00, Greece
  • زمان بازدید: 10:30 صبح تا 1 ظهر - 6:30 بعد از ظهر تا 9 شب
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: 2 دقیقه با ماشین - 3 دقیقه پیاده روی

درست در مرکز چورا، موزه دریای اژه واقع شده است. در این موزه تاریخچه دریانوردی میکونوس با یاری وسایل قدیمی ناوبری، طرح کشتی ها و نقشه های قدیمی به تصویر کشیده شده است. با اینکه این موزه بسیار کوچک است، اما بازدید از آن برای علاقه مندان، حداقل یک ساعت طول می کشد. در حیاط این موزه نیز، آثار بزرگ تری مانند لنگرهای کشتی و بزرگ ترین فانوس دریایی منطقه دریای اژه به نمایش گذاشته شده است.

روستای آنو مرا (Ano Mera)

  • مدت زمان بازدید: 3 تا 4 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 16 دقیقه با ماشین

آنو مرا یکی از روستاهای جزیره میکونوس در کشور یونان است که از نظر ابعاد، بزرگ ترین شهر جزیره بعد از شهر میکونوس محسوب می شود. به دلیل قرار گرفتن در نواحی مرکزی جزیره، آنو مرا فاقد ساحل و هیاهوی زیاد گردشگران است و محیط نسبتا خلوت آن، برای دوستداران آرامش مناسب شمرده می شود. با استفاده از ماشین، تاکسی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی و در زمان تقریبی 30 دقیقه، می توان از آنو مرا به میکونوس و بالعکس دسترسی داشت. صومعه های پالئوکاسترو و پاناگیا تورلیانی از دیدنی های آنو مرا به شمار می فرایند که در ادامه آن ها را بازدید خواهیم کرد.

پیشنهاد ناهار

رستوران Ntekoto

رستوران و کافه Ntekoto در نزدیکی مرکز شهر و در روستای آنو مرا قرار گرفته است. فضای رستوران بسیار مدرن و شیک است و جنبه دیگری از زندگی در یونان را به نمایش می گذارد. در منوی کافه رستوران، صبحانه های عالی، انواع پنکیک، کوکی های یونانی تهیه شده با شیره انگور و انواع خوراکی های لذیذ محلی پیدا می شود. این کافه رستوران بیشتر حکم یک غذاخوری و اغذیه فروشی را دارد، بنابراین می توانید خوراکی مورد نظرتان را سفارش دهید و همراه با خود ببرد.

رستوران M-eating

در رستوران M-eating می توانید برترین غذاهای میکونوس را نوش جان کنید. این رستوران در خانه ای کوچک و محلی واقع شده که معماری سنتی میکونوس را به زیبایی نشان می دهد. فضای داخلی رستوران به زیبایی با وسایل چوبی سفید، تزیین شده است. علاوه بر فضای داخلی دنج رستوران، یک فضای خارجی در باغ برای مهمانان در نظر گرفته شده است که از غذا خوردن در فضای باز و در فصل تابستان لذت ببرند. سرآشپز و مالکان این رستوران با تجربه ای که از کار کردن در هتل های پنج ستاره به دست آورده اند، این رستوران را با کیفیتی بی نظیر پایه گذاری نموده اند؛ رستورانی که به غذاهای بسیار باکیفیت و خدمات دهی بی نقصش معروفیت دارد. منوی رستوران شامل انواع غذاهای لذیذ یونانی است و دسرهای محلی هم دارد، از جمله پای عسل میکونوس که امتحان کردن آن را نباید از دست بدهید.

صومعه پاناگیا تورلیانی (Monastery Of Panagia Tourliani)

  • آدرس: Ano Mera 846 00, Greece
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه تا 2 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 16 دقیقه با ماشین از موزه دریای اژه

صومعه پاناگیا تورلیانی مهم ترین جاذبه روستای آنو مرا در جزیره میکونوس یونان به شمار می رود. بنای پاناگیا تورلیانی مانند دیگر کلیساهای ارتدوکس، پر نقش و نگار و باشکوه محسوب می شود و ورودی آن بسیار تحسین برانگیز است. قدمت این صومعه به سال 1542 برمی شود و به وسیله دو کشیش احداث شده است. علاوه بر صومعه، می توانید از موزه ای کوچک که شامل شمایل مقدس و ناقوس های اولیه کلیسا است، بازدید کنید. برای دسترسی به صومعه پاناگیا تورلیانی، اتوبوس و تاکسی، گزینه های خوبی شمرده می شوند.

ساحل الیا (Elia Beach)

  • آدرس: Elia 84600, Greece
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 2 تا 3 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 23 دقیقه با ماشین

ساحل الیا (Elia Beach)، طولانی ترین ساحل میکونوس است. این ساحل زیبا و خلوت با اتوبوس از شهر میکونوس و با قایق از ساحل پلاتیس گیالوس (Platis Gialos Beach) قابل دسترسی است. در ساحل الیا، رستوران ها و هتل های ساحلی وجود دارد و گردشگران می توانند از ورزش های آبی، شنا در اقیانوس، استراحت در کلبه های ساحلی و فضای آرام آن لذت ببرند.

روز سوم

منطقه باستانی دلوس

  • آدرس: Island in Greece
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: کل این جزیره نزدیک به 4 تا 5 ساعت

در روز سوم قصد داریم به یک منطقه فوق العاده که منطقه باستانی دلوس در جزیره ای زیبا است برویم. دلوس (Delos)، جزیره ای کوچک در نزدیکی میکونوس و زادگاه اسطوره های بزرگی چون آپولو (Apollo)، خدای روشنایی و موسیقی و آرتمیس (Artemis)، ایزدبانوی شکار و حیات وحش است. این جزیره غیرمسکونی است و روزانه کشتی هایی از میکونوس، گردشگران را برای بازدید از خرابه های باستانی به آنجا می برند.

تراس شیرها (Terrace of the Lions)

  • آدرس: Delos
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 30 دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: 3 دقیقه پیاده روی

تراس شیرها که با نام خیابان شیرها نیز شناخته می شود یکی از دیدنی های جزیره دلوس به شمار می رود. جزیره دلوس در نزدیکی جزیره میکونوس قرار گرفته است و منطقه باستانی آن معروفیت زیادی دارد. تراس شیرها که در اصل شامل 12 شیر سنگی بوده، امروزه تنها متشکل از 5 شیر سنگی است و قدمت آنها به طور تقریبی به سال 600 قبل از میلاد برمی شود. شیرهای سنگی همه رو به شرق و به سمت دریاچه مقدس دلوس، جایی که طبق اسطوره ها، آپولو از آن به جهان آمده است، ایستاده اند.

خانه دیونیسوس (House of Dionysius)

  • آدرس: Delos
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 10 دقیقه پیاده روی

خانه دیونیسوس از دیدنی های محبوب جزیره دلوس به شمار می رود. این بنا نام خود را از طرح موزائیک کاری کف آن گرفته که در آن دیونیسوس با سربندی از انگور پشت یک ببر سوار است. سقف این بنا هر چند فروریخته است؛ اما ستون های خانه همچنان باقی است. خانه دیونیسوس که در محوطه تئاتر جزیره دلوس واقع شده است، می تواند درک خوبی از زندگی ثروتمندان را در زمان یونان باستان به گردشگران انتقال دهد.

خانه کلئوپاترا (Cleopatras House)

  • آدرس: Delos
  • زمان بازدید: 24 ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: 1 ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: 6 دقیقه پیاده روی

خانه کلئوپاترا یکی از دیدنی های جزیره دلوس محسوب می شود و این بنا نام خود را از مجسمه های بی سر زن و شوهری گرفته است که در این خانه زندگی می کردند؛ کلئوپاترا و همسرش دیوسکوریدس. موزاییک کاری کف خانه کلئوپاترا یکی از ویژگی های برجسته آن به شمار می رود و به بازدیدنمایندگان منظره خوبی از زندگی مرفهان یونان باستان ارائه می دهد.

پس از سفری 3 روزه در میکونوس به انتهای سفر خود می رسیم. خاطر نشان می شویم که میکونوس به غیر از بناهای تاریخی و تفریحات مهیج دارای مراکز خرید بسیار عالی، فروشگاه های مدرن و بوتیک های مجذوب کنندهی است که محصولاتی خاص و متفاوت عرضه می نمایند و در ساعات آزاد و شب ها می توان به آنجا برویم و سوغاتی های خود را از آن ها تهیه کنیم؛ این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می توانید با توجه به علایق خود و تعداد روزهایی که در این شهر اقامت دارید، برنامه سفر دیگری برای خود تنظیم کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / کجارو / google.com
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1607

به "تور ارزان یونان: سفر 3 روزه به میکونوس؛ محبوب ترین جزیره یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: سفر 3 روزه به میکونوس؛ محبوب ترین جزیره یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید