سرویس بالون های اینترنتی آلفابت در کنیا

به گزارش مجله سی نوا، مدیرعامل Loon اعلام نموده سرویس 4G LTE با استفاده از 35 بالون در اختیار مشترکان اپراتور Telkom Kenya قرار می گیرد و 50 هزار کیلومتر مربع از مناطق غربی و مرکزی این کشور را پوشش می دهد. این شرکت با راه اندازی اینترنت تجاری خود، یک قدم عظیم برداشته. بالون های Loon در گذشته برای ارائه اینترنت در مناطقی که با بلایای طبیعی روبه رو شده بودند مانند توفند ماریا در پورتوریکو در سال 2017 مورد استفاده قرار گرفته بودند، با این حال برای اولین بار با این مقیاس به صورت تجاری مستقر شده اند.

سرویس بالون های اینترنتی آلفابت در کنیا

در چندین ماه پیش این شرکت در حال آزمایش بالون های خود در کنیا بوده و حالا 35 هزار فرد را به اینترنت متصل نموده است. Loon در ماه گذشته میلادی به سرعت دانلود 18.9 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 4.74 مگابیت بر ثانیه با تاخیر 19 میلی ثانیه دست پیدا نموده بود. توسط این اینترنت می توان از سرویس های مختلفی مانند ایمیل، تماس های صوتی و تصویری، وبگردی، واتساپ و یوتیوب استفاده کرد.

بالون های Loon در ارتفاع 20 کیلومتری قرار گرفته اند و شرایط آب و هوا را نیز تحلیل می نمایند. هر بالون می تواند به صورت مستقیم اینترنت در اختیار کاربران قرار دهد و یا اینکه به عنوان یک لینک در شبکه فعالیت کند. به گفته این شرکت، بالون های آن جایگزین ارتباطات ماهواره ای یا فناوری های مبتنی بر زمین مانند برج های مخابراتی و کابل های فیبر نوری نمی گردد، اما لایه سوم ارتباطات محسوب می گردد که امکان اتصال بیشتر افراد به اینترنت را فراهم می نماید.

با وجود راه اندازی اینترنت در کنیا، بعضی اعلام نموده اند که اینترنت در مناطقی در دسترس قرار گرفته که هم اکنون دارای زیرساخت است و یا اینکه اینترنت 4G برای افرادی ارائه شده که قادر به خرید گوشی نیستند. Loon امیدوار است در آینده سرویس خود را در کشورهای بیشتری راه اندازی کند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: cinava.ir شناسه مطلب: 761

به "سرویس بالون های اینترنتی آلفابت در کنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس بالون های اینترنتی آلفابت در کنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید