سفر به اعماق دریا برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک

به گزارش مجله سی نوا، بیش از صد سال از زمان غرق شدن کشتی تایتانیک و بیش از 25 سال از فیلم مجذوب کننده و تماشایی تایتانیک ساخته جیمز کامرون می گذرد و با این وجود، از گذشته تا به امروز، این کشتی جایگاه ویژه ای در فکر و تخیل مخاطبان داشته و این در حالی است که لاشه واقعی کشتی تایتانیک در عمق3800 متری در پایین اقیانوس اطلس و در فاصله 400 مایل دریایی از سواحل کانادا آرام گرفته است.

سفر به اعماق دریا برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک

اخیرا فیلم تایتانیک به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد اکرانش بار دیگر به روی پرده سینماها آمده و در این بین نیز ویدیویی تا به امروز دیده نشده از غواصی در لاشه کشتی تایتانیک در سال 1986 میلادی از طریق موسسه اقیانوس شناسی وودز هول (WHOI) منتشر شده است. با این حال، شما می توانید با پرداخت مبلغ 250000 یورو، خودتان شخصا به اعماق دریا بروید و از نزدیک این کشتی غرق شده را مشاهده کنید. شرکت اوشن گیت (OceanGate) مستقر در آمریکا در حال آماده سازی مقدمات برای برگزاری تور و سفری در ماه مه سال 2023 میلادی برای اکتشاف در لاشه کشتی تایتانیک است.

تصاویر خارق العاده ثبت شده از کشتی تایتانیک

شرکت اوشن گیت در سال 2022 میلادی تصاویری با کیفیت بسیار بالای 8K از لاشه کشتی تایتانیک به ثبت رسانده که جزئیات بسیار زیادی از آن و همچنین خدمه و مسافران آن را آشکار می کند. از جمله جزئیات تازه آشکار شده درباره کشتی تایتانیک، نام سازنده لنگر کشتی است که شرکت Noah Hingley & Sons Ltd نام دارد.

با اینکه تا به امروز غواصی های بسیار زیادی برای بازدید از کشتی تایتانیک اجرا شده اما تصویر ثبت شده از طریق شرکت اوشن گیت با وضوح بسیار بالایی هستند و جزئیات بسیار بیشتری را برای دانشمندان و اقیانوس شناسان آشکار می کنند. مطمئنا آشکار شدن جزئیات بیشتر درباره کشتی تایتانیک، خبری بسیار مهیج و امیدوارکننده است و از سوی دیگر، نشان دهنده پیشرفت تکنولوژی است.

در تصاویر ثبت شده این شرکت، جلوی کشتی، بخشی از بدنه آن، محفظه بار، یک زنجیر لنگر بزرگ (که هر کدام از حلقه های آن تقریبا 91 کیلوگرم وزن دارند) و همچنین نرده های فروریخته همگی با وضوح بالا به تصویر کشیده شده اند. برخی از تصاویر نیز دیگ های یک سر کشتی را نشان می دهند که به هنگام دو نیم شدن آن به درون اقیانوس افتادند.

هزینه سفر اکتشافی تایتانیک چقدر است؟

از زمان کشف لاشه کشتی تایتانیک در اعماق دریا، کمتر از 250 نفر توانستند شخصا به اعماق اقیانوس بروند و در آنجا، لاشه واقعی کشتی و همچنین تکه های پراکنده شده در اطراف را از نزدیک مشاهده کنند. همین نیز سبب شده تا شرکت اوشن گیت در پی آن باشد تا افراد بیشتری را به اعماق اقیانوس ببرد تا این تجربه خارق العاده را بدست بیاورد.

برای اینکه بتوانید با این سفر اکتشافی همراه شوید، باید بالای 18 سال سن داشته باشید و از قدرت بدنی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید درون وسیله های کوچک سوار شوید، از نردبان بالا بروید و وسایل سنگین را حمل کنید. علاوه بر این، برای پوشش پشتیبانی سفر و هزینه آموزشی نیز باید 250000 یورو بپردازید.

شرکت استاکتون با ناسا همکاری کرده تا زیردریایی غواصی عمیقی را بسازند که قادر باشد به اعماق اقیانوس برود و پنج نفر را با خودش حمل کند. در صورتی که علاقه به شرکت در این سفر اکتشافی داشته باشید، یک ماموریت هشت روزه با غواصی در زیردریایی تیتان را به همراه خواهید داشت.

این سفر اکتشافی بخشی از مطالعه طولانی و چندین ساله تایتانیک و اکوسیستم منحصربه فرد اطراف آن از طریق شرکت اوشن گیت است. این شرکت علاوه بر اکتشاف در لاشه کشتی تایتانیک، غواصی های عمیقی را در گریت باهاما بنک (Great Bahama Bank) و کانیون هادسون (Hudson Canyon) نیز برگزار می کند.

منبع: فوت و فن / euronews.com
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 1878

به "سفر به اعماق دریا برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به اعماق دریا برای دیدن لاشه کشتی تایتانیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید